لپ تاپ Fujitsu Lifebook S6410 ساخت شرکت ژاپنی Fujitsu است و بیا اینکه شاید کمتر از بقیه برند ها به گوشتان آشنا باشد دارای تولیدات این برند دارای کیفیت فوق العاده است ، و اگر از شخصی که سالیان سال است از این لپ تاپ استفاده میکند به شما خواهد گفت چه لپ تاپ با کیفیت و به اصطلاح عامیانه عمری خریده است. Lifebook S6410 از سری لپ تاپ های صنعتی شرکت فوجیتسو است ، لپ تاپی سبک و جمع و جور و در عین حال دارای بدنه محکم است که برای حمل بسیار گزینه ی مناسبی است همچنین سرعت و عملکرد خوبی دارد.

طراحی

Fujitsu-Lifebook-S6410-design

لپ تاپ Fujitsu Lifebook S6410 با صفحه نمایش 13.6 اینچی و ابعاد آن 31.3 در 23.3 در 2.4 در 3.5 سانتی متر است و با وزن 1.8 کیلوگرمی یک لپ تاپ سبک ، کم وزن و خوش سایز برای حمل و جابجایی است .

درب و بدنه Lifebook S6410 با طراحی سبک و نازک خود بسیار مورد توجه شما قرار خواهد گرفت . با وجود اینکه بدنه نازک بنظر می آید اما مقاومت و پایداری آن بسیار بالا است ؛ توجه داشته باشید به دلیل ساخت جمع و جور آن نباید توقع مقاومت خیلی بالا در برابر فشار و خم شدگی داشته باشید .

اگر با انگشت فشار محکمی به بالای قاب LCD یا مرکز صفحه نمایش وارد کنید میتوانید به وضوح تداخلی که در نمایشگر به وجود می آیدد را ببینید.

لولا های Fujitsu S6410 به خوبی صفحه نمایش را به بدنه متصل کرده اند و کاملا مناسب نمایشگر سبک آن هستند ؛ و در عین حال بسیار پایدار و محکم LCD را نگه میدارد به طوری که حتی اگر حین سواری در حال ااستفاده از آن باشید ، در دست انداز ها دچار تکان و اذیت نخواهید شد .

از قابلیت هایی که در fujitsu lifebook S6410 قرار داده شده است ، دو عدد میکروفون و وب کم در قسمت فوقانی قاب نمایشگر آن است. اگرچه شما نباید از یک دوربین کوچک توقع یک تصویر با کیفیت خیلی بالا را داشته باشید اما کیفیت آن برای ارتباز از طریق تماس ویدئویی یا ویدئو چت کافی و مناسب خواهد بود .

صفحه نمایش

Fujitsu Lifebook S6410-display

لپ تاپ Fujitsu Lifebook S6410 مجهز به یک صفحه نمایش 13.3 اینچی از نوع WXGA با طراحی نازک با نور پس زمینه LED شده است .

صفحه نمایش lifebook S6410 در اندازه گیری ها با چگالی 223 cd/m² بسیار خوبی را از خود ساطع میکند. حتی زمانی که لپ تاپ شما به برق متصل نیست و از باتری استفاده میکنید صفحه نمایشگر با رزولوشن 1280 در 800 نوری تراکم متوسط نور 220 سی دی متر / مکعب را برای شما فراهم میکند.

لپ تاپ Fujitsu Lifebook S6410 در بین یاب نوت بوک های صنعتی از نظر روشنایی رتبه اول را به خود اختصاص داده است ، S6410 در محیط های باز روشنایی خوبی را ائه میدهد اما به دلیل نمایشگر منعکس کننده در محیط های خیلی روشن کیفیت نور آن افت میکند ؛ همچنین در تست ها اینطور بنظر رسیده است که گوشه های پایینی به مراتب تاریک تر هستند و اینگونه میتوان گفت که روشنایی در سرسار صفحه نمایش همگن نیست .

لپ تاپ Lifebook S6410 رنگ های با کنتراست و درخشندگی خوب را تولید میکنند با این حال با کنتراست 1.3 دسی متر مکعب کمی رنگ سیاه آن ببیشتر است و درجه ی کنتراست آن 1:90 اندازه گیری شده است .

از نظر زاویه دید ما توقع زیادی از Fujitsu Lifebook S6410 نداشتیم زیرا میدانیم که صفحه نمایش های TN زاویه دیدشان محدود است . از نظر افقی زاویه دید نسبتا وسیع و خوب است اما از نظر عمودی تنظیم زاویه دید ایده آل کمی چالش برانگیز است ؛ با توجه به تمام جوانب میتوان گفت S6410 رضایت شمارا جلب خواهد کرد .

صفحه کلید تاچ پد

Fujitsu-Lifebook-S6410-keyborad

Lifebook S6410 یک صفحه کلید خاکستری رنگ کاربر پسند دراختیارمان قرار داده است . دکمه Del بالای دکمه مکث قرار گرفته است و اندازه کلید های آن 1.3 در 1.5 سانتی متر است و حتی کلیک های مکان نما و عملیاتی با اینکه کوچکتر هستند اما کار با تمام کلید های صفحه کلید راحت است.

لپ تاپ Fujitsu Lifebook S6410 با وجود داشتن فنر متوسط و تا حدودی بی ثبات صفحه کلید و صفحه لمسی خوبی دارد . صفحه لمسی S6410 یک صفحه ی خاکستری رنگ با ابعاد 3.8 در 6.6 به اندازه ی کافی بزرگ است تا جایگزین موس شود و چه با انگشتان خشم و چه عرق کرده میتوانید به راحتی در طول آن پیمایش کنید .

4 کلید میانبر در سمت چپ دکمه پاور Lifebook S6410 تعبیه شده است که به کاربر پسندی آن اضافه میکند و قابل تنظیم هستند تا کلید میانبر مورد نظر کاربر را پیکربندی کنند .

باتری

Fujitsu Lifebook S6410-battrry

باتری لپ تاپ Fujitsu Lifebook S6410 بسیار با شما راه خواهد آمد ؛ در حالت بلااستفاده و نمایشگر کم نور و فعال سازی تنظیمات صرفه جویی مصرف باتری تنها 13 وات انرژی استفاده خواهد کرد .

S6410 در میان نوت بوک های قابل حمل بسیار خوب عمل کرده است حتی با آن دسته از نوت بوک هایی که پردازنده آنها بسیار کم ولتاژ است و برای مصرف بهینه تعبیه شده اند نیز رقابت میکند . این در حالی است که اگر شما از اتصال شبکه های بی شیبم نیز استفاده کنید تنها با 17.6 تقاضای انرژِ مواجه خواهید شد .

شما متوانید لپ تاپ Fujitsu Lifebook S6410 خود را برای کارایی های بالاتر نیز پیکربندی کنید و بیشترین توان را از لپ تاپ خود بکشید و در این شرایط بار انرژی مورد نیار تا 54 وات انرژی خواهد بود .

Lifebook S6410 به یک باتری 62 وات بر ساعت مجهز است و درحالت فعال بودن تنظیمات صرفه جویی و اتصال شبکه WLAN به طور متوسط 4.5 ساعت دوام باتری دارد و اگر تنظیمات آن را برای بالا بردن کارایی و بیشتر کردن مصرف برق باتری بیشتر کنیم حدود 1.5 ساعت طول میکشد تا باتری آن به طور کامل خالی شود .

پیشنهاد میکنیم اگر میخواهید به مدت 24 ساعت کامل بدون اتصال شارژر به برق از لپ تاپ استفاده کنید یک باتری مکمل برای شکاف مدولار آن تعبیه کنید .    

اتصالات

نکته جالبی که در خصوص Fujitsu Lifebook S6410 وجود دارد این هست که اگر شما به درایو نوری DVD احتیاج ندارید میتوانید به جای آن یک باتری مکمل را در شکاف مدولار قرار دهید ،که شما چنین سبکی از چینش باتری را در کمتر لپ تاپی مشاهده میکنید .

از دیگر نکات قابل توجه درباره S6410 این است که سیم کارت آن در اولین اسلات باتری ادغام شده است . همینطور از طریق UMTS / HSUPA میتوانید سریع ببه اینترنت متصل شوید .

Lifebook S6410 یک رابط ویژه در پایین خود دارد که میتواند به پورت اختیاری replicator کانکت شود که اتصال های مکرر و آزار دهنده به وسایل جانبی دیگر و قطعی کابل ها را نخواهید داشت . همینطور پورت replicator میتواند جایگزین رابط های اضافی باشد مانند رابط DVI دیجیتال که اتصال با کیفیت بالایی را برای صفحات تخت خارجی فراهم می آورد.

ویژگی های مثبت

  • طراحی شیک
  • وب کم داخلی
  • Integrated 3G

ویژگی های منفی

  • سه اسلات USB را نمیتوان به راحتی همزمان استفاده کرد
  • پوشش قسمت یکه برای استراحت مچ دست است کمی نا مناسب است
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*