لپ تاپ HP EliteBook 820 G3 ، دستگاهی نسل ششمی از شرکت معتبر و صاحب نام اچ پی است. این لپ تاپ سایز کوچک در سال 2016 میلادی عرضه ی جهانی شده است و در میان رقبای هم رده ی خود ، حرف های زیادی برای گفتن دارد. در ادامه به بررسی این لپ تاپ می پردازیم.

طراحی

لپ تاپ HP EliteBook 820 G3 در مقایسه با نسل قبلی خود یعنی 820 G2 دستخوش تغییراتی شده است. قابل توجه ترین تغییر در این لپ تاپ ، درب نقره ای رنگ آن می باشد که در نسل های قبلی این درب ، مشکی رنگ بوده است. شاسی دستگاه مقداری نازک تر شده و مقداری از وزن دستگاه نیز کمتر شده است. لپ تاپ HP 820 G3 با وزن 1.29 کیلوگرمی خود ، از سبک ترین لپ تاپ های 12.5 اینچی موجود در بازار می باشد و این امر جابه جایی لپ تاپ را برای کاربران راحت می کند. هرچند گفتنی است که این وزن کم ، دلیلی بر استقامت کم آن نمی باشد! این لپ تاپ همانند بسیاری دیگر از EliteBook ها از آلیاژ منیزیم ساخته شده و مقاومت قابل قبولی دارد.

طراحی لپ تاپ HP EliteBook 820 G3

درب لپ تاپ نیز همانند بدنه ، از مقاومت قابل قبولی برخوردار است. دو لولای لپ تاپ بسیار صاف و در عین حال مقاوم هستند و می توان به راحتی با یک دست درب لپ تاپ را باز کرد. حداکثر زاویه باز شدن 820 G3 در حدود 140 درجه می باشد. شاسی نقره ای دارای طراحی بصری بسیار جذابی است و هم کیبورد مشکی رنگ و هم قاب نمایشگر مشکی رنگ بوده و کنتراست بسیار زیبا و خوبی ایجاد کرده است. در مجموع ، طراحی بسیار مناسب و حرفه ای می باشد و می تواند انتظارات کاربران را به راحتی را برآورده نماید.

صفحه نمایش

لپ تاپ HP EliteBook 820 G3 در سه مدل مختلف صفحه نمایش در بازار جهانی وجود دارد. مورد اول صفحه نمایش با کیفیت HD و رزولوشن 1366x768 پیکسل و موارد دوم و سوم ، کیفیت FullHD و رزولوشن 1920x1080 پیکسل که یکی لمسی و دیگری غیرلمسی هستند ، می باشند. روشنایی متوسط صفحه نمایش 240 cd/m² مقدار قابل قبولی می باشد اما کنتراست در 407: 1 به دلیل مقدار زیاد سیاه (0.6 cd/m²) بسیار کم است. این صفحه نمایش (HD) در مقایسه با رقبای هم رده ی خود ، عملکرد ضعیفتری دارد. نقاط تیره تا حدودی به خاکستری می روند و رنگ ها تا حدودی کم رنگ هستند. البته گفتنی است که تمامی این موارد با چشم معمولی به سختی قابل تشخیص و شناسایی می باشد.

صفحه نمایش لپ تاپ HP EliteBook 820 G3

پوشش فضای رنگ در sRGB حدود 58 درصد و در AdobeRGB حدود 37 درصد ثبت شده که اصلا مقادیر خوبی نیستند! این یعنی اینکه صفحه نمایش 820 G3 (البته با کیفیت HD) برای افرادی که طراحی های حرفه ای انجام می دهند ، مناسب نمی باشد. البته گفتنی است که پنل مات Full HD IPS در این لپ تاپ ، در همه اندازه گیری ها به وضوح بهتر است.

کیبورد و تاچ پد

لپ تاپ HP EliteBook 820 G3 مجهز به یک کیبورد با طراحی شیک و حرفه ای و مقاوم در برابر نفوذ مایعات و هم چنین به همراه نور زمینه سفید که می توان شدت آن را در دو سطح کم و زیاد کرد ، می باشد. صفحه کلید در عین کوچک بودن لپ تاپ ، فشردگی زیادی ندارد و فاصله ی بین کلید ها به اندازه ای مناسب دارد که باعث می شود اشتباهات تایپی کم باشد. کلیدهای جهت دار عمودی یعنی بالا و پایین ، همانند بسیاری دیگر از لپ تاپ های HP بسیار کوچک هستند و استفاده از آنها ممکن است برای افرادی که انگشتان بزرگ دارند ، مشکل ساز شود. برخلاف نسخه قبلی و سایر EliteBook ها نظیر 850 و 840 ، صفحه کلید فاقد دکمه های اختصاصی برای بلندگوها و همچنین اتصالات بی سیم می باشد که باید به جای اینها از ترکیبات Fn استفاده کرد.

kybord HP EliteBook 820 G3

تاچ پد لپ تاپ HP 820 G3 با ابعاد 8.1 در 4.7 سانتی متری خود ، همانند خود لپ تاپ ، اندازه ای کوچک دارد. این اندازه فضای کافی برای حرکات چندلمسی را به سختی فراهم میکند. دکمه های تاچ پد نیز اندازه ای متناسب دارند و استفاده از آنها راحت است. به طور خلاصه تاچ پد لپ تاپ HP EliteBook 820 G3 اندازه ای کوچک دارد و اگر از نشانگر موس زیاد استفاده می کنید ، پیشنهاد می شود که از یک موس خارجی استفاده کنید.

باتری

HP 820 G3 نسبت به رقبای خود ، کوچکترین اندازه ی باتری را دارد اما به لطف ماژول 44Wh خود که بسیار کم مصرف است ، عملکرد خوبی را ثبت کرده است. دو آزمایش انجام شده با روشنایی صفحه نمایش تنظیم شده در حدود 150 cd/m² و آزمایش دیگر با مرور وب با Wi-Fi را این لپ تاپ با ثبت بیش از شش ساعت مقدار کمی از رقبا جلوتر است. در آزمایش ویدئویی با حالت Power-Saver فعال ، و ارتباطات بی سیم خاموش ، همراه با پخش فیلم ، 820 G3 می تواند بیش از هشت ساعت دوام بیاورد . این بدان معناست که این لپ تاپ می تواند یک روز کاری معمولی را به راحتی مدیریت نماید. هم چنین حدود 2.5 ساعت طول می کشد تا باتری دوباره به طور کامل شارژ بشود.

باتری لپ تاپ HP EliteBook 820 G3

صدا

لپ تاپ HP 820 G3 مجهز به بلندگو های Bang & Olufsen می باشد که در واقع این شامل نرم افزاری ویژه برای تنظیمات تخصصی صدا است. این بلندگوها عملکرد متوسطی از صدا را در اختیار کاربران قرار می دهند. باس صدا بسیار کم است و صداها بسیار نازک و سبک به نظر می رسند. حداکثر حجم 76.5 دسی بل است که مقداری متوسط می باشد. به طور خلاصه HP 820 G3 صدای قابل قبول و متوسطی دارد اما اگر نیاز به صدای با حجم و کیفیت بالا دارید بهتر است از بلندگو های خارجی استفاده کنید.

اسپیکر های لپ تاپ HP EliteBook 820 G3


اتصالات

لپ تاپ HP EliteBook 820 G3 با توجه به اندازه ی کوچکی که دارد ، از اتصالات کافی برخوردار می باشد. در پشت و جلوی دستگاه شاهد هیچگونه درگاه یا پورتی نمی باشیم که با توجه به نازک بودن دستگاه ، امری عادی می باشد. در سمت راست 820 G3 شاهد یک پورت یو اس بی نسل سوم (USB 3.0) ، یک پورت تایپ سی نسل اول (Type-C gen. 1) ، پورت دیسپلی (DisPlay Port) ، جک 3.5 میلی متری ترکیبی صدا ، پورت اثرنت ، درگاه ورودی سیم کارت و درگاه برق شارژر هستیمو در سمت چپ نیز یک پورت یو اس بی 3 دیگر ، قفل Kensington ، پورت VGA و کارتخوان هوشمند قرار گرفته اند. عدم وجود پورت HDMI مهم ترین ضعف در اتصالات لپ تاپ EliteBook 820 G3 می باشد.

پورت های لپ تاپ HP EliteBook 820 G3

ویژگی های مثبت

  • صفحه کلید خوب
  • باتری قوی
  • طراحی زیبا و مستحکم

ویژگی های منفی

  • عدم وجود پورت HDMI
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*