لپ تاپ HP ZBook 15 G4 لپ تاپ نسل هفتمی از کمپانی آمریکایی اچ پی می باشد که در سری های ورک استیشن حرف های بسیار زیادی برای گفتن دارد. رم نسل DDR4 ، گرافیک پرقدرت NVIDIA Quadro در کنار پردازنده ی پرقدرت ، این لپ تاپ 15.6 اینچی را به یکی از مناسب ترین دستگاه ها برای امور سنگین گرافیکی تبدیل کرده است. در ادامه به بررسی این لپ تاپ می پردازیم.

طراحی

طراحی لپ تاپ HP ZBook 15 G4 نسبت به مدل نسل قبلی خود یعنی Zbook 15 G3 تغییرات زیادی نداشته است. همانطور که در نسل پیشین وجود داشته ، 15 G4 نیز از یک طراحی مستحکم با بدنه ای از آلیاژ آلومینیوم و منیزیم ساخته شده است. استحکام دستگاه به قدری بالا می باشد که با فشار های معمولی و حتی نیمه زیاد نیز نمی توان لپ تاپ را خم کرد یا پیچ و تاب داد. لولای دستگاه استحکام بسیار بالایی دارد و می تواند حدود 150 درجه باز شود.

طراحی لپ تاپ HP ZBook 15 G4

وزن لپ تاپ HP ZBook 15 G4 حدود 2.6 کیلوگرم می باشد که به نسبت 15.6 اینچی بودن دستگاه تا حدودی بالا است. البته با در نظر گرفتن استقامت و کیفیت ساخت بالای این دستگاه می توان به راحتی از وزن بالای این لپ تاپ چشم پوشی کرد.


صفحه نمایش

لپ تاپ HP ZBook 15 G4مجهز به یک صفحه نمایش 15.6 اینچی با رزولوشن 1920x1080 و کیفیت FullHD می باشد. البته گفتنی است که شرکت اچ پی مدل های صفحه نمایش بالاتر نظیر 4K و یا FullHDTouch نیز برای این دستگاه طراحی کرده است اما همان مدل پایه به راحتی می تواند پاسخگوی تمامی نیاز های کاربران به یک صفحه نمایش باکیفیت باشد. سطح روشنایی ZBook G4 به طور متوسط حدود 320 cd/m² می باشد. توزیع روشنایی نیز حدود 89 درصد بوده که در سر تا سر نمایشگر یکسان می باشد. هیچ گونه خونریزی یا کدر شدن صفحه مشاهده نمی شود. مقدار رنگ سیاه به 0.29 cd/m² می رسد که این مقدار برای تولید یک سیاه عمیق و غنی کاملا کافی و مطلوب می باشد.

صفحه نمایش لپ تاپ HP ZBook 15 G4

انحراف رنگ در برنامه ی CalMAN DeltaE 4.5 ثبت شده ، در حالی که انحراف مقیاس خاکستری به حدود 2.9 نیز می رسد. این اعداد و ارقام کاملا معمولی و مطلوب برای یک پنل IPS می باشد. تنهای نکته ی منفی در صفحه نمایش Zbook G4 ، پوشش حدود 83 درصدی sRGB می باشد. هرچند این درصد پوشش بسیار مناسبی می باشد اما ZBook پوشش به مراتب بیشتری را ارائه داده است.

این صفحه نمایش مات بوده و روشنایی آن به اندازه ای کافی است که بتوان به راحتی در محیط های باز نیز از دستگاه استفاده کرد.

کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ HP ZBook 15 G4 همانند نسل قبلی خود ، کاملا حرفه ای و مستحکم طراحی شده است. فاصله ی بین دکمه ها به اندازه ی کافی می باشد و خطای تایپی را کاهش می دهد. کیبورد عددی در سمت راست صفحه کلید ، با دکمه های سایز استاندارد ، مناسب کاربرانی که با محاسبات و حسابداری سر و کار دارند کاملا مناسب است. دکمه های جهت دار بالا و پایین ، طبق عادت همیشگی HP ، بسیار کوچک طراحی شده اند و ممکن است در ابتدای استفاده از آنها دچار مشکل شوید اما به زودی به آنها عادت می کنید.

صفحه کلید لپ تاپ HP ZBook 15 G4

تاچ پد لپ تاپ HP ZBook 15 G4 نیز همان تاچ پد 15 G3 است. اندازه ی بزرگ این تاچ پد به همراه حساسیت و سرعت بالا ، استفاده از آن را برای کاربران راحت و لذت بخش کرده است. حرکات چندلمسی به راحتی پشتیبانی می شوند. نقطه فشار بسیار مناسب است و صدای کلیک دکمه های تاچپد نیز آرام می باشد و باعث حواس پرتی در محیط های کاری و آرام نمی شود.

باتری

باتری لپ تاپ HP ZBook 15 G4 از نقاط قوت آن می باشد! باتری 90 واتی این لپ تاپ مشابه مدل های قبلی ، 9 سلولی می باشد. در تست Battery Eater که در آن خواندن متون را شبیه سازی می کند ، در کمترین میزان روشنایی و خاموش بودن ماژول های ارتباطی zbook G4 می تواند حدود 18 ساعت دوام بیاورد. این مقدار از تمامی رقبای خود حتی نسل قبلی خود نیز بهتر است.

باتری لپ تاپ HP ZBook 15 G4

در آزمایش WLAN که در آن استفاده ی روزمره شبیه سازی می شود ، با سطح روشنایی 150 cd/m² و وبگردی از طریق LAN ، این لپ تاپ حدود 9 ساعت استقامت می کند. سایر رقبا در این تست نیز حرفی برای گفتن ندارند! در نهایت لازم به ذکر است که حدود 2 ساعت زمان نیاز است تا باتری لپ تاپ از 0 درصد به 100 درصد شارژ شود.


صدا

لپ تاپ HP ZBook 15 G4 مجهز به یک جفت اسپیکر استریو می باشد که صدایی معمولی را به کاربر ارائه می دهد. بلندی صدا کافی نیست و فقط برای استفاده ی روزمره همچون مکالمات و کنفرانس های ویدیویی مناسب می باشد. اگر نیاز به یک صدای بلند و رسا دارید ، پیشنهاد می شود از اسپیکر های خارجی استفاده کنید.

اسپیکر های لپ تاپ HP ZBook 15 G4

اتصالات

لپ تاپ HP ZBook 15 G4 همانطور که از کاربری خود مشخص است ، از اتصالات کاملا کافی و مناسبی برخوردار می باشد. در سمت چپ لپ تاپ شاهد یک پورت VGA ، یک پورت یو اس بی نسل سوم USB3.0 ، اسلات قفل امنیتی و درگاه ترکیبی RJ-45/Ethernet می باشیم. در سمت راست لپ تاپ نیز یک پورت HDMI 1.4 ، جک 3.5 میلی متری ترکیبی صدا ، دو عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB3.0 دیگر ، درگاه شارژ و در نهایت دو عدد پورت Thunderbolt 3 وجود دارد. این پورت های Thunderbolt 3 از DisplayPort 1.2 ، USB 3.1 Gen2 نسل دوم و PCIe دستگاه های نسل سومی نیز پشتیبانی می کند.

پورت های لپ تاپ HP ZBook 15 G4

ویژگی های مثبت

  • صفحه نمایش مطلوب
  • باتری قدرتمند
  • اتصالات کامل

ویژگی های منفی

  • وزن نسبتا بالا
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*