لپ تاپ Lenovo ThinkPad T450 پنجمین نسل از خانواده ی 14 اینچی T شرکت لنوو می باشد که در سال 2015 میلادی تولید و عرضه ی جهانی شده است. پردازنده ی نسل 5 در کنار کیفیت ساخت خوب و قیمت مناسب ، این لپ تاپ را به یکی از پرفروش ترین لپ تاپ های بازار استوک تبدیل کرده است. در ادامه به بررسی این دستگاه می پردازیم.

طراحی

لپ تاپ Lenovo ThinkPad T450 طراحی نسبتا مشابهی با مدل قبلی خود یعنی ThinkPad T440 دارد. دستگاه مستطیلی شکل و درپوش های سیاه و سفید ، در قسمت کناره ها و پایین جلوه ی زیبایی دارد. لوگوهای ThinkPad با چراغ هایی به رنگ قرمز درخشان ، برای نقطه در حرف "i" روی درب لپ تاپ و بدنه قرار گرفته اند. دستگاه با ابعاد 13x8.90.83 اینچی خود در میان رقبای هم رده ی خود ، نسبتا بزرگ می باشد و با وزن 1.73 کیلوگرمی خود ، از لحاظ سهولت در حمل و نقل ، امتیاز متوسطی میگیرد.

ممکن است ظاهر لپ تاپ Lenovo T450 آنقدر برای کاربر جذاب نباشد اما دوام و استحکام دستگاه ، این نقص را به طور کامل پوشش می دهد. این لپ تاپ با درپوشی از جنس فیبر کربن ، بدنه منیزیمی و قفس داخلی طراحی شده است و توانسته از آزمون MIL-SPEC برای دمای شدید ، رطوبت ، ارتعاش ، شن و شوک عبور کند. همچنین لنوو صفحه کلید T450 را به یک سیستم تخلیه مجهز کرده کمک می کند از ریزش مایعات جلوگیری کند.

طراحی لپ تاپ Lenovo ThinkPad T450

صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ Lenovo ThinkPad T450 در سه مدل مختلف در بازار های جهانی وجود دارد. مدل پایه با پنل TN و رزولوشن 1366x768 پیکسل با نسبت تراکم پیکسلی 112 و روشنایی متوسط 200 نیتی ، نیاز های کابران معمولی را برآورده می کند. مدل HD+ با رزولوشن 1600x900 پیکسلی در کنار نسبت تراکم پیکسلی 131 و روشنایی متوسط 250 نیتی ، تفاوت چندانی با مدل پایه یعنی HD ندارد و کاملا قابل قبول می باشد. Lenovo T450 همچنین دارای صفحه نمایش لمسی نیز می باشد که نه تنها گرانتر است، بلکه وزن و ضخامت دستگاه را نیز افزایش می دهد.

صفحه نمایش لپ تاپ Lenovo ThinkPad T450

از نقاط ضعف صفحه نمایش این لپ تاپ ، عدم پخش یکنواخت روشنایی در آن ، به گونه ای که از بالا به پایین صفحه کم نور تر می شود ، می باشد. به طور کلی صفحه نمایش این لپ تاپ کاملا معمولی می باشد و در میان رقبای همرده ی خود ، جایگاه متوسطی دارد.


کیبورد و تاچ پد

صفحه کلید لپ تاپ Lenovo ThinkPad T450 از نقاط قوت این لپ تاپ می باشد. این امر به حدی است که اگر راحتی و سرعت تایپ برای شما حائز اهمیت است ، هیچ گزینه ای بهتر از ThinkPad T450 وجود ندارد. صفحه کلید این لپتاپ حتی از برخی ThinkPad های دیگر نیز بهتر می باشد. با 1.9 میلی متر فاصله میان کلید ها و 63 گرم نیروی تحریک ، فرایند تایپ برای کاربران بسیار دلنشین می شود. دکمه ها دارای حس لامسه قوی و حساسی هستند که تایپ کردن را فوق العاده راحت و دقیق می کند. این صفحه کلید به صورت استاندارد با نور پس زمینه دو حالته عرضه می شود که باعث سهولت پیدا کردن کلید ها در محیط های تاریک یا کم نور می شود.

کیبورد لپ تاپ Lenovo ThinkPad T450

تاچ پد لپ تاپ Lenovo ThinkPad T450همانند صفحه کلید ، از طراحی و سهولت در کار بالایی برخوردار است. اندازه ی مناسب آن در کنار حساسیت مطلوب ، از نقاط قوت صفحه لمسی این لپ تاپ می باشد. TrackPoint لپ تاپ نیز بسیار شایسته ی تقدیر می باشد و از طراحی بسیار حرفه ای برخوردار است.

باتری

باتری لپ تاپ Lenovo ThinkPad T450 از سیستم مشابه نسل قبلی خود استفاده می کند. لنوو به جای نصب یک باتری بزرگ ، دو باتری کوچکتر را در این لپ تاپ جای داده است که یکی از آنها در داخل بدنه ی دستگاه و دیگری در پشت لپ تاپ قرار گرفته اند. هر دوی این باتری ها ظرفیتی برابر با 24 وات را دارا هستند. بنابراین ، ThinkPad دارای مجموع 48 وات برق الکتریکی است که کمی کمتر از رقبای خود یعنی Latitude E7450 با باتری 54 واتی وEliteBook 840 G2 با باتری 50 واتی می باشد.

باتری لپ تاپ Lenovo ThinkPad T450

مصرف کم انرژی در واقع امید به مدت زمان طولانی شارژ باتری را ایجاد می کند ، که فقط در حالت بیکار (حالت صرفه جویی در انرژی ، حداقل روشنایی ، خاموش بودن Wi-Fi) صادق است. در ارزیابی Wi -Fi و بار عملی نسبتا جزئی و روشنایی صفحه نمایش تقریبا 150 cd/m² ، T450 حدود 5 ساعت دوام می آورد که این عدد نسبتا مناسبی می باشد.


صدا

بلندگو های لپ تاپ Lenovo ThinkPad T450 همانند نسل های پیشین خود ، استریو بوده و برای تماس های تصویری و کنفرانس های ویدیویی کاملا مناسب می باشند. صدای باس تا حدود زیادی ضعیف است و در مقایسه با سایر لپ تاپ های اداری صنعتی ، Lenovo T450 عملکرد کاملا متوسطی دارد. در صورتی که نیاز به صدایی بلند و باکیفیت بالا دارید ، پیشنهاد می شود که از اسپیکر های خارجی استفاده کنید.

بلندگو های لپ تاپ Lenovo ThinkPad T450

اتصالات

لپ تاپ Lenovo ThinkPad T450 ، برخلاف لپ تاپ های نازک دیگر همانند ThinkPad T450s و ThinkPad X1 Carbon ، اتصالات کاملی دارد و به کاربر امکان می دهد که بدون استفاده از دانگل های خارجی ، نیاز های خود را برطرف نماید. در سمت راست لپ تاپ شاهد یک پورت یو اس بی نسل سه (USB 3.0) ، درگاه اترنت ، پورت VGA ، جک 3.5 میلی متری ترکیبی صدا ، شکاف قفل کنسینگتون و کارت خوان 4 در 1 می باشیم. در سمت چپ لپ تاپ نیز دو پورت یو اس بی نسل سه (USB 3.0) دیگر ، پورت DisPlay و درگاه شارژر قرار گرفته اند.

اتصالات لپ تاپ Lenovo ThinkPad T450

ویژگی های مثبت

  • بدنه محکم
  • کیبورد و تاچ پد عالی
  • باتری با عمر بالا
  • اتصالات مناسب

ویژگی های منفی

  • صفحه نمایش نسبتا کم نور
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*