لپ تاپ HP EliteBook 745 G5 ، دستگاهی نسل هشتمی از کمپانی مطرح اچ پی می باشد که با طراحی زیبا و جمع و جور خود ، طرفداران بسیار زیادی دارد. پردازنده از نوع رایزن Ryzen نیز از دلایل پرطرفدار بودن این لپ تاپ می باشد. در ادامه به بررسی این دستگاه 14 اینچی که در سال 2018 میلادی عرضه شده ، می پردازیم.

طراحی

طراحی لپ تاپ HP EliteBook 745 G5 همانند گفته ی خود شرکت اچ پی ، بسیار باریک و ظریف می باشد. بدنه 18 میلی متری این لپ تاپ ممکن است به اندازه LG Gram 15 باریک نباشد اما از بسیاری دیگر از لپ تاپ های این رده همانند Asus ZenBook 15 نازک تر می باشد. صفحه نمایش 14 اینچی 745 G5 نیز دارای حاشیه های بسیار ضخیم ، به ویژه در بالا و پایین ، می باشد که ابعاد دستگاه را به لپ تاپی 15.6 اینچی سوق می دهد. EliteBook 745 G5 با وزن 1.5 کیلوگرمی خود در کنار بدنه ی باریک جابه جایی را بسیار راحت کرده است و کاربر می تواند در طول روز بدون مشکل و سختی لپ تاپ را جا به جا نماید. جنس بدنه لپ تاپ از آلومینیوم می باشد که دارای روکشی ساده اما هیجان انگیز است و با لوگوی مینیمالیستی "چهار خط" HP مزین شده و طراحی بسیار زیبایی را ایجاد کرده است. در حالی که EliteBook 745 G5 نسبت به سایر EliteBookها استحکام و مقاومت کمتری دارد ، اما در برابر فشار ، شاهد استقامت بسیار بالایی از این لپ تاپ هستیم.

طراحی لپ تاپ HP EliteBook 745 G5


صفحه نمایش

لپ تاپ HP EliteBook 745 G5 مجهز به یک صفحه نمایش 14.1 اینچی با رزولوشن 1920x1080 پیکسل و کیفیت FullHD می باشد. این پنل دقیقا همان پنلی است که اچ پی در EliteBook 840 G5 نیز از آن استفاده کرده است. روشنایی صفحه نمایش حدود 220 نیت می باشد که مقداری قابل قبول است. این پنل ، فضای رنگی sRGB را با بیش از 67 درصد ارائه می دهد. این اطلاعات برای پنل پایه ی 745 G5 است اما کمپانی اچ پی پنل های مختلف دیگری همچون پنل لمسی با تکنولوژی Gorilla Glass و در مدل های بالاتر صفحه نمایش های پرنور با 700 نیت روشنایی و تکنولوژی SureView HP را نیز ارائه داده است. این پنل ها 100 درصد فضای رنگی sRGB را پوشش میدهند.

صفحه نمایش لپ تاپ HP EliteBook 745 G5

نمایشگر لپ تاپ HP EliteBook 745 G5 ، در میان رقبای خود نظیر Latitude 7490 و ThinkPad T480 روشنایی و عملکرد بهتری را ارائه داده است. این روشنایی با میانگین 86 درصد در سراسر صفحه توزیع شده که مقدار مناسبی می باشد. از نقاط ضعف این صفحه نمایش نسبت به رقبا می توان به کیفیت ضعیف تر در محتوای تاریک اشاره کرد.

کیبورد و تاچ پد

صفحه کلید لپ تاپ HP EliteBook 745 G5 از نقاط قوت آن می باشدو اولین نکته مثبت درمورد ابعاد آن می باشد. به گونه ای که فضای کافی برای قرار گرفتن دکمه ها با فاصله ی مناسب وجود دارد. استحکام بالای دستگاه در کنار فاصله ی مناسب میان کلید ها و هم چنین نقطه فشار مناسب ، خطای تایپی را کاهش داده است و کاربر می تواند به راحتی ساعت ها با این صفحه کلید به تایپ کردن بپردازد و از طراحی حرفه ای HP لذت ببرد. کاربر می تواند از نور پس زمینه کیبورد با سه حالت تنظیمات زیاد ، متوسط و خاموش استفاده کند. این صفحه کلید مقاوم در برابر نشت نیز می باشد.

کیبورد لپ تاپ HP EliteBook 745 G5

تاچ پد لپ تاپ HP EliteBook 745 G5 نیز همانند صفحه کلید ، کاملا خوب و حرفه ای است و به هر گونه ضربه و حرکت چند لمسی با استفاده از دو یا چند انگشت کاملاً پاسخگو و سریع است. در مرکز صفحه کلید همانند بسیاری دیگر از لپ تاپ های صنعتی ، شاهد یک PointStick یا اصطلاحا موس وسط می باشیم که می تواند جایگزینی مناسب برای صفحه لمسی یا تاچ پد باشد.

باتری

باتری لپ تاپ HP EliteBook 745 G5 همانند باتری EliteBook 840 G5 لیتیوم یونی بوده و 50 وات ساعت ظرفیت دارد. در عمل این لپ تاپ به علت مصرف برق بیشتر پردازنده ی AMD ، عمر باتری کمتری نسبت به 840 G5 دارد. این اختلاف به عنوان مثال در تست Wi-Fi حدود یک ساعت می باشد. عمر باتری در این تست حدود 6.5 ساعت ثبت شده که مقدار متوسطی است. همه رقبا این لپ تاپ از جمله Lenovo و Dell باتری بزرگتری دارند و در زمان بیکاری از نظر مصرف انرژی بیشتر هستند ، که باعث طول عمر بیشتر باتری در طول آزمایش Wi-Fi می شود. به عنوان مثال Lenovo ThinkPad T480s حدود 9 ساعت را ثبت کرده است. لازم به ذکر است که شارژ کامل EliteBook 745 G5 حدود 130 دقیقه به طول می انجامد.

باتری لپ تاپ HP EliteBook 745 G5


صدا

لپ تاپ HP EliteBook 745 G5 از نظر ظاهری ، دارای تجهیزات صوتی مشابه دستگاه اینتل خود همانند بلندگوهای استریو Bang & Olufsen ، که به سمت بالا هدایت می شوند می باشد. سیستم صوتی این لپ تاپ در مقایسه با EliteBooks 840 G5 عملکرد ضعیف تری را نشان میدهد اما با این حال ، برای تماس های تصویری و شرکت در کلاس ها و امور روزمره مناسب و قابل قبول هستند. همانند بسیاری دیگر از لپ تاپ ها ، برای کاربران حرفه ای در حوزه ی صوتی و موسیقی ، پیشنهاد می شود که از بلندگو ها و میکروفون های خارجی استفاده شود.

بلندگو های لپ تاپ HP EliteBook 745 G5


اتصالات

اتصالات لپ تاپ HP EliteBook 745 G5 را نمی توان با اتصالات یک WorkStation مقایسه کرد. پورت ها و درگاه ها محدود شده اند اما به طور کلی پاسخگوی اکثریت کاربران خواهند بود. در سمت راست لپ تاپ شاهد اسلات سیم کارت ، جک ترکیبی 3.5 میلی متری صدا ،یک عدد پورت یو اس بی نسل سه (USB 3.0) ، پورت HDMI ، پورت اثرنت RJ45-Ethernet ، docking port ، پورت تایپ سی Type C نسل یک Gen 1 و درگاه شارژر هستیم. در سمت چپ نیز کمپانی اچ پی قفل Kensington ، یک عدد پورت یو اس بی نسل سه (USB 3.0) دیگر و درگاه کارتخوان هوشمند قرار داده است. تراکم پورت ها در هر دو سمت دستگاه مطلوب است و کاربر قادر است از چندین پورت و درگاه همزمان بدون مشکل استفاده کند.

پورت های لپ تاپ HP EliteBook 745 G5

ویژگی های مثبت

  • طراحی مستحکم و زیبا
  • کیبورد و تاچ پد مناسب و حرفه ای
  • اتصالات مناسب

ویژگی های منفی

  • باتری متوسط
  • صفحه نمایش متوسط

  • مصطفی
    (1401-05-28)

    سلام
    ممنون از اطلاعات مفیدی که دادین
    یک سوال داشتم
    کاربرد جای سیم کارت و پورت تایپ سی در این لپ تاپ چی هست؟
    با تشکر

    کِی لپ

    سلام 

    ماژول سیم کارت برای جایگذاری سیم کارت هستشو استفاده از نت سیم کارت. برای اینکه دسترسی شما به اینترنت آسان تر باشه. پورت تایپ C  برای اتصالات به دیوایس های دیگه کاربرد داره.

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*