لپ تاپ HP ProBook 455 G3 ، دستگاهی نسل ششی از کمپانی اچ پی می باشد. این لپ تاپ از لحاظ ظاهری دقیقا مشابه با ProBook 450 G3 می باشد. تنها تفاوت میان این دو دستگاه پردازنده ی آنها می باشد. 450 از پردازنده ی Intel و 455 از پردازنده ی AMD بهره می برد. در ادامه به بررسی این لپ تاپ می پردازیم.

طراحی

طراحی لپ تاپ HP ProBook 455 G3 همانطور که در مقدمه گفته شد ، دقیقا مشابه با 450 G3 می باشد. کاربران هم چنان با پایه آلومینیومی و درب بیرونی مات لاستیکی مواجه هستند که گفته می شود استانداردهای MIL-STD 810G را پشت سر گذاشته است. با وجود صنعتی بودن این لپ تاپ ، درپوش دستگاه تا حدودی ضعیف است و می توان آن را با فشاری متوسط در گوشه یا از مرکز آن فرو برد. این ضعف را در قسمت پایه و صفحه کلید مشاهده نمی کنیم. لولا های دوگانه ، لپ تاپ را تا حداکثر 150 درجه و به اندازه کافی سفت و محکم ، باز نگه می دارند.

کیفیت ساخت همانند سایر ProBook ها بسیار عالی می باشد. حاشیه نمایشگر داخلی برخلاف برخی از مدل های گیمینگ MSI رقیب در لبه های صفحه صاف است.455 G3 همانند بسیاری دیگر از لپ تاپ های دارای درایو نوری ، سطح بالایی درایو نوری از نظر استقامت نسبت به سایز نقاط پایه ضعیف تر می باشد.

طراحی لپ تاپ HP ProBook 455 G3

صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ HP ProBook 455 G3 با اندازه ی 15.6 اینچ و رزولوشن 1366x768 و کیفیت HD ، ناامیدکننده ترین آیتم در این لپ تاپ می باشد! پنل Chi Mei CMN15BE آن را می توان در سایر لپ تاپ های مقرون به صرفه نظیر ProBook 650 G2 و Acer TravelMate P255-M پیدا کرد. فضای رنگ تنها به 66 درصد از استاندارد sRGB محدود می شود تا با سایر پنل های مقرون به صرفه در لپ تاپ های ارزان قیمت مطابقت داشته باشد. مقیاس خاکستری و رنگها تا حدودی غیر استاندارد هستند . دمای رنگ بیش از حد سرد بوده و رنگها نیز کم عمق می باشند. خوشبختانه ، کالیبراسیون با دستگاه اسپکتروفتومتر X-Rite بسیاری از این مشکلات را برای بهبود چشمگیر کیفیت صفحه نمایش برطرف می کند. به دلیل محدود بودن پوشش sRGB ، رنگها همچنان نیز در سطح اشباع بالاتری دقیق تر می شوند.

صفحه نمایش لپ تاپ HP ProBook 455 G3

کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ HP ProBook 455 G3 دارای دکمه های پلاستیکی کمی مقعر و با عمق نسبتا کم می باشد که بازخورد خوبی دارند. فاصله میان دکمه ها معمولی است و ممکن است خطای تایپی برای کسانی که انگشتان بزرگی دارند ، زیاد رخ دهد. نور پس زمینه اختیاری در دو سطح روشنایی بر خلاف نور پس زمینه تک سطحی در جدیدترین لپ تاپ های Spectre وجود دارد که مزیت مهمی محسوب می شود و کاربر میتواند در فضاهای کم نور از کیبورد به راحتی استفاده کند. کلیدهای مشکی و با حروف سفید در مقایسه با کلیدهای نقره ای فعلی HP ، تضاد بهتری دارند ، اما چربی و اثر انگشت روی دکمه ها سریعتر جمع می شود.

کیبورد لپ تاپ HP ProBook 455 G3

تاچ پد لپ تاپ HP ProBook 455 G3 با ابعاد 10.3 در 5.6 سانتی متر نسبتا کوچک می باشد. این تاچ پد در اصل با صفحه لمسی آخرین نسل ProBook 450 G2 یکسان می باشد. بازخورد صفحه لمسی بسیار مناسب است و حساسیت و سرعت بالایی به کاربر ارائه میدهد. تنها ضعف تاچ پد 455 G3 ، همانطور که گفته شد ، اندازه ی کوچک آن ، نسبت به صفحه ی 15.6 اینچی آن می باشد که ممکن است برای افرادی که انگشتان بزرگی دارند ، مشکل ساز باشد.


باتری

باتری لپ تاپ HP ProBook 455 G3 کاملا میان رده می باشد. این لپ تاپ در تست WLAN و با روشنایی نور پس زمینه 150 نیت (تنظیم 8/10) بیش از 4 ساعت دوام آورده است. شارژ کامل لپ تاپ حدود 2 ساعت به طول می انجامد. لازم به دکر است که یک ارتقاء داخلی بزرگتر 55 Wh برای این پیکربندی خاص ProBook برای بهبود عمر کلی باتری برای کاربران در دسترس می باشد.

باتری لپ تاپ HP ProBook 455 G3

صدا

لپ تاپ HP ProBook 455 G3 دارای یک جفت بلندگوی استریو می باشد. کیفیت صدا از بلندگوهای استریو داخلی برای یک لپ تاپ صنعتی تجاری کاملا قابل قبول است. صدای بیس تا حدود زیادی ضعیف می باشد. در تنظیمات حجم بالاتر ، خوشبختانه بلندگوها هیچ طنین سطحی یا افت کیفیتی را بروز نمی دهند. در نهایت پیشنهاد می شود اگر به صدایی بلند و حرفه ای نیاز دارید ، از اسپیکر های خارجی استفاده نمایید.

اسپیکر های لپ تاپ HP ProBook 455 G3

اتصالات

اتصالات لپ تاپ HP ProBook 455 G3 از نقاط قوت آن می باشد. در جلوی لپ تاپ شاهد درگاه کارت خوان هستیم. HP این درگاه را به جلو انتقال داده تا فضای کافی برای سایر پورت ها در کناره ی دستگاه ایجاد شود. در سمت راست ، درایو نوری ، جک 3.5 میلی متری ترکیبی صدا ، دو عدد پورت USB 2.0 نسل دوم و درگاه اثرنت Gigabit Ethernet قرار گرفته اند. در سمت چپ نیز شاهد قفل Kensington ، درگاه شارژر ، پورت VGA و HDMI و دو پورت USB 3.0 نسل سوم هستیم.

پورت های لپ تاپ HP ProBook 455 G3

ویژگی های مثبت

  • طراحی محکم و حرفه ای
  • کیبورد مطلوب
  • اتصالات کافی

ویژگی های منفی

  • تاچ پد کوچک
  • صفحه نمایش ضعیف
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*