اپل 20 سپتامبر iOS 15 را معرفی کرد ، یک به روز رسانی مهم با ویژگی های قدرتمندی که تجربه آیفون را لذت بخش تر خواهد کرد.  سیستم‌ عامل  iOS 15 با iPhone 6s و نسخه‌های بالاتر سازگاری دارد، در این صورت تمام دستگاه‌هایی که قادر به اجرای iOS 14 بودند، توانایی نصب  iOS 15 را خواهند داشت.در این مقاله به بررسی مشخصات iOS 15 پرداختیم، با ما همراه باشید.

نگاهی اجمالی به مشخصات iOS 15

iOS 15 تماس های FaceTime را طبیعی تر و دلچسب تر می کند ، SharePlay را برای داشتن تجربیات مشترک معرفی می کند ، به کاربران کمک می کند تا موضوعات دلخواه تمرکز داشته باشند و با روش های جدیدی برای مدیریت نوتیفیکیشن آشنا شوند ، Apple Maps از روشهای جدید برای کشف مسیر رونمایی می کند ، آب و هوا با نقشه های تمام صفحه و نمایش داده های گرافیکی بیشتر طراحی می شود ، کیف پول از کلیدهای اصلی و کارت های شناسایی پشتیبانی می کند و مرور اینترنت با Safari با نوار برگه جدید ساده تر است. همچنین شامل کنترل های جدید حریم خصوصی در Siri  ، Mail و مکانهای دیگر در سراسر سیستم برای محافظت بیشتر از اطلاعات کاربر است.

  1. قابلیت جدید FaceTime

FaceTime به مشتریان کمک می کند تا با افراد مورد علاقه خود ارتباط برقرار کنند و با iOS 15 ، مکالمات با دوستان و خانواده طبیعی تر از آنچه تصور کنید خواهد بود. با قابلیت جدید صدای فضایی (spatial audio)، صداهایی که در FaceTime به گوش می رسد گویی از جایی که شخص روی صفحه قرار گرفته است می آید و حالت های جدید میکروفون ، صدای کاربر را از نویز پس زمینه جدا می کند. تماس های FaceTime فراتر از دستگاه های اپل( iPhone ، iPad یا Mac ) است. بنابراین هر کسی حتی دارندگان اندروید و کاربران ویندوز نیز می تواند از مرورگر وب خود به تماس FaceTime ملحق شود.

face time ایفون

  1. تجربه های مشترک با SharePlay در ای او اس 15

کاربران اکنون می توانند هنگام ارتباط با دوستان خود در FaceTime ، تجربیات خود را با SharePlay به اشتراک بگذارند .مثلا هنگامی که در حال گوش دادن به آهنگها با Apple Music هستید یا مشغول تماشای فیلم از Apple TV هستید می توانید آنها را بطور همزمان با دوستانتان تجربه کنید . SharePlay در iPhone ، iPad و Mac کار می کند و با کنترل پخش مشترک ، هرکدام از شما در  SharePlay می تواند پخش کند ، مکث کند یا ویدیو و آهنگ را جلو ببرد.

  1. ابزار focus

iOS 15 ابزارهای قدرتمندی ارائه می دهد که به کاربران کمک می کند تمرکز کرده و حواس پرتی را کاهش دهند. focus یک ویژگی جدید است که نوتیفیکیشن ها و برنامه ها را بر اساس آنچه کاربر می خواهد روی آن تمرکز کند ، فیلتر می کند. مشتریان می توانند با ایجاد یک Focus سفارشی یا انتخاب Focus پیشنهادی ، دستگاه خود را طوری تنظیم کنند تا فقط برنامه های مربوطه را نمایش دهند و وسوسه گذراندن تایم در اپ های گوناگون را کاهش دهند.

ویژگی ایفون 15

  1. امکانات جدید نوتیفیکیشن در ای او اس 15

نوتیفیکیشن ها مجدداً طراحی شده اند ،برای کمک به کاهش حواس پرتی ، یک خلاصه اعلان جدید اعلان های غیر ضروری را برای تحویل در زمان مناسب تر ، مانند صبح و عصر جمع آوری می کند. همچنین بر اساس تعامل کاربر با برنامه ها ، نوتیفیکیشن ها بر اساس اولویت مرتب می شوند . پیام های فوری بلافاصله تحویل داده می شوند و به سادگی می توان هر برنامه یا پیام غیر ضروری را برای یک ساعت آینده یا یک روز بی صدا کرد.

ویژگی ایفون 15

  1. قابلیت جدید لایو تکست در iOS 15

Live Text از هوش مصنوعی موجود در دستگاه برای تشخیص متن در یک عکس استفاده می کند .. به عنوان مثال ،کاربران می توانند یک شماره تلفن را از ویترین فروشگاه با گزینه برقراری تماس بگیرند. برنامه دوربین همچنین می تواند به سرعت متن را در لحظه تشخیص دهد و کپی کند ، مانند رمز عبور Wi-Fi که در کافی شاپ محلی نشان داده شده است.

ویژگی ای او اس 15

  1. باز طراحی safari

safari در ای او اس 15 دارای طراحی جدیدی است. نوار تب جدید جمع و جور و سبک است و در پایین صفحه شناور است ، بنابراین کاربران می توانند به راحتی بین تب ها جابجا شوند . Tab Group به کاربران اجازه می دهد تا  صفحات را ذخیره کرده و در هر زمان در iPhone ، iPad یا Mac به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند. ویژگی های جدیدی مانند صفحه شروع قابل تنظیم ، Safari را شخصی تر و قدرتمندتر می کند.

  1. تغییرات maps

در iOS 15 نقشه ها همانند گوگل مپ دارای جزئیات فراوان از شهرها ،محله ها ، مناطق تجاری ، ارتفاعات و ساختمانها ، رنگها و برچسبهای جدید جاده ها ، مکانهای دیدنی است. در هنگام رانندگی Maps این امکان را به شما می دهد تا جزئیات مهم مانند دور برگردان ، خطوط دوچرخه سواری و عابر پیاده را بهتر ببینند و درک کنند.

ویژگی ایفون ای او اس 15

  1. تغییرات در wallet ios15

اپل کلیدهای و شناسه های جدیدی را به کیف پول خود افزوده است.کلیدهای دیجیتالی خودرو و هتل و منزل از جمله مواردی است که شما می توانید با استفاده از کیف پول اپل قفل درب ها را باز کنید. همچنین ساکنین ایالات متحده امریکا می توانند گواهینامه رانندگی و شناسه های دولتی خود را نیز به کیف پول بیفزایند.

  1. ویژگی های جدید حریم خصوصی در ای او اس 15

iOS 15 کنترل های حریم خصوصی بیشتری را برای کمک به محافظت از اطلاعات کاربران ارائه می دهد. با تشخیص گفتار روی دستگاه ، اکنون صدای درخواست های Siri به طور کامل در iPhone پردازش می شود ، و عملکرد به طور قابل توجهی بهبود می یابد.

  1. طراحی مجدد برنامه های weather

آب و هوا در طراحی جدید ایفون داده های بیشتری از وضعیت آب و هوا را بصورت نمایش گرافیکی و طرح بندی پویا ارائه می دهد، که بر اساس شرایط تغییر می کند. پس زمینه های متحرک با طراحی بسیار زیبا موقعیت خورشید را با دقت بیشتری منعکس می کنند و نوتیفکیش هایی هنگام شروع و توقف باران یا برف نمایش داده می شود.

  1. Note در ios15

کاربران می توانند برچسب هایی را به یادداشت هایشان اضافه کنند که دسته بندی سریع یادداشت ها را آسان می کند و اعضای یادداشت های مشترک از به روز رسانی های مهم یکدیگر مطلع می شوند.

ios15

  1. ویژگی جدید health

در برنامه Health یک برگه اشتراک گذاری جدید دریافت می کند که به کاربران امکان می دهد داده های سلامتی خود را با خانواده ، پزشکان یا تیم مراقبت به اشتراک بگذارند ، Walking Steadiness معیار جدیدی است به کاربران این امکان را می دهد تا توجه خود را بر تغییرات معنادار در معیارهای سلامت شخصی مانند قند خون متمرکز کنند. نتایج آزمایش COVID-19 و واکسیناسیون را می‌توان با استفاده از کد QR در برنامه Health ثبت کرد.

    13. قابلیت جدید Find My در ios15

این اپ قابلیت های جدیدی را برای کمک به مکان یابی دستگاه خاموش یا گم شده فراهم می آورد. همچنین کاربران می توانند از  Live stream برای به اشتراک گذاشتن مکان خود برای دوستان و خانواده ،استفاده کنند.

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*