لپ تاپ HP ProBook 450 G5 ، لپ تاپی پرطرفدار و خوش قیمت نسل هشتمی می باشد که در دسامبر سال 2017 میلادی تولید و عرضه ی جهانی شده است. در ادامه به بررسی این لپ تاپ و دلایل پرفروش و پرطرفدار بودن آن می پردازیم.

طراحی

طراحی لپ تاپ HP ProBook 450 G5 نسبت به مدل قبلی خود یعنی لپ تاپ HP ProBook 450 G4 دستخوش تغییرات نسبتا زیادی بوده است. قسمت استراحتگاه دست از رنگ نقره ای به مشکی تغییر کرده ؛ گوشه های شاسی مقداری گرد شده و ساختار لولا نیز تغییر کرده است. علاوه بر این ، صفحه نمایش دارای حاشیه های کوچکتر شده است که ممکن است برای بسیاری از کاربران این موضوع خوشآیند نباشد. ThinkPad E580 از این نظر بهتر است و در کل به دلیل حاشیه های باریک تر ، رد پای کوچکتری دارد. این لپ تاپ در مقایسه با نسخه قبلی خود باریک تر می باشد. مواد شاسی ، با وجود رنگ بندی جدید ، همانند نسل های پیشین که اکثریت بدنه از پلاستیک ساخته شده بود ، یکسان باقی مانده است. فقط پایه های لپ تاپ از آلومینیوم ساخته شده اند.

به طور کلی مقاومت بدنه و شاسی متوسط است و پایه اجازه می دهد تا لپ تاپ ، انعطاف قابل توجهی داشته باشد. پوشش پلاستیکی صفحه نمایش نیز انعطاف پذیر است. با این حال ، قسمت استراحتگاه دست با فشار ممکن است مقداری خم شود. تک لولای عریض لپ تاپ ، صفحه نمایش را در حین کار ثابت نگه می دارد و تنها با یک دست قابل باز و بسته شدن است. گقتنی است که لپ تاپ فقط تا 135 درجه باز می شود.

طراحی لپ تاپ HP ProBook 450 G5

صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ HP ProBook 450 G5 با سه پنل و دو وضوح مختلف توسط اچ پی تولید و در بازار یافت می شود. صفحه با کیفیت HD و رزولوشن 1366x768 که یکی از آنها مات و یکی دیگری براق لمسی می باشند و سومین و بهترین گزینه پنل با کیفیت FullHD IPS و رزولوشن 1920x1080 پیکسل می باشد. روشنایی این پنل همانند نمایشگرهای HD ، 220 cd/m² می باشد که این ، مقداری معمولی در این کلاس بودجه است. البته در اندازه گیری ها روشنایی صفحه تا 250 cd/m² نیز اندازه گیری شده است که این مقدار به طور قابل توجهی بالاتر از پنل TN Full HD که در ProBook 450 G4 وجود دارد می باشد. علاوه بر این موضوع ، کنتراست صفحه نمایش در مقایسه با مدل قبلی ، دو برابر بهتر شده و اکنون به 1145: 1 رسیده است. این موضوع باعث شده تا رنگ مشکی عمیق تر باشد و نمایش رنگ نیز بهتر دیده شود.

صفحه نمایش لپ تاپ HP ProBook 450 G5

در حالی که لپ تاپ HP ProBook 450 G5 در محیط های خارج از خانه نیز قابل استفاده است ، اما با نور مستقیم خورشید سازگاری ندارد. با وجود سطح مات ، صفحه نمایش آنقدر روشن نمی شود که در زیر نور خورشید بتوانید به راحتی با لپ تاپ کار کنید. نقطه ضعف معمول لپ تاپ های تجاری ارزان قیمت ، نمایش رنگ آنها می باشد. ProBook 450 G5 با پوشش تنها 57.2 درصد از فضای رنگ sRGB ، عملکرد فوق العاده ای میان رقبای خود در این زمینه دارد . از نکات مثبت دیگر صفحه نمایش HP 450 G5 می توان به زاویه دید مناسب آن نیز اشاره کرد.


کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ HP ProBook 450 G5 از نکات مثبت لپ تاپ است. 450 G5 از یک صفحه کلید شش ردیفه شیک با نور پس زمینه به همراه کیبورد عددی در سمت راست بهره می برد. کیبورد نسبت به مدل قبلی فشرده تر شده و این امر را می توان در هنگام مشاهده کلیدهای خاص مشاهده نمود. به عنوان مثال ، دکمه SHIFT چپ به طور قابل توجهی کوچکتر شده ، همین امر در مورد دکمه ی ENTER نیز صادق است. این تغییرات می تواند منجر به تنظیمات مورد نیاز هنگام تایپ شود. کلیدهای جهت دار نیز بسیار کوچک و خاص هستند که ممکن است هر کاربری این گونه دکمه هارا نپسندد. جدای از این موارد ، کلیدهای صاف دارای فاصله ی مناسب و هم چنین نقطه فشار مطلوبی می باشند. هرچند صفحه کلید این لپ تاپ در مقایسه با هم رده های خود در بالاترین جایگاه قرار نمی گیرد ، اما باز هم به جرعت می توان گفت که صفحه کلید لپ تاپ HP ProBook 450 G5 بسیار مناسب و حرفه ای بوده و کار کردن با آن بسیار لذت بخش است.

کیبورد لپ تاپ HP ProBook 450 G5

تاچ پد لپ تاپ HP ProBook 450 G5 با دکمه های ماوس یکپارچه هستند. سطح لمسی از شیشه شیمیایی پیش تنیده ساخته شده است و دوام نسبتا بالایی دارد. مکانیزم مورد استفاده در تاچ پد باعث ایجاد صدای نسبتاً بلندی در حین استفاده می شود ممکن است این امر برای برخی کاربران ناخوشایند باشد. به طور کلی ، تاچ پد لپ تاپ HP 450 G5 دارای دقت و سرعت مناسب بوده و به خوبی و بدون مشکل کار می کند.

باتری

لپ تاپ HP ProBook 450 G5 مجهز به یک باتری باتری لیتیوم-یونی با ظرفیت 48 وات می باشد. این لپ تاپ در تست وبگردی با Wi-Fi و روشنایی متوسط صفحه نمایش ، بیش از 7 ساعت و نیم دوام آورده است که مقدار کاملا مناسبی است. هرچند گفتنی است که مدل نسل پیشین این لپ تاپ یعنی ProBook 450 G4 در این تست تا حدودی بهتر عمل کرده است. شارژ کامل لپ تاپ از 0 تا 100 درصد نیز حدودا 2 ساعت به طول می انجامد.

باتری لپ تاپ HP ProBook 450 G5


صدا

لپ تاپ HP ProBook 450 G5 دارای یک جفت بلندگوی استریو می باشد. درست است که نمی توان کیفیت صدای این اسپیکر هارا عالی تلقی کرد اما به راحتی می توان گفت که کیفیت صدای لپ تاپ HP ProBook 450 G5 از بسیاری از رقبای خود به عنوان مثال ThinkPad E580 بهتر می باشد. این بلندگوها دارای حجم بیشتری هستند ، صدایی متعادل ارائه می دهند و از موقعیت بالای آنها استفاده می کنند. با این حال ، همانطور که در اغلب اسپیکر های لپ تاپی مشاهده می شود ، صدا فاقد بیس با کیفیت است. در نهایت نیز به کاربران اهل موسیقی با کیفیت و صدای بالا پیشنهاد می شود از اسپیکر های خارجی استفاده نمایند.

بلندگوهای لپ تاپ HP ProBook 450 G5


اتصالات

اتصالات لپ تاپ HP ProBook 450 G5 کامل و مناسب برای تمامی کاربران می باشد. در سمت راست لپ تاپ شاهد یک عدد درگاه USB Type-C ، دو پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 ، درگاه HDMI و VGA ، درگاه گیگابایت اثرنت و درگاه شارژر هستیم. در سمت چپ نیز قفل Kensington ، یک عدد پورت یو اس بی نسل دوم USB 2.0 ، پورت ترکیبی 3.5 میلی متری صدا و کارت خوان وجود دارند. تنها ایرادی که می توان به بخش اتصالات لپ تاپ ProBook 450 G5 گرفت ، ارگونومیک نبودن چیدمان پورت ها است.

پورت های لپ تاپ HP ProBook 450 G5

ویژگی های مثبت

  • کیبورد و تاچ پد مطلوب
  • صفحه نمایش باکیفیت
  • اتصالات به اندازه و کامل

ویژگی های منفی

  • عدم چیدمان مناسب پورت ها
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*