لپ تاپ Microsoft Surface Pro 5 ، پنجمین نسل از سری SurFace Pro بزرگترین کمپانی تکنولوژی دنیا یعنی مایکروسافت می باشد. این لپ تاپ نسل هفتمی در سال 2017 میلادی تولید و عرضه ی جهانی شده است. در ادامه به بررسی این لپ تاپ زیبا و پرطرفدار خواهیم پرداخت.

طراحی

لپ تاپ Microsoft Surface Pro 5 همانند سایر محصولات سورفیس مایکروسافت از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار می باشد. این لپ تاپ همانند مدل های قبلی خود از یک بلوک آلومینیومی ساخته شده که صفحه نمایش از بالا روی آن نصب شده است. استحکام این لپ تاپ در عین ظرافت بالای خود بسیار بالا می باشد و دستگاه به هیچ وجه تاب نمی خورد. طراحی کلی لپ تاپ در مقایسه با مدل قبلی یعنی Pro 4 تغییر چندانی نکرده است. گوشه ها مقداری گردتر شده اند.

درب پشتی آن می تواند تا 170 درجه باز شود ، که برای قرار دادن صاف دستگاه روی میز کاملاً مناسب می باشد. ضخامت لپ تاپ حدود 8.5 میلی متر می باشد که نشان می دهد نسبت به نسل قبلی خود یعنی سرفیس پرو 4 حدود 1 میلی متر ضخیم تر شده است. وزن دستگاه حدود 786 گرم بدون کیبورد و 1092 گرم کیبورد می باشد که باز هم مقداری سنگین تر از سرفیس پرو 4 با وزن 1078 گرمی می باشد. رقیب اصلی این لپ تاپ Dell Latitude 12 5285 می باشد که ضمامتی برابر با 9.76 میلی متر دارد که بسیار ضخیم تر می باشد. پس به راحتی می توان نتیجه گرفت که لپ تاپ Microsoft Surface Pro 5 در بخش طراحی به راحتی یک سر و گردن از تمامی رقیبان خود سرتر است.

طراحی لپ تاپ Microsoft Surface Pro 5


صفحه نمایش

لپ تاپ Microsoft Surface Pro 5 مجهز به یک صفحه نمایش 12.3 اینچی لمسی PixelSense با رزولوشن 2736x1824 پیکسل می باشد. نسبت ابعاد نمایشگر 3: 2 است. این صفحه نمایش قادر است تا حداکثر ده نقطه ورودی طور همزمان و با سرعت بالا تشخیص دهد.نسبت کنتراست 1438: 1 می باشد که مقداری فوق العاده می باشد. روشنایی صفحه نمایش نیز 401 نیت می باشد که نشان می دهد با صفحه نمایش پرنوری طرف هستیم! هرچند Dell Latitude 12 5285 با روشنایی 500 نیتی خود مقداری پرنور تر می باشد. لپ تاپ Microsoft Surface Pro 5 با پوشش 99 درصدیsRGB ،برای طراحان حرفه ای نیز بسیار مناسب است. این صفحه نمایش از قبل کالیبره شده و به کاربر توصیه می شود مشخصات رنگ از پیش تنظیم شده را بدون تغییر و دست نخورده رها کند.

صفحه نمایش لپ تاپ Microsoft Surface Pro 5


کیبورد و تاچ پد

لپ تاپ Microsoft Surface Pro 5 دارای یک کیبورد جداشونده می باشد. سطح Alcantara کیبورد شبیه نمد است ، اما این حالت برای کاربر قابل حس نیست! کیبورد در حالی که نرم است ، می توان آن را به راحتی پاک نمود ؛ این امر برای صفحه کلید بسیار مهم است ، و بنابراین قابل درک است که چرا شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته از لمس و احساس واقعی Alcantara صرف نظر کند. کلیدهای صفحه کلید دارای فاصله ی متوسط و یک نقطه فعال بسیار خوب هستند. به طور کلی ، لمس و احساس نسبت به مدل قبلی بدون تغییر باقی مانده است و به راحتی می توان گفت که صفحه کلید Surface Pro 5 هنوز هم یکی از بهترین صفحه کلیدهای کاور در بازار می باشد. صفحه کلید به درگاه اتصال سرفیس پرو در پایین تبلت متصل می شود و می تواند در دو زاویه مسطح یا زاویه 10 درجه متصل شود. گفتنی است که این صفحه کلید دارای نور پس زمینه قابل تنظیم است. به گفته مایکروسافت ، کلیدها در این نسل فاصله بیشتری با یکدیگر دارند که منجر می شود خطای تایپی کمتر شود.

کیبورد لپ تاپ Microsoft Surface Pro 5

تاچ پد لپ تاپ Microsoft Surface Pro 5 نیز همانند کیبورد آن بازخورد قابل قبولی به کاربر ارائه می دهد. دکمه های یکپارچه آن دارای حرکت نسبتاً کم ، نقطه فعال سازی دقیق و بازخورد بسیار واضح و مطلوبی می باشند. حساسیت بالای این صفحه ی لمسی را می توان به راحتی حس کرد که نشان از طراحی بسیار دقیق و حرفه ای مایکروسافت می دهد.


باتری

باتری لپ تاپ Microsoft Surface Pro 5 از دیگر نکات مثبت دستگاه می باشد. در آزمایش وبگردی با Wi-Fi این لپ تاپ حدود 7 ساعت دوام می آورد که عدد بسیار مناسبی می باشد. در میان رقبا فقط Toshiba Portégé Z20t-C-121 با پردازنده ی Core-Y بیشتر دوام آورده است. شارژ این باتری از جنس لیتیوم یون 45 وات که نسبت به مدل قبلی با ظرفیت 38 وات ارتقا یافته از 0 تا 100 درصد حدود 2 ساعت طول می کشد. به طور کلی باتری این لپ تاپ بسیار شایسته و مناسب است.

باتری لپ تاپ Microsoft Surface Pro 5


صدا

لپ تاپ Microsoft Surface Pro 5 مجهز به یک جفت بلندگوی استریو می باشد که در کنار قاب صفحه نمایش مشکی در سمت چپ و راست لپ تاپ قرار گرفته اند. این بلندگوها قادر به پخش مناسب موسیقی و صداها می باشند. در عین قدرت بالای آنها صداها تا حدودی فاقد صداهای ریز و عمیق هستند. ضبط صدا از طریق میکروفون داخلی فوق العاده است. در حالی که هنگام ضبط ویدئو در فضاهای باز تا حدودی صدای باد شنیده می شود ، ضبط در محیط های داخلی بسیار واضح است.

اسپیکر های لپ تاپ Microsoft Surface Pro 5


اتصالات

لپ تاپ Microsoft Surface Pro 5 همانند سورفیس های دیگر اتصالات محدودی دارد و از این حیث امتیاز پایینتری نسبت به رقبای خود کسب می کند. در زیر دستگاه درگاه اتصال کیبورد به تبلت قرار گرفته شده و در بالای لپ تاپ نیز شاهد دکمه های کم و زیاد صدا و دکمه ی پاور هستیم. در سمت راست دستگاه یک عدد ورودی 3.5 میلی متری ترکیبی صدا و و در سمت چپ دستگاه درگاه شارژر ، یک عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 و یک پورت مینی دیسپلی MiniDisplayPort قرار داده شده و تمام! بهتر است اگر نیاز به درگاه های بیشتری دارید از ورودی ها و تبدیل های مختلف استفاده نمایید. لازم به ذکر است که طراحی سبک و زیبای سورفیس پرو 5 ، می تواند کم بودن درگاه های آن را تا حدودی توجیه کند.

پورت های لپ تاپ Microsoft Surface Pro 5

ویژگی های مثبت

  • طراحی فوق زیبا و حرفه ای
  • باتری بسیار عالی
  • صفحه نمایش با کیفیت مطلوب

ویژگی های منفی

  • اتصالات کم
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*