لپ تاپ Microsoft Surface Pro 3 از زیباترین لپ تاپ های هم رده ی خود با پردازنده ی نسل چهارمی می باشد که به علت ظاهر زیبا و طراحی منحصر به فرد خود ، طرفداران بسیار زیادی دارد. در ادامه به بررسی این لپ تاپ لمسی در مجله کی لپ خواهیم پرداخت.


طراحی

لپ تاپ Microsoft Surface Pro 3 همانند سایر سورفیس های مایکروسافت از یک طراحی بسیار زیبا و حرفه ای برخوردار است. شرکت مایکروسافت در طراحی این لپ تاپ همچنان از همان منیزیم مقاوم استفاده کرده که باعث می شود هیچ نشانه ای از انعطاف پذیری در هیچ نقطه ای لپ تاپ مشاهده نشود. پرو 3 با وزن 810 گرمی خود بسیار سبک بوده و طرز کار نیز کاملاً بی عیب و نقص می باشد. در حالی که Surface Pro 2 دارای صفحه نمایش 10.6 اینچی 16: 9 بود ، Pro 3 در واقع دارای صفحه نمایش بزرگتر 12 اینچی 3: 2 است. ضخامت دستگاه به میزان قابل توجهی از 14 میلی متر به 9.1 میلی متر کاهش یافته است.

بدنه به گونه ای طراحی شده که کاملا این تغییرات ابعادی را در خود جای دهد و اولین تفاوت عمده در تبادل رنگ فلز سیاه با خاکستری نقره ای می باشد که دستگاه را تا حدود زیادی به iPad ها شبیه کرده است. در حالی که پایه های سرفیس پرو 1 و پرو 2 فقط از چند موقعیت مختلف پشتیبانی می کنند ، سرفیس پرو 3 می تواند در هر زاویه ای از حدود 35 درجه تا تقریبا 145 درجه باز و بست شود. یک نوار کوچک از فلز تقویت شده در امتداد و پایین تا هر دو انتهای پایه بدنه قرار داده شده که ثبات و محافظت بیشتری را برای لبه فلزی دسنگاه ایجاد کرده است.

طراحی لپ تاپ Microsoft Surface Pro 3

صفحه نمایش

لپ تاپ Microsoft Surface Pro 3 مجهز به یک صفحه نمایش 12 اینچی براق 2160x1440 IPS می باشد که دارای تراکم پیکسلی 216.33 است . این تراکم پیکسلی بسیار مناسبی است که منجر به نمایش تصاویر واضح و یکپارچه روی صفحه می شود. این صفحه نمایش با میانگین روشنایی 338 cd/m² و توزیع روشنایی حدود 91 درصد بازخورد بسیار مناسبی از خود به کاربران ارائه می دهد. طیف رنگی پنل 79درصد در sRGB می باشد که مقدار نسبتاً خوبی می باشد؛ این عدد برای سورفیس پرو 2 حدود 59 درصد بوده است.

صفحه نمایش لپ تاپ Microsoft Surface Pro 3

کیبورد و تاچ پد

لپ تاپ Microsoft Surface Pro 3 همانند سایر سورفیس های پرو مجهز به یک کیبورد جداشونده با طراحی خاص می باشد. حدود 90 درصد از سطح صفحه کلید را دکمه ها تشکیل می دهند. از مزایای بسیار مهم کیبورد لپ تاپ سورفیس پرو 3 ، سبک و قابل حمل بودن آن ، استفاده از آن به عنوان قاب ، مجهز بودن یه کلید های فیزیکی ، نور پس زمینه و قابلیت وصل و جداسازی راحت می باشد که استفاده از آن را برای کاربر بسیار شیرین و دلچسب می کند! تمامی این موارد مثبت نمی تواند کوچک بودن و به هم نزدیک بودن دکمه های کیبورد را توجیه کند. همانطور که مشخص است این سری لپ تاپ ، برای تایپ های طولانی مدت و سریع در برابر لپ تاپ های بزرگتر با کیبورد بزرگتر مناسب نیست ! صدا تایپ کردن نیز از صدای لپ تاپ های دیگر بلندتر است. این می تواند یک مشکل جدی در جلسات یا کلاس هایی باشد که جو ساکت و آرامی دارند.

کیبورد لپ تاپ Microsoft Surface Pro 3

تاچ پد لپ تاپ Microsoft Surface Pro 3 بر خلاف اندازه ی خود لپ تاپ ، از اندازه ی نسبتا بزرگ و مناسبی برخوردار است. این امر به گونه ای است که به ندرت دچار کمبود فضا برای پیمایش روی صفحه ی لمسی با انگشتان خود می شوید. سرعت و دقت بالای تاچ پد به راحتی حس می شود و به طور خلاصه تاچ پد سورفیس پرو 3 بسیار مناسب و حرفه ای طراحی شده است.


باتری

باتری لپ تاپ Microsoft Surface Pro 3 نسبت به مدل قبلی خود یعنی سورفیس پرو 2 پیشرفت های قابل توجهی داشته است. این لپ تاپ در تست Battery Eater Pro Classic Test که در آن از حداکثر توان دستگاه استفاده می شود ، حدود 2 ساعت و 3 دقیقه دوام آورده است. این به گونه ای است که Surface Pro 2 حدود 1 ساعت و 41 دقیقه را ثبت کرده است. این اختلاف در تست دیگری که تمامی ارتباطات خاموش است بیشتر مشهود است. پرو 3 در این تست بیش از 18 ساعت دوام آورده است و پرو 2 حدود 12 ساعت! در تست وبگردی با روشنایی متوسط حدود 150 نیتی نیز ، این دستگاه حدود 8 ساعت و نیم دوام می آورد که حدود 2 ساعت بیشتر از پرو 2 است.

باتری لپ تاپ Microsoft Surface Pro 3

صدا

بلندگوهای لپ تاپ Microsoft Surface Pro 3 صدایی واضح پخش می کنند و می توانند حجم صدای تقریبا مناسبی را نسبت به اندازه ای که دارند ، تولید کنند. همانطور که انتظار می رود ، مایکروسافت در این زمینه نیز خوب عمل کرده است.

بلندگو های لپ تاپ Microsoft Surface Pro 3

اتصالات

اتصالات لپ تاپ Microsoft Surface Pro 3 با مدل قبلی خود یعنی لپ تاپ Microsoft Surface Pro 2 به جز وجود قفل کنسینگتون و تغییر مکان درگاه یو اس بی به سمت دیگر تفاوت دیگری نداشته است. در زیر دستگاه درگاه اتصال کیبورد و در بالای دستگاه نیز دکمه ی پاور یا همان روشن و خاموش دستگاه جایگذاری شده اند. در سمت راست لپ تاپ شاهد درگاه شارژر ، پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 ، دیسپلی پورت مینی mini DisplayPort و درگاه کارت خوان (که مخفی است) هستیم. در سمت چپ نیز درگاه 3.5 میلی متری ترکیبی صدا و دکمه های کم و زیاد صدا قرار گرفته اند.

پورت های لپ تاپ Microsoft Surface Pro 3

ویژگی های مثبت

  • طراحی بسیار زیبا و حرفه ای
  • باتری مطلوب
  • صفحه نمایش با کیفیت

ویژگی های منفی

  • اتصالات محدود
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*