لپ تاپ Dell Latitude E5570 ، لپ تاپ ی از سری Latitude E5000 دل است که شامل لپ تاپ های تجاری با قیمت مناسب هستند. این مدل در مقایسه با مدل قبلی خود دچار تغییراتی جزئی شده است. رقبای این لپ تاپ HP EliteBook 850 G3، Lenovo ThinkPad L560 و Toshiba Tecra A50-C هستند. در ادامه به بررسی این لپ تاپ پرطرفدار می پردازیم.

طراحی

طراحی لپ تاپ Dell Latitude E5570 ، همانند مدل قبلی خود یعنی لپ تاپ Dell Latitude E5550 ، از یک شاسی از جنس پلاستیک و رنگ مشکی با گوشه های گرد و لولاهای چشمگیر تشکیل شده است. تقریباً هیچ تغییر ظاهری وجود ندارد و می توان بلافاصله متوجه رابطه بین E5570 و E5550 شد. تمام پنل پایینی لپ تاپ دریچه نگهداری است که حذف آن نیز بسیار ساده است. در کیفیت ساخت این لپ تاپ هیچ گونه ضعفی دیده نمی شود؛ شکاف ها یکنواخت هستند و کاربر نمی تواند متوجه لبه های بیرون زده شود. به راحتی می توان گفت که طراحی لپ تاپ Latitude E5570 بسیار باثبات است. فقط قسمت پایه را می توان با فشار متوسط پیچید، اما مقاومت پیچشی درب دستگاه قابل قبول است. فشار روی پشت نمایشگر فقط در برخی نقاط باعث پرش تصویر می شود. لولاها نمایشگر را به خوبی در موقعیت خود نگه می دارند و فقط جهش جزئی وجود دارد. باز کردن درب لپ تاپ نیز با یک دست امکان پذیر است. E5550 و E5570 از نظر اندازه و وزن تفاوتی با هم ندارند. EliteBook 850 G3 با وزن تقریباً 1.9 کیلوگرم کمی سبک تر است، در حالی که ThinkPad L560 ضخیم تر و سنگین تر از تمامی رقبای هم رده است.

طراحی لپ تاپ Dell Latitude E5570

صفحه نمایش

لپ تاپ Dell Latitude E5570 دارای دو مدل صفحه نمایش با پنل مات و اندازه ی 15.6 اینچی می باشد. مدل پایه با کیفیت HD و رزولوشن 1366x768 پیکسل و مدل بالاتر با کیفیت FullHD و رزولوشن 1920x1080 پیکسل می باشد. پنل HD فقط روشنایی ای برابر با 235.7 cd/m² و کنتراست 407:1 می باشد. از لپ تاپی با این حدود قیمت انتظار بیشتری می رود ، اما حداقل هیچ سوسو زدنی وجود ندارد. فضاهای رنگی AdobeRGB و sRGB نمایش داده نمی‌شوند. این ها به ترتیب تنها توسط 39٪ (AdobeRGB) و 61٪ (sRGB) پوشش داده می شوند.

Dell تنها از یک پنل TN با زوایای دید محدود برای این لپ تاپ استفاده کرده است؛ بنابراین محتوای نمایشگر از هر موقعیتی قابل مشاهده نیستند. جابجایی های عمودی به سرعت منجر به یک تصویر معکوس می شود، اما وضعیت برای تغییرات افقی بهتر است. حتی چندین نفر می توانند به طور همزمان به صفحه نمایش نگاه کنند. این لپ تاپ را می توان در فضای باز استفاده کرد تا زمانی که خیلی روشن نباشد. در غیر این صورت، روشنایی و کنتراست به علت کم بودن ، کافی نخواهند بود.

صفحه نمایش لپ تاپ Dell Latitude E5570


کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ Dell Latitude E5570 هیچ تفاوتی با مدل قبلی خود ندارد. دل بار دیگر از صفحه کلید شیکلت نورانی با صفحه کلید عددی استفاده می کند. روشنایی صفحه کلید از طریق کلید عملکرد کنترل می شود و دو سطح روشنایی وجود دارد. کلیدها کمی زبر و مقعر هستند، دارای حرکت متوسط و نقطه فشاری مناسب می باشند. همین امر در مورد مقاومت کلیدها نیز صدق می کند. در حین تایپ فقط جهش جزئی وجود دارد. در مجموع، Dell یک صفحه کلید راحت را برای این لپ تاپ طراحی کرده که برای نویسندگاه و افرادی که تایپ ها طولانی دارند نیز کاملا مناسب است.

کیبورد لپ تاپ Dell Latitude E5570

تاچ پد لپ تاپ Dell Latitude E5570 مجهز به پشتیبانی از چند لمسی می باشد و مساحتی در حدود 10 در 5.4 سانتی متر دارد؛ بنابراین فضای کافی برای حرکات انگشتان وجود دارد. در زیر تاچ پد دو دکمه صاف ماوس قرار گرفته اند که با حساسیت بالا و مناسبی دارند. در بالای صفحه لمسی نیز سه دکمه اضافی ماوس وجود دارد که برای TrackPoint طراحی شده اند.

باتری

باتری لپ تاپ Dell Latitude E5570 از نقاط قوت این دستگاه می باشد. این لپ تاپ در تست WLAN ، که مرور وب را از طریق اسکریپت شبیه سازی می کند، بیش از 10 ساعت و نیم دوام می آورد. حدود 9 ساعت و نیم هم می توانید با این لپ تاپ به تماشای فیلم بپردازید. در مجموع، Latitude در مقایسه با سلف Broadwell خود، زمان اجرای باتری بسیار طولانی تری را ثبت کرده است. این نیز نتیجه افزایش ظرفیت باتری از 51 وات ساعت به 62 وات ساعت می باشد.

باتری لپ تاپ Dell Latitude E5570

صدا

بلندگوهای استریو لپ تاپ Dell Latitude E5570 در لبه جلوی پنل پایینی قرار گرفته اند. این اسپیکر ها صدای مناسبی ایجاد می کنند که می توانید مدت زیادی به آن گوش دهید. بلندگوها حداکثر صدا را به راحتی مدیریت می کنند. همچنین می‌توانید صدا را با استفاده از نرم‌افزار Dell Audio که از قبل روی سیستم نصب شده ، مطابق با اولویت‌های صدایی خود تنظیم کنید.

اسپیکر های لپ تاپ Dell Latitude E5570


اتصالات

پورت های لپ تاپ Dell Latitude E5570 نیز همانند بسیاری دیگر از بخش های آن ، نسبت به مدل قبلی خود تغییر خاصی نکرده است. پورت ها در واقع دقیقا یکسان هستند، اما چیدمان تا حدودی تغییر کرده است. در سمت چپ لپ تاپ شاهد درگاه کارت خوان هوشمند هستیم و تمام! در سمت راست نیز درگاه 3.5 میلی متری صدا ، کارت خوان ، دو عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 و اسلات قفل کنسینتون قرار گرفته اند. سایر اتصالات از جمله درگاه اترنت ، درگاه VGA ، سیم کارت خوان ، درگاه HDMI ، یک عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 و درگاه شارژر نیز در قسمت پشتی لپ تاپ قرار گرفته اند. این چیدمان پراکنده باعث می شود که در هنگام استفاده از چندین درگاه مختلف ، دچار تداخل و مشکل نشوید.

پورت های لپ تاپ Dell Latitude E5570

ویژگی های مثبت

  • صفحه نمایش مات
  • کیبورد و تاچپد مناسب
  • باتری با عمر بالا

ویژگی های منفی

  • صفحه نمایش کم نور
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*