لپ تاپ Dell Precision M3800 ، دستگاهی نسل چهارمی از سری ورک استیشین کمپانی دل با نام تجاری سری پرسیژن می باشد. این لپ تاپ برای امور گرافیکی و طراحی سخت ساخته شده و از رقبای سری زدبوک کمپانی اچ پی می باشد. با ما همراه باشید تا به بررسی این لپ تاپ بپردازیم.

طراحی

طراحی لپ تاپ Dell Precision M3800 به لطف استفاده از مواد درجه یک و همچنین از یک ترکیب بسیار باریک ، امتیاز بسیار بالایی میگیرد. این لپ تاپ با ارتفاع تنها 20 میلی متری خود ، بیش از 2 کیلوگرم وزن دارد! در طراحی M3800 ، از فلز، شیشه ، پلاستیک و یک سطح لاستیکی در اطراف کیبورد استفاده شده که به خوبی با هم هماهنگ هستند و کار می کنند. در کیفیت ساخت این لپ تاپ هیچ گونه عیب و ایرادی وجود ندارد و به جرئت می توان گفت که طراحی فوق العاده است! فضا های خالی کوچک و یکنواخت در این لپ تاپ بسیار خوشایند و حرفه ای است. تکیه گاه کف دست و همچنین صفحه‌کلید در حین استفاده های سخت دچار تکان نمی شود و همین امر در مورد لولاها و درب نمایشگر که در برابر پیچش مقاومت خوبی از خود نشان می دهد ، نیز صادق است. متأسفانه، حداکثر زاویه باز شدن صفحه نمایش بسیار محدود است ، که می تواند برای برخی کاربران ناخوشایند باشد. در مجموع طراحی این لپ تاپ بسیار زیبا و حرفه ای در عین حال مستحکم است و در نگاه اول کاربر مجذوب آن می شود.

طراحی لپ تاپ Dell Precision M3800


صفحه نمایش

لپ تاپ Dell Precision M3800 مجهز به یک صفحه نمایش 15.6 اینچی می باشد. برای این صفحه نمایش ، دو پنل مختلف توسط شرکت اچ پی عرضه شده است. مدل پایه با کیفیت FullHD و رزولوشن 1920x1080 پیکسل می باشد و مدل بالاتر نیز با پنل +QHD با وضوح 3200x1800 پیکسل و لمسی می باشد. تمام نتایج آزمایش عینی روی صفحه نمایش این لپ تاپ نشان از عملکرد مناسب این لپ تاپ می دهند. حداکثر روشنایی این صفحه نمایش بین 370 تا 405 نیت که در 9 نقطه مختلف اندازه گیری شده ، ثبت شده است. این یعنی صفحه نمایش M3800 حدود 91 درصد پخش روشنایی در سرتاسر لپ تاپ دارد که فوق‌العاده است و حتی در پس‌زمینه‌های یکنواخت به سختی تفاوت روشنایی قابل تشخیص است. روشنایی این صفحه نمایش را می توان روی یکی از ده سطح تنظیم کرد که از 22 نیت آغاز می شود. این صفحه نمایش به علت براق بودن پنل خود ، انعکاس زیادی از محیط اطراف روی خود می اندازد و این مسئله استفاده از لپ تاپ در محیط های باز پرنور را تا حدود زیادی مشکل ساز می کند. کنتراست بالای ثبت شده 955:1 از صفحه نمایش متوسط لپ تاپ بسیار فراتر است که منجر به سیاهی عمیق و رنگ های زنده می شود. صفحه نمایش لپ تاپ Precision M3800 حدود 73 درصد از فضای رنگی AdobeRGB و 95 درصد از فضای رنگی sRGB را پوشش می دهد که مقادیر مناسبی می باشند. به طور کلی، صفحه نمایش QHD+ Dell Precision M3800 دارای پوشش فضای رنگی بسیار خوبی است ام به سختی می توان آن را به درستی مهار کرد؛ این امر منجر به بروز برخی محدودیت ها در بحث دقت رنگ می شود.

صفحه نمایش لپ تاپ Dell Precision M3800


کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ Dell Precision M3800 به سبک چیکلت و با فرمتی استاندارد طراحی شده است؛ یکی از معایب کیبورد این لپ تاپ ، عدم وجود صفحه کلید عددی است. این مورد در اکثر لپ تاپ های 15 اینچی و بزرگتر وجود دارد. کمپانی دل با اینکه فضای کافی را داشته ، عمدا از قرار دادن صفحه کلید عددی صرفه نظر کرده است؛ این تصمیم منجر به یک مزیت شده است: آن هم اینکه فضای استراحت دست در سمت چپ و راست کیبورد نیز وجود دارد و کاربرانی که لپ تاپ را روی پای خود قرار می دهند ، می توانند کنترل بهتری روی دستگاه داشته باشند. کلیدها دارای عمق متوسط و حتی کوتاه ، نقطه فشاری دقیق و صدایی کم هستند. برچسب های صفحه کلید به رنگ خاکستری روشن هستند و در صورت لزوم توسط نور پس زمینه یکپارچه روشن می شوند و جلوه ی زیبایی به لپ تاپ در محیط های کم نور می دهند. اندازه ی دکمه ها نیز مناسب می باشند.

کیبورد لپ تاپ Dell Precision M3800

تاچ پد لپ تاپ Dell Precision M3800 با ابعاد 104 در 80 میلی متر ، به قدری بزرگ و وسیع است که کاربران با هر اندازه ی دستی که دارند ، بتوانند بدون مشکل از آن استفاده کنند. سرعت واکنش این صفحه لمسی عالی است که منجر به تجربه کاری راحتی برای کاربران می شود. دکمه‌های فیزیکی تاچ پد نیز به خوبی کار می‌کنند. متأسفانه ، نه تنها صفحه کلید عددی موجود نیست ، بلکه TrackPoint اختصاصی که در تمام لپ ‌تاپ‌ها ی سری Precision نیز وجود دارد) نیز وجود ندارد که این موضوع برای کاربرانی که از لپ تاپ های صنعتی استفاده می کنند تا حدود زیادی ناامیدکننده است.


باتری

باتری لپ تاپ Dell Precision M3800 ظرفیتی برابر با 61 وات ساعت دارد؛ این مقدار ظرفیت استاندارد لپ تاپ های 15 اینچی است. این باتری در تست Reader Battery Eater با حداقل روشنایی نمایشگر ، حالت هواپیما و حالت صرفه جویی در انرژیحدود 6 ساعت و نیم دوام می آورد. این در حالی است که در تست Wi-Fi با روشن بودن حالت صرفه جویی در انرژی ، WiFi روشن و روشنایی نمایشگر 165 نیت ، این لپ تاپ تقریباً 3 ساعت کار با پردازنده گرافیکی Nvidia و 3 ساعت و نیم با گرافیک آنبرد اینتلی را به همراه دارد. به طور کلی، Dell Precision M3800 علیرغم شاسی باریک و سطوح عملکرد خوب ، عمر باتری مناسبی را به کاربر ارائه می دهد.

باتری لپ تاپ Dell Precision M3800


صدا

بلندگوهای لپ تاپ Dell Precision M3800 صدایی با بلندی های بیش از حد تاکید شده و میانه ها و بیس بسیار ضعیف را پخش می کنند؛ استفاده از این اسپیکر ها برای کاربران اهل موسیقی با کیفیت بالا تجربه ی نه چندان خوبی را به آنها منتقل می کند. در آخر نیز توصیه می شود از اسپیکر های خارجی برای صدا های بلندتر و باکیفیت تر استفاده کنید.

اسپیکر های لپ تاپ Dell Precision M3800

اتصالات

پورت های لپ تاپ Dell Precision M3800 در مقایسه با یک لپ تاپ ورک استیشن ناکافی اما در مقایسه با یک لپ تاپ خانگی کافی است. در جلو و پشت دستگاه هیچ درگاهی وجود ندارد. در سمت چپ ، درگاه اتصال شارژر ، پورت HDMI و Mini DisplayPort ، دو عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 و جک 3.5 میلی متری ترکیبی صدا قرار گرفته اند. در سمت راست نیز شاهد کارت خوان ، یک عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 و یک عدد پورت یو اس بی نسل دوم USB 2.0 و در نهایت قفل Kensington هستیم.

پورت های لپ تاپ Dell Precision M3800

ویژگی های مثبت

  • طراحی زیبا ، باریک و محکم
  • کیبورد و تاچپد مناسب
  • باتری نسبتا قوی
  • نمایشگر باکیفیت

ویژگی های منفی

  • نداشتن کیبورد عددی و موس وسط
  • صدای نسبتا ضعیف
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*