لپ تاپ HP EliteBook Folio 1040 G2 لپ تاپی زیبا نسل پنچمی از شرکت آمریکایی و مطرح در تکنولوژی یعنی اچ پی می باشد. این لپ تاپ 14 اینچی و در عین حال قابل حمل و سبک در میان رقبای خود حرف های زیادی برای گفتن دارد. در ادامه به نقد و بررسی این لپ تاپ می پردازیم.

طراحی

طراحی لپ تاپ HP EliteBook Folio 1040 G2 نازک ، با رنگ جذاب خاکستری تیره و گوشه های انحنا دار می باشد و به گونه ای طراحی شده که به راحتی در قابل حمل باشد. درب لپ تاپ از جنس آلیاژ آلومینیوم که در وسط آن لوگوی HP قرار گرفته است ، زیبایی منحصر به فردی دارد. داخل بدنه Folio 1040 G2 مانند درب آن به رنگ خاکستری تیره می باشد؛ لپ تاپ HP EliteBook Folio 1040 G2 با وزن 1.52 کیلوگرم و ابعاد 13.3 در 9.0 در 0.67 اینچی خود ، از رقبای هم رده ی خود نظیر Dell Latitude E7450 با 1.63 کیلوگرم و وزن و 0.8 اینچ قطر و هم چنین Lenovo ThinkPad T450s fh 1.72 کیلوگرم سبک تر و باریک تر می باشد. بدنه لپ تاپ به علت وجود آلیاژ آلومینیوم در آن ، از مقاومت بسیار مناسبی برخوردار است. کیبورد لپ تاپ نیز با ضربه به راحتی تکان نمی خورد. به طور کلی طراحی این لپ تاپ را می توان ساده و زیبا و در عین حال مستحکم توصیف نمود.

طراحی لپ تاپ HP EliteBook Folio 1040 G2

صفحه نمایش

لپ تاپ HP EliteBook Folio 1040 G2 دارای یک صفحه نمایش 14.1 اینچی می باشد. کمپانی اچ پی برای این لپ تاپ 4 پنل مختلف عرضه کرده است که یکی از آنها لمسی مبتنی بر فناوری IPS با تراکم پیکسلی 157ppi می باشد. وضوح تصویر به اندازه ای مناسب است که کاربر هیچ شکایتی در هنگام نشستن در فاصله معمولی نیم متری مقابل دستگاه نداشته باشد. این صفحه نمایش مانند هر دو رقیب ، دارای حداکثر روشنایی 275 cd/m² در مرکز می باشد که مقدار قابل قبولی است. با این حال، هنگام استفاده از حداکثر روشنایی نمایشگر ، مقداری حالت های خونریزی رنگ ، بیشترا در صفحات تاریک صفحه نمایش قابل مشاهده است.

از دیگر نقاط قوت صفحه نمایش لپ تاپ HP EliteBook Folio 1040 G2 می توان به anjمشکی بسیار پایین 0.21 cd/m² اشاره کرد که معمولا با پنل های IPS به دست نمی آید. این مقدار در کنار روشنایی مطلوب ، به کنتراست بسیار عالی 1305:1 منجر شده است.این مقدار از رقبای خود بسیار بهتر است. این صفحه نمایش فقط حدود 61 درصد از فضای رنگی AdobeRGB را که معمولا فقط برای ویرایشگرهای تصویر حرفه ای مناسب است پوشش می دهد. با این حال، 95 درصد از فضای رنگی sRGB گسترده‌تر را به دست می‌آورد که اکثر دستگاه‌های مصرف‌کننده ، مانند مانیتورها و دوربین‌های دیجیتال ، به آن مجهز شده‌ اند. این یعنی صفحه نمایش از لحاظ دقت رنگ نیز مقادیر مناسبی را به کاربر ارائه می دهد.

صفحه نمایش لپ تاپ HP EliteBook Folio 1040 G2

با وجود روشنایی خوب صفحه نمایش ، براق بودن آن باعث شده که نتوان به راحتی در محیط های باز و پرنور از لپ تاپ استفاده کرد. این مورد ممکن است برای برخی کاربران ناخوشایند باشد زیرا ضریب تحرک بالای EliteBook را محدود می کند. با این حال ، این امر برای تمامی صفحه نمایش های لمسی براق رایج است چرا که فقط زمانی می توان آنها را به درستی تمیز کرد که سطحی براق داشته باشند.


کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ HP EliteBook Folio 1040 G2 با فاصله ی بین کلیدی 1.44 میلی‌متر و دکمه هایی که در سمت نرم ‌تر و کم ‌کلیک‌ تر هستند ، تجربه ی تایپ نه چندان لذت بخشی را به کاربر ارائه می دهند. این فاصله در لپ تاپ های رقیب یعنی ThinkPad T450s و Latitude E7450 به ترتیب 1.9 و 1.55 میلی متر هستند که باعث می شود خطای تایپی به شدت پایین بیاید. صفحه کلید دارای سه کلید Power، Airplane Mode و Mute می باشد که از بقیه کلید های کیبورد جدا شده اند و شناسایی و دسترسی به آنها بسیار ساده است. هنگامی که دکمه حالت هواپیما یا دکمه بی صدا فعال است ، نور پس زمینه دکمه از سفید به نارنجی تغییر می کند که به وضوح وضعیت فعلی لپ تاپ را به کاربر نشان می دهد.

کیبورد لپ تاپ HP EliteBook Folio 1040 G2

تاچ پد لپ تاپ HP EliteBook Folio 1040 G2 مجهز به تکنولوژی سریGlass ForcePad Synaptics می باشد. این سری برای اولین بار در HP EliteBook 1040 معرفی شد. حسگر های این تاچ پد میزان نیرویی که به آن وارد می شود را اندازه گیری می کنند و می توانند عملکردهای مختلفی را بر اساس میزان فشار انجام دهند. به طور نمونه ، هر چه بیشتر فشار دهید ، می توانید سریع‌ تر زوم یا اسکرول کنید. این تاچ پد قادر است از حرکات چند لمسی نیز به راحتی پشتیبانی کند. با این حال ، صفحه لمسیEliteBook Folio 1040 G2 نسبت به رقبای خود ، ضعیفتر عمل کرده است و همانند کیبورد ، به کاربر تجربه ی استفاده ی فوق العاده ای را در حین استفاده منتقل نمی کند.

باتری

باتری لپ تاپ HP EliteBook Folio 1040 G2 با ظرفیت 42 وات ساعت ، عملکرد نسبتا مناسبی دارد. در تست وبگردی با وای فای و نور صفحه نمایش 100 نیت ، این لپ تاپ توانسته بیش از 7 ساعت دوام بیاورد. البته گفتنی است که رقبای این لپ تاپ یعنی Dell Latitude E7450 و Lenovo ThinkPad T450s اعداد بالاتری را (هرچند با ظرفیت های باتری بالاتر) در این تست ثبت کرده اند.

باتری لپ تاپ HP EliteBook Folio 1040 G2


صدا

بلندگوهای لپ تاپ HP EliteBook Folio 1040 G2 در کنار بسته نرم افزاری DTS Studio Sound که به طور پیش فرض روی آنها وجود دارند ، صدای نسبتا مناسبی را پخش می کنند. با فعال بودن این تنظیمات ، بیس سطح پایین صدا ها قوی است و اوج و پایین صدا ها نیز مطلوب شنیده می شود. با خاموش کردن این تنظیمات می توان به راحتی شاهد افت کیفیت صدا شد. گفتنی است که نرم افزار DTS Studio Sound دارای گزینه Noise Cancellation برای میکروفون داخلی نیز می باشد که این مورد هم به طور پیش فرض روشن است. این قابلیت باعث می شود که در ضبط صدا و مکالمه نیز کیفیت مناسبی را به دست بیاورید.

اسپیکر های لپ تاپ HP EliteBook Folio 1040 G2


اتصالات

اتصالات لپ تاپ HP EliteBook Folio 1040 G2 کم اما تا حدود زیادی کار راه انداز هستند! در سمت چپ لپ تاپ یک عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 ، یک اسلات کارت microSD و یک اسلات قفل کنزینگتون قرار گرفته است. در سمت راست نیز شاهد یک پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 دیگر ، یک پورت DisplayPort 1.2 و یک جک ترکیبی 3.5 میلی متری هدفون / میکروفون صدا هستیم. عدم وجود پورت HDMI از ضعف های این لپ تاپ می باشد.

پورت های لپ تاپ HP EliteBook Folio 1040 G2

ویژگی های مثبت

  • طراحی زیبا ، باریک و سبک
  • باتری نسبتا مطلوب
  • صفحه نمایش باکیفیت بالا

ویژگی های منفی

  • کیبورد و تاچپد نه چندان مناسب
  • نبود پورت HDMI
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*