انتظار می‌رود سامسونگ گلکسی اس 22 در سال 2022 وارد بازار شود. صفحه نمایش 120 هرتزی، تراشه فوق سریع و حتی دوربینی با بیش از پنج لنز در نظر گرفته شده است. گویی همین دیروز بود که سامسونگ گلکسی اس 21 وارد فروشگاه‌ها شد، اما سامسونگ شرکتی نیست که بتواند روی موفقیت‌های خود استراحت کند.

این شرکت هر ساله یک موبایل جدید از سری گلکسی اس را عرضه می کند، به همین دلیل است که انتظار می رود گلکسی اس 22 در اوایل سال 2022 عرضه شود. اما گلکسی اس 22 چگونه با آیفون 13 اپل مقایسه خواهد شد؟ چه ویژگی های انحصاری ارائه خواهد کرد؟ آیا ارزان تر از گوشی های هوشمند رقیب خواهد بود؟ راه اندازی هنوز چند ماه مانده است، اما شایعات در حال افزایش است. ما تمام نشت‌ها، نکات و شایعات را بررسی کرده‌ایم تا ایده خوبی از آنچه سامسونگ با گوشی پرچمدار بعدی خود در نظر گرفته است، داشته باشیم.

سامسونگ گلکسی اس 22 : تاریخ عرضه

این به وضوح نشان می دهد که تاریخ عرضه گلکسی S22 احتمالاً اوایل سال 2022 است. در واقع، طبق اخبار درز کرده، "چند منبع صنعتی عرضه S22 را در ژانویه تعیین کرده اند. همچنین صحبت‌هایی در مورد تاریخ عرضه S22 در جمعه 28 ژانویه 2022 وجود دارد.

گلکسی اس 22

Samsung Galaxy S22 : قیمت

بدون درز قیمت معتبر، هزینه سامسونگ گلکسی S22 تا حدودی سخت است. سری S21 سامسونگ با قیمت کمتری نسبت به S20 عرضه شد، بنابراین آیا S22 همچنان ارزان تر خواهد بود؟ در عین حال، اگر به دنبال یک گوشی پرچمدار اندرویدی هستید، S21 استاندارد از 769 پوند (799 دلار، 1249 دلار استرالیا) شروع می شود. S21+ از 949 پوند (999 دلار، 1549 دلار استرالیا) و S21 Ultra از 1149 پوند (1199 دلار، 1849 دلار استرالیا) قیمت دارد. S20 استاندارد با قیمت 899 پوند (999 دلار، 1499 دلار استرالیا) در سال 2019 عرضه شد.

سامسونگ گلکسی اس 22 : صفحه نمایش

گوشی های سامسونگ به خاطر نمایشگرهای شفاف خود مشهور هستند. جای تعجب نیست ، این شرکت دارای یک بازوی نمایشگر پیشگام است و صفحه نمایش "Edge" را ایجاد کرده است . آخرین شایعات حاکی از آن است که سامسونگ گلکسی اس 22 را کوچک خواهد کرد.

Leaker Mauri QHD که سابقه خوبی دارد، ادعا می کند که گلکسی S22 استاندارد دارای صفحه نمایش 6.06 اینچی است که نسبت به S21 6.2 اینچی کمتر است. S22 Plus همچنین می تواند کوچک شود. Mauri QHD آن را برای صفحه نمایش 6.5 اینچی از 6.7 اینچ کاهش می دهد، در حالی که S22 Ultra از 6.9 اینچ به 6.81 اینچ می رسد. (همان مشخصات در اواسط آگوست در یک افشای جداگانه توسط اطلاعاتی معتبر Ice universe بیان شد که به آنها اعتبار می دهد.) البته بهترین تکنولوژی و شیشه برای S22 Ultra محفوظ خواهد بود.

در واقع، شایعه شده است که دارای درخشان ترین صفحه نمایش OLED است که تا به حال در گوشی های سامسونگ ارائه شده است. S21 با روشنایی 1500 نیت بالاتر بود، بنابراین انتظار دارید S22 Ultra بهترین آن را داشته باشد. هر سه گوشی در سری فعلی S21 از نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند، برای بازی و ورزش عالی است .بنابراین انتظار داریم خانواده S22 هم همین روند را دنبال کند.

گفتنی است، Mauri QHD ادعا می‌کند که «فقطS22 Ultra ، LTPO است»، به این معنی که فقط S22 Ultra از نرخ‌های تازه‌سازی متغیر پشتیبانی می‌کند (یعنی توانایی افزایش تا حداکثر نرخ تازه‌سازی در صورت نیاز، سپس کاهش مجدد به رفرش پایین‌تر برای ذخیره‌سازی عمر باتری). S21 Ultra در حال حاضر فناوری نرخ نوسازی متغیر را ارائه می دهد، اما آن طور که شایعه شده S22 Ultra به درستی به 1 هرتز کاهش نمی یابد. اگر Mauri QHD در مورد حضور LPTO درست باشد، S22 می تواند باتری را تقویت کند.

گلکسی اس 22

Samsung Galaxy S22: طراحی

هنوز هیچ تصویری از سامسونگ گلکسی اس 22 فاش نشده است،اگر ماکت‌ها درست باشند، S22 دارای یک برآمدگی بزرگ دوربین با کمتر از پنج لنز، یک سیستم خنک‌کننده فعال (درست مانند رایانه‌های شخصی بازی‌های پرقدرت)، حاشیه‌های بسیار نازک‌تر و صفحه‌نمایش تخت به جای منحنی خواهد بود. مجموعه‌ای از ماکت‌های تازه‌تر به آنچه می‌تواند بزرگ‌ترین تغییر طراحی باشد اشاره می‌کند: دوربین زیر نمایشگر.

ایده این است که نمایشگر داخلی S22 هر زمان که از دوربین سلفی استفاده نمی‌شود، «پاپ می‌شود» و سوراخ پانچ را پر می‌کند، بنابراین یک صفحه نمایش بدون وقفه و لبه به لبه ایجاد می‌کند. یک دوربین زیر نمایشگر پیشگام می تواند به سامسونگ گلکسی اس 22 برتری زیادی نسبت به رقیب اصلی خود یعنی آیفون 13 بدهد.

همین امر در مورد سیستم خنک کننده فعال S22 نیز صدق می کند. پنکه حرارتی تطبیقی در داخل گوشی می‌تواند دما را در حین عملکردهای سنگین پردازنده مانند بازی‌های سه بعدی یا پخش فیلم 4K پایین نگه دارد. هنوز هیچ خبری در مورد رنگ‌ها وجود ندارد، تحلیلگر راس یانگ گزینه‌های احتمالی را توییت کرده است. او ادعا می کند که گلکسی اس 22 و گلکسی اس 22 پلاس در رنگ های مشکی، سبز، صورتی طلایی و سفید عرضه خواهند شد، در حالی که گلکسی اس 22 اولترا در رنگ های مشکی، سبز، سفید و قرمز تیره عرضه خواهد شد. در نهایت، انتظار داریم S22 Ultra از S21 Ultra تقلید کند و با قلم S Pen کار کند. رندرهای ساخته شده توسط افشاگر قابل اعتماد OnLeaks و Digit ، S22 Ultra را با یک شیار قلم نشان می دهد که احتمال از دست دادن آن را به حداقل می رساند.

Samsung Galaxy S22: دوربین ها

ما متوجه شدیم که دوربین در Galaxy S21 Ultra یک نقطه برجسته واقعی است. این گوشی دارای «پیشرفته‌ترین فناوری درجه حرفه‌ای» سامسونگ است که شامل پیکربندی چهارگانه پشتی با لنز اصلی 108 مگاپیکسلی است. با این حال، انتظار می‌رود که S22 همه چیز را حتی فراتر از این هم ببرد. شایعه شده است که با پنج لنز پشتی عرضه می شود. این ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما این عددی است که قبلاً در نوکیا 9 PureView دیده بودیم.

گلکسی اس 22

شایعات معتبر دیگر حاکی از آن است که سامسونگ با غول دوربین ژاپنی Olympus برای تغییرات اساسی دوربین S22 همکاری کرده است. برجستگی دوربین به نظر شبیه S21 Ultra است، اما گوشه آن بریده شده است که به آن شکل P منحصربه‌فردی می‌دهد. در مورد S22 و S22 Plus، Crystal Ball-gazer @FronTron می گوید که هر کدام یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، به علاوه لنزهای اولترا واید و تله فوتو 12 مگاپیکسلی خواهند داشت. اگر درست باشد، این بدان معناست که S22 و S22 Plus وضوح کمتری نسبت به همتایان S21 خود ارائه می دهند . سنسور جدید همچنین می تواند به معنای برآمدگی کوچکتر دوربین و بهبود عملکرد در نور کم باشد.

در نهایت، گفته می‌شود که سامسونگ در حال آزمایش ویدیوی 8K با سرعت 60 فریم بر ثانیه در گلکسی اس 22 اولترا است (S21 Ultra در هنگام عکاسی با کیفیت 8K حداکثر سرعت 24 فریم در ثانیه را دارد). این می تواند خبر خوبی برای کسانی باشد که به خرید تلویزیون 8K فکر می کنند.

سامسونگ گلکسی اس 22 : ویژگی ها و مشخصات

انتظار می رود گلکسی اس 22 دارای تراشه کوالکام اسنپدراگون 895 باشد (احتمالاً توسط خود سامسونگ ساخته شده است). جالب اینجاست که S22 همچنین برای پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری RDNA 2 AMD در نظر گرفته شده است. به هیچ وجه فکر نکنید که S22 قدرت یک کنسول بازی نسل بعدی را داشته باشد، اما می تواند یکی از قدرتمندترین گوشی های بازی در سراسر جهان باشد. مشخص نیست که آیا همه گوشی‌های گلکسی اس 22 تراشه بازی AMD را دریافت خواهند کرد یا اینکه این تراشه برای مدل‌های منتخب رزرو خواهد شد.

گفته می شود ظرفیت باتری در مقایسه با محدوده S21 یا ثابت می ماند یا در واقع کاهش می یابد. S22 استاندارد باید یک باتری 3800 میلی آمپر ساعتی داشته باشد (از 4000 میلی آمپر ساعت در S21) و S22 + باید 4600 میلی آمپر ساعت را پشتیبانی کند (از 4800 میلی آمپر ساعت در S21+ کاهش یافته است). S22 Ultra تنها دستگاهی است که در این بخش بدون آسیب ظاهر می شود، با همان ظرفیت قبلی 5000 میلی آمپر ساعتی.

گلکسی اس 22

Ice universe همچنین ادعا می کند که سامسونگ در حال آزمایش شارژ سریع 65 وات، 45 وات و 25 وات (از طریق MyFixGuide) است. این شرکت قبلاً هنگام عرضه گلکسی اس 20 اولترا در سال 2019 شارژ سریع 45 واتی را معرفی کرده بود - آیا می تواند آن را بازگرداند؟ یا سامسونگ پا را فراتر گذاشته و قابلیت شارژ سریع 65 واتی را معرفی خواهد کرد؟ در نهایت، گلکسی S21 شاهد حذف اسلات کارت microSD بود. در حالی که برخی از طرفداران از سامسونگ خواسته‌اند که گزینه ذخیره‌سازی قابل ارتقا را برگرداند، محبوبیت فضای ذخیره‌سازی ابری و گسترش شبکه‌های 5G برای استریم محتوا به جای ذخیره‌سازی محلی آن به این معناست که microSD به احتمال زیاد در S22 وجود ندارد.

سامسونگ گلکسی اس 21 در مقابل سامسونگ گلکسی اس 22

هم اکنون در حال بررسی این موضوع هستید که آیا S21 را بخرید یا تا سال 2022 برای پرچمدار جدید صبر کنید؟ به طور کلی، مطمئناً به نظر می رسد که S22 یک پیشرفت خوب در Galaxy S21 باشد. دوربین پنج لنز ارتقا یافته به نظر می رسد که می تواند جذابیت بزرگی برای طرفداران عکاسی باشد، در حالی که پتانسیل بازی های موبایلی بسیار هیجان انگیز به نظر می رسد.

شارژ فوق سریع نیز می تواند مفید باشد. باز هم، سامسونگ گلکسی اس 21 پنج ستاره مدتی است که عرضه شده است و با کاهش قیمت‌ها، می‌تواند برای مقاومت بسیار وسوسه‌انگیز باشد. و فراموش نکنیم که آیفون 13 تازه وارد قفسه‌های مغازه شده است.

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*