لپ تاپ Lenovo IdeaPad 500 ، لپ تاپی خانگی و نسل ششمی از کمپانی مطرح لنوو می باشد. همانطور که میدانید سری IdeaPad لنوو ، سری خانگی آن محسوب می شود که در مقایسه با سری ThinkPad سری صنعتی ، سبک تر و باریک تر و استقامت کمتری دارد. در ادامه به بررسی این لپ تاپ خواهیم پرداخت.


طراحی

طراحی لپ تاپ Lenovo IdeaPad 500 با رنگ روشن نقره ‌ای ، دارای جلوه ی زیبایی است. با گذاشتن دست روی صفحه کلید میتوان به راحتی متوجه سفت و سخت بودن آن شد. رد اثر انگشت روی درب لپ تاپ به راحتی قابل مشاهده است.این لپ تاپ با ضخامت 0.97 اینچ و وزن 2.35 کیلوگرمی خود ، ضخیم تر و سنگین تر از رقیب خود یعنی Toshiba Satellite Radius 15 P55W با ضخامت 0.79 اینچی و وزن 2.24 کیلوگرمی و سبک تر از Dell Inspiron 15 7000 با وزن 2.67 کیلوگرم می باشد. ضخامت این لپ تاپ تقریباً با HP 15t Touch برابر است.

طراحی لپ تاپ Lenovo IdeaPad 500

صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ Lenovo IdeaPad 500 با اندازه ی 15.6 اینچ و رزولوشن 1920x1080 پیکسل FullHD می باشد. جزئیات در صفحه نمایش به خوبی نمایش داده می شوند. این صفحه نمایش حدود 216 نیت روشنایی دارد که از HP 15t Touch با 162 نیت روشن تر اما از Inspiron 15 با 222 نیت کم نورتر است. رنگ های صفحه نمایش وقتی بیش از 45 درجه به چپ یا راست حرکت میکنید ، شروع به از بین رفتن می کنند.

نمایشگر لپ تاپ Lenovo IdeaPad 500 نسبت به رقبای همرده ی خود دقت رنگ کمتری دارد و امتیاز Delta-E آن 4.6 است .این معیار به گونه ای است که هرچه عدد نزدیک به صفر باشد یه معنای دقت رنگ بالاتر است. هرچند این مقدار 4.6 از میانگین نمایشگرهای لپ تاپ های اصلی 15.6 اینچی بالاتر است ، اما رقبا با ثبت اعداد پایین تر (HP 15t Touch با 3.91 و Inspiron 15 با 0.4) ، در این زمینه بهتر عمل کرده اند. این صفحه نمایش حدود 61 درصد از طیف رنگی sRGB را ارائه می کند ، که کمتر از Inspiron 15 با 70 درصد و بسیار کمتر از Radius ماهواره ای با 109.6 درصد و تقریبا مشابه با HP 15t Touch با 61.5 درصد می باشد. متوسط این مقیاس در لپ تاپ های معمولی حدود 84 درصد می باشد.

صفحه نمایش لپ تاپ Lenovo IdeaPad 500


کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ Lenovo IdeaPad 500 از نکات مثبت این دستگاه است. کلید های صفحه کلید با فاصله ی بسیار مناسب 1.65 میلی متر در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و این فاصله ی مطلوب باعث می شود که خطای تایپی کاهش یابد. برای فشردن دکمه ها حدود 62 گرم نیرو لازم است.

کیبورد لپ تاپ Lenovo IdeaPad 500

تاچ پد لپ تاپ Lenovo IdeaPad 500 به کاربر در حین استفاده یک لذت سریع و دقیق را ارائه می دهد. این صفحه لمسی همچنین از حرکات دو انگشتی، از جمله اسکرول، نیشگون گرفتن و زوم کردن با دقت بسیار بالا و مطلوب پشتیانی می کند.

باتری

باتری لپ تاپ Lenovo IdeaPad 500 با ظرفیت 32 وات ساعت عملکردی معمولی دارد. این باتری در تست عملی Wi-Fi که در آن بار مورد نیاز برای باز کردن وب سایت ها را از طریق یک اسکریپت شبیه سازی شده ، حالت " Balanced" فعال است و روشنایی نمایشگر تقریبا روی 150 cd/m² تنظیم شده است می تواند حدود 4 ساعت و 6 دقیقه دوام بیاورد. هم چنین با این لپ تاپ می توانید حدود 5 ساعت به تماشای فیلم بپردازید. عمر باتری در کل رضایت بخش است. با این حال ، عدد ثبت شده در تست Wi-Fi می توانست بهتر باشد. هرچند گفتنی است که ظرفیت پایین این باتری ، این مسئله را پوشش میدهد.

باتری لپ تاپ Lenovo IdeaPad 500


صدا

بلندگو های لپ تاپ Lenovo IdeaPad 500 از برند JBL هستند قدرت و کیفیت بسیار عالی به کاربر ارائه می دهند. بلندی صدا به اندازه ای است که بتواند یک اتاق کنفرانس بزرگ را پر از صدا کند ، اما تنظیمات صدای پیش‌ فرض لپ تاپ بهینه نیست و بایستی آن هارا تنظیم کنید تا به بهترین عملکرد برسید.

اسپیکر های لپ تاپ Lenovo IdeaPad 500

اتصالات

اتصالات لپ تاپ Lenovo IdeaPad 500 برای تمامی کاربران کاملا مناسب و کافی است. در سمت چپ لپ تاپ شاهد درگاه های VGA، اترنت، HDMI و دو پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 هستیم. در سمت راست نیز درگاه قفل Kensington، درایو نوری DVD-RW، کارتخوان SD ، یک عدد پورت یو اس بی نسل دوم USB 2.0 و جک ترکیبی 3.5 میلی تری صدا قرار گرفته اند.

پورت های لپ تاپ Lenovo IdeaPad 500

ویژگی های مثبت

  • طراحی زیبا
  • کیبورد و تاچ پد مطلوب
  • صدای عالی

ویژگی های منفی

  • نمایشگر با دقت رنگ پایین
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*