هدست واقعیت مجازی اپل در این مرحله کاملاً تأیید شده است. برخلاف عینک های آینده این شرکت، هدست واقعیت مجازی اپل تمرکز کمتری روی واقعیت افزوده دارد و انتظار می رود کمی زودتر وارد بازار شود. هدست واقعیت مجازی اپل با نام رمز N301 احتمالاً نسبت به جانشین خود محصولی کمتر گسترده خواهد بود. گفته می شود که هر دو محصول در طول توسعه خود با موانع متعددی مواجه شده اند، اما N301 امیدوار است تا زمانی که کار بر روی عینک های AR این شرکت ادامه دارد، هزینه ها را جبران کند. با این حال، همه چیزهایی که در مورد هدست واقعیت مجازی اپل می‌دانیم، و همچنین تمام ویژگی‌هایی که امیدواریم در هنگام عرضه آن را ببینیم، در اینجا آمده است.

تاریخ عرضه و قیمت هدست واقعیت مجازی اپل

به گفته منابع بلومبرگ، شایعه شده است که اولین هدست اپل در سه ماهه اول سال 2022 عرضه خواهد شد. همین منابع همچنین ادعا کردند که دستگاه VR با چالش‌های توسعه متعددی روبرو شده است، بنابراین ممکن است در صورت بروز مشکلات بیشتر، این تاریخ اندکی به عقب بیافتد. مارک گورمن (یک افشاکننده با سابقه خوب برای اطلاعات اپل) نیز گفته است که انتظار این هدست را در سال 2022 دارد و ادعا کرده است که قیمت بالایی خواهد داشت ، احتمالاً دارای برخی از مشخصات درجه یک خواهد بود.  

در واقع، در حالی که قیمت آن هنوز تایید نشده است، گزارش The Information نشان می دهد که هدست واقعیت مجازی اپل با قیمت چشمگیر 3000 دلار عرضه شود. این تخمین تا حدودی توسط بلومبرگ تأیید شده است، که منابع آن گفته اند اپل انتظار دارد هدست واقعیت مجازی روزانه تقریباً یک دستگاه در هر فروشگاه بفروشد. این ارقام با فروش تقریبی دسکتاپ مک پرو 5999 دلاری مطابقت دارد.

شایعات و اخبار درز شده هدست واقعیت مجازی اپل

طبق شایعات جدید، هدست واقعیت مجازی اپل می تواند تنها 150 گرم وزن داشته باشد. این مقدار کمتر از وزن ترکیبی Air Pod Max و قاب آن یا وزن آیفون 12 است. این همچنین هدست اپل را سبک‌تر از Oculus Quest 2 می‌کند.

اینکه چگونه اپل امیدوار است بتواند این کار را انجام دهد و در عین حال فناوری و قدرت کافی برای ارائه یک تجربه کامل را فراهم کند ، سوال چالش برانگیزی است . این امکان وجود دارد که این طراحی سبک شامل تمام ویژگی های ذکر شده در زیر (مانند صفحه نمایش 8K) نباشد و در عوض بتواند از فناوری هولوگرام اخیراً ثبت شده این شرکت استفاده کند.

هدست واقیت مجازی اپل

دو صفحه نمایش 8k

یکی از ویژگی هایی که با توجه به شایعات فراوان تقریباً قطعی به نظر می رسد، نمایشگر دوگانه 8k هدست واقعیت مجازی اپل است. با رزولوشن 7680 x 4320، که چهار برابر پیکسل بیشتر از یک صفحه نمایش 4k و به طور قابل توجهی بیشتر از هر دستگاه تجاری موجود دیگری است. برای مقایسه، هدست واقعیت مجازی Valve Index از دو نمایشگر 1440 در 1600 پیکسل استفاده می کند. اگرچه این اطلاعات را با کمی خطا در نظر بگیرید، زیرا این اطلاعات صرفاً بر اساس شایعات و اخبار فاش شده است، اما بسیاری از منابعی که از آنها شنیده ایم معتبر هستند.

نرم افزار ردیابی چشم

برای کسانی که ممکن است نگران این موضوع باشند که نمایشگرهای 8k عمر باتری را کم می‌کنند و به پردازنده‌های بزرگ نیاز دارند، ظاهرا اپل بر اساس شایعاتی که شنیده‌ایم، برای کاهش مصرف باتری برنامه‌هایی دارد. نرم افزار ردیابی چشم در هدست طوری طراحی شده است که کاربر به کجا نگاه می کند و تنها آن قسمت از صفحه نمایش را با وضوح کامل 8k فعال می کند.برای صرفه جویی در قدرت پردازش، با استفاده از ترفندی به نام رندر فووید، ظاهراً سایر قسمت‌های صفحه تارتر می‌شوند.

اسکن LiDAR در هدست واقعیت مجازی اپل

اسکن LiDAR یک روش جدید بسیار خوب برای دستگاه‌ها برای تشخیص دنیای اطرافشان است، و ما دیده‌ایم که اپل از آن در محصولاتی مانند iPad Pro و iPhone 12 Pro / iPhone 12 Pro Max استفاده می‌کند.

در سیستمی که شبیه رادار است، LiDAR (تشخیص نور و محدوده) از لیزر برای تعیین فاصله و عمق اجسام استفاده می کند.این ابزار برای واقعیت افزوده عالی است و به دستگاه‌ها امکان می‌دهد ساختارهای مجازی را با دقت بیشتری بر روی اشیاء واقعی ترسیم کنند، اما می‌تواند با VR برای ترسیم نقشه اتاق و تعیین فضای امن اطراف کاربر استفاده شود.

هدست واقیت مجازی اپل

کنترل کننده پوشیدنی

یکی از ویژگی های جالبی که می تواند در هدست واقعیت مجازی اپل بیاید، یک کنترلر پوشیدنی است که می تواند حرکات انگشتان را ردیابی کند. این قابلیت جدید می تواند حرکات دست کاربر را با استفاده از حلقه های متصل به انگشت شست و انگشت اشاره ردیابی کند. این ردیابی "ورودی را به یک برنامه AR، VR یا MR ارائه می‌کند." صحبت در مورد AR و MR می‌تواند به این معنی باشد که این دستگاه برای هدست AR اپل نیز در نظر گرفته شده است. به طور بالقوه، این کنترل‌کننده می‌تواند یک ابزار جانبی اختیاری (مانند Apple Pencil ) باشد که در آینده منتشر می شود و می تواند در هدست های مختلف اپل استفاده شود.

مدل سازی انگشت سه بعدی و تشخیص ژست های درون هوا

اپل همچنین حق ثبت اختراع مربوط به مدل سازی سه بعدی انگشتان برای تشخیص حرکات در هوا را دریافت کرده است . سیستمی را پیشنهاد می کند که قادر به استفاده از اندام مجازی برای حرکت در محیط های مجازی است. این حق اختراع هم به حرکات انگشت و هم به تشخیص لمس بصری اشاره دارد، با تصاویری که نحوه عملکرد سیستم را مشخص می کند. اگرچه این رویکرد برای ردیابی انگشت ممکن است جدید باشد، نتیجه واقعی شبیه به نرم افزار ردیابی است که در هدست های واقعیت مجازی موجود، مانند Oculus Quest 2 دیده ایم.

هدست بی سیم

شایعات قبلی در مورد هدست واقعیت مجازی اپل حاکی از آن بود که این هدست بی سیم خواهد بود، هرچند که این هدست سه سال پیش منتشر شد. در حالی که هدست‌های بی‌سیم مانند Oculus Quest 2 ممکن است عملکرد بهتر را نسبت به جایگزین‌های مجهز به رایانه شخصی مانند Valve Index از دست بدهند، آزادی حرکت و غوطه‌ور شدن بهبود یافته دستگاه‌های بی‌سیم،  یک مزیت بزرگ است.

اگر هدست اپل واقعاً دارای دو صفحه نمایش 8k باشد، ممکن است به انرژی زیادی که در پوسته آن پمپاژ می شود نیاز داشته باشد، بنابراین رویاهای هدست بی سیم ممکن است به واقعیت تبدیل نشوند.

هدست واقیت مجازی اپل

هدست واقعیت مجازی اپل سبک مثل پر کاه

هدست واقعیت مجازی اپل مقداری وزن برای آن خواهد داشت، اما ما امیدواریم که فشار زیادی بر گردن کاربر وارد نکند. با توجه به قدرتی که به نظر می رسد، مانند داشتن آن صفحه نمایش های با وضوح بالا، دلیلی برای نگرانی در مورد وزنی که روی سر خود حمل می کنیم وجود دارد. شایعات مربوط به یک دستگاه سبک وزن که در بالا ذکر شد امیدوار کننده است، اما ما همچنان امیدواریم که تیم طراحی اپل بتواند راهی برای سبک نگه داشتن هدست واقعیت مجازی ابداع کند یا حداقل وزن را برای راحتی پوشیدن آن توزیع کند.

کنترل کننده های هپتیک

بازخورد لمسی در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای رایج شده است و امیدواریم تیم اپل به موفقیت Valve Index و کنترلر DualSense PS5 در این بخش توجه داشته باشد. در حالی که طراحان نرم افزار باید بازخورد لمسی را به طور مؤثر پیاده سازی کنند، داشتن سخت افزار در آنجا به آنها امکان می دهد تا تجربیات واقعی تری ایجاد کنند.

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*