لپ تاپ Dell Latitude 5300 ، لپ تاپی نسل هشتمی می باشد که در سال 2019 میلادی تولید و عرضه ی جهانی شده است. این لپ تاپ از طراحی جدید سری Latitude بهره می برد و همین امر باعث شده طرفداران زیادی در این کلاس لپ تاپ در سر تا سر جهان داشته باشد. در ادامه به بررسی این لپ تاپ 13 اینچی می پردازیم.


طراحی

طراحی لپ تاپ Dell Latitude 5300 ازیک قاب پلاستیکی محکم تشکیل شده که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. وزن واحد پایه به اندازه ی کافی زیاد است که بتوان درب لپ تاپ را با یک دست باز کرد. درب دستگاه نیز از استقامت قابل قبولی برخوردار است و فقط با اعمال نیروی زیاد خم می شود. زاویه باز شدن لپ تاپ 180 درجه است و لولاها قادر هستند صفحه نمایش را در هر موقعیتی با استحکام بالا باز نگه دارند.

طراحی لپ تاپ Dell Latitude 5300

صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ Dell Latitude 5300 از یک پنل مات 13.3 اینچی IPS با عملکرد لمسی و وضوح 1920x1080 پیکسل و کیفیت FullHD تشکیل شده است. میانگین روشنایی در این صفحه نمایش حدود 313 cd/m² اندازه گیری شده است که در میان رقبای همرده ی خود عملکرد متوسطی دارد؛ میانگین روشنایی در این صفحه نمایش حدود 87 درصد می باشد که مقدار کاملا قابل قبولی است. همچنین در اندازه گیری ها مشخص می شود که Dell از PWM برای کنترل روشنایی این لپ تاپ استفاده نکرده است. علاوه بر پنل لمسی که در مورد آن بحث کردیم ، دو پنل مختلف دیگر از نوع غیر لمسی نیز با وضوح Full HD با رزولوشن 1920x1080 یا HD با رزولوشن 1366x768 پیکسل وجود دارد.

این صفحه نمایش با نسبت کنتراست مطلوب 1207:1 و مقدار مشکی عالی 0.27 cd/m² ، در میان رقبا در این زمینه بسیار بهتر عمل کرده است. نتیجه ی این امر باعث شده که رنگ ها به خوبی قابل تشخیص باشند و رنگ های مشکی نسبتاً اشباع شده به نظر برسند. پوشش فضای رنگی نیز با 94.8 درصد در sRGB و 63.9 درصد در فضای رنگی AdobeRGB کاملا مطلوب و قابل قبول می باشد. جدای از این موضوع ، تجزیه و تحلیل CalMAN نشان داده که که صفحه نمایش لپ تاپ Dell Latitude 5300 رنگ‌هایی را با رنگ قرمز بسیار کم و آبی کمی بالاتر از کارخانه باز تولید می‌کند. این مشکل را می توان با کالیبراسیون نمایشگر کاملاً از بین برد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

صفحه نمایش لپ تاپ Dell Latitude 5300


کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ Dell Latitude 5300 از نقاط قوت این لپ تاپ می باشد. این صفحه کلید بازخورد نسبتاً نرمی با نقطه فشار مطلوب به کاربر ارائه می دهد. همه کلیدها به یکدیگر نزدیک هستند و دسترسی به آنها آسان می باشد؛این امر باعث می شود که قرایند تایپ را بتوانید با حداکثر سرعت و حداقل ضریب خطا انجام دهید. همچنین این صفحه کلید دارای نور پس زمینه که در دو سطح قابل تنظیم است ، می باشد که باعث می شود بتوانید در محیط های تاریک نیز به راحتی دکمه هارا پیدا کرده و از صفحه کلید استفاده نمایید.

تاچ پد لپ تاپ Dell Latitude 5300 که به عنوان جایگزین موس نیز می باشد ، دارای دکمه های فیزیکی با نقطه فشار مطلوب می باشد. سطح روی این صفحه ی لمسی به نوک انگشتان اجازه می دهد تا با مقاومت دلپذیری سر بخورند که امکان ناوبری دقیق نشانگر ماوس را نیز برای کاربران فراهم می کند. به طور خلاصه این تاچ پد بازخورد خوبی را به کاربران در حین استفاده ارائه می دهد و نمی توان از آن مشکل خاصی گرفت.

کیبورد لپ تاپ Dell Latitude 5300

باتری

باتری لپ تاپ Dell Latitude 5300 ظرفیتی برابر با 60 وات ساعت را دارا است. این باتری در تست عملی Wi-Fi که در آن روشنایی صفحه نمایش متوسط و وبگردی با وای فای شبیه سازی می شود ، بیش از 8 ساعت دوام آورده است که مقداری متوسط می باشد. هرچند این مقدار با توجه به ظرفیت نسبتا بالای باتری ، می توانست بسیار بیشتر هم باشد. هم چنین این باتری با آداپتر مخصوص خود حدود 2 ساعت و 20 دقیقه زمان می خواد تا به طور کامل شارژ شود.

باتری لپ تاپ Dell Latitude 5300


صدا

بلندگوهای لپ تاپ Dell Latitude 5300 حجم متوسط و طیف صدای نسبتاً نامتعادلی را به کاربر ارائه می دهند. نوت های پایین کمی پایین تر پخش می شوند و نوت های بالا نیز متقابلا بیش از حد به گوش می رسند. هرچند این بلندگوها برای استفاده ی روزمره ، شرکت در کلاس ها و کنفرانس ها آنلاین و موارد از این قبیل تا حدود زیادی مناسب هستند و کاربر را دچار مشکل نمی کنند. در نهایت پیشنهاد می شود که اگر نیاز به صدایی حرفه ای دارید ، از بلندگو های خارجی استفاده کنید. این موارد را می توانید با استفاده از جک 3.5 میلی متری صدا یا اتصالات دیگر به لپ تاپ وصل نمایید.

اسپیکر های لپ تاپ Dell Latitude 5300

اتصالات

اتصالات لپ تاپ Dell Latitude 5300 محدود اما کار راه انداز هستند! در سمت چپ لپ تاپ شاهد درگاه شارژر ، یک عدد درگاه Thunderbolt 3 ، یک عدد پورت HDMI ، یک عدد درگاه یو اس بی نسل سوم USB 3.1 و کارتخوان هستیم. در سمت راست نیز جک 3.5 میلی متری ترکیبی صدا ، کارتخوان microSD ، سیم کارت خوان ، یک عدد درگاه یو اس بی نسل سوم USB 3.1 دیگر ، پورت LAN و در نهایت قفل Noble قرار گرفته اند. وجود درگاه Thunderbolt 3 از نقاط عطف این لپ تاپ می باشد.

پورت های لپ تاپ Dell Latitude 5300

ویژگی های مثبت

  • طراحی محکم و زیبا
  • کیبورد و تاچ پد مناسب

ویژگی های منفی

  • صدای نه چندان باکیفیت
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*