لپ تاپ Dell Latitude 5500 ، دستگاهی نسل هشتمی از کمپانی مطرح و معتبر آمریکایی دل می باشد. این لپ تاپ در سال 2019 میلادی عرضه ی جهانی شده است . در کلاس لپ تاپ های بزرگ صنعتی (15 اینچی) قرار می گیرد. در ادامه به نقد و بررسی این لپ تاپ پرطرفدار می پردازیم.

طراحی

طراحی لپ تاپ Dell Latitude 5500 شامل یک قاب پلاستیکی با کیفیت ساخت بالا حس لامسه ی خوشایند می باشد. سطح این لپ تاپ رد اثر انگشت را روی خود نگه نمی دارد و تمامی شکاف ها یکنواخت می باشند. با این حال ، بعلت وزن پایین پایه ، درب لپ تاپ را فقط می توان با دو دست باز نمود. زاویه باز شدن لپ تاپ 180 درجه می باشد و درب صفحه نمایش به قدری ثابت است که می توان آن را با یک دست بدون تاب برداشتن حرکت داد.

بعد از برداشتن تمامی پیچ های مربوطه در قسمت پایینی لپ تاپ Dell Latitude 5500 ، می توان به راحتی قسمت زیرین آن را جدا نمود. سپس می توان به داخل آن دسترسی پیدا کرد. این مورد برای ارتقای لپ تاپ می باشد که نشان می دهد کاربر در این امر دچار مشکل نخواهد شد.

طراحی لپ تاپ Dell Latitude 5500


صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ Dell Latitude 5500 شامل یک پنل IPS 15.6 اینچی است که دارای سطح مات و وضوح 1920x1080 پیکسل و کیفیت صفحه ی FullHD می باشد. روشنایی این صفحه نمایش به طور متوسط 228 cd/m² می باشد که در میان رقبا پایین ترین مقدار است. این در حالی است که صفحه نمایش Latitude 5500 ، با توزیع روشنایی 93 درصدی خود ، بالاترین توزیع روشنایی را در میان رقبای همرده ی خود ثبت کرده است. هم چنین گفته می شود که قابلیت PWM برای کنترل روشنایی استفاده نمی‌شود. در ادامه ی بررسی پارامتر های صفحه نمایش این لپ تاپ ، می توانیم به نسبت کنتراست خوب 1017:1 و همچنین مقدار سیاه خوب 0.28 cd/m² نیز اشاره کنیم. این مقادیر باعث می شوند که رنگ ها به خوبی و با وضوح عالی دیده شوند و رنگ های سیاه نسبتاً اشباع شده نمایش داده شوند. علاوه بر این موارد ، لپ تاپ Dell Latitude 5500 ، با پوشش فضای رنگی57 درصدی در sRGB و 36 درصدی در AdobeRGB ، عملکرد متوسطی را ارائه می دهد.

گفتنی است که برای این لپ تاپ ، علاوه بر پنلی که در بالا بررسی کردیم ، دو پنل دیگر نیز وجود دارد. یکی پنل لمسی با همان رزولوشن و دیگری پنل غیر لمسی با رزولوشن پایینتر 1366x768 پیکسل.

صفحه نمایش لپ تاپ Dell Latitude 5500

کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ Dell Latitude 5500 شامل یک بلوک اعداد با اندازه ی کامل و کلیدهای به اندازه کافی بزرگ و وسیع می باشد. تمامی دکمه ها به راحتی قابل دسترسی هستند و فقط کلید Enter مقداری کوچک است. در تایپ کردن می توان متوجه نرمی کلید ها شد اما باز هم نقطه فشار قابل تشخیص می باشد. گفتنی است که این کیبورد ، مجهز به نور صفحه کلید در دو سطح اختیاری می باشد. روشنایی آن بسیار یکنواخت و عالی توزیع شده است که باعث می شود در پیدا کردن کلید ها و حروف صفحه کلید در تاریکی دچار مشکل نشوید.

کیبورد لپ تاپ Dell Latitude 5500

تاچ پد لپ تاپ Dell Latitude 5500 به عنوان جایگزین ماوس خارجی ، شامل یک صفحه لمسی با کلیدهای جداگانه ماوس و یک TrackPoint به علاوه دو کلید جداگانه ماوس را در زیر کلید Space می باشد. این صفحه ی لمسی بسیار نرم بوده و مقاومتی راحت در برابر انگشتان دست را ارائه می دهد؛ همچنین امکان ناوبری بسیار دقیق با اشاره گر ماوس را نیز به کاربر می دهد. در حالی که دکمه های تاچپد نقطه فشاری پایین و نرمی را به کاربر ارائه می دهند ، فشار دادن دو کلید TrackPoint بسیار سخت تر و نیاز به نیروی بیشتری دارد. جنس TrackPoint از لاستیک می باشد باعث میشود از لیز خوردن نوک انگشت جلوگیری شود.


باتری

باتری لپ تاپ Dell Latitude 5500 از جنس لیتیوم و ظرفیتی 65 وات ساعتی دارد. این باتری در تست WLAN که در آن روشنایی صفحه نمایش روی 150 نیت تنظیم شده و وبگردی با استفاده از اتصال LAN را شبیه سازی می کند ، می تواند بیش از 12 ساعت دوام بیاورد. این مقدار به راحتی از تمامی لپ تاپ های رقیب بیشتر است. هرچند گفتنی است که این لپ تاپ بالاترین ظرفیت باتری نیز دارا است. شارژ کامل دستگاه نیز حدود 2.5 ساعت نیاز به زمان دارد.

باتری لپ تاپ Dell Latitude 5500


صدا

بلندگوهای لپ تاپ Dell Latitude 5500 صدایی با حجم متوسط و طیف تاکید شده بر اوج و میانه تولید می کند. صداهای پایین تر به شدت دچار افت می شوند و باعث شنیدن صدایی ضعیف می شوند. به طور خلاصه این بلندگوها برای استفاده های روزمره مناسب هستند اما اگر نیاز به صدایی با تن بالا و کیفیت عالی دارید ، پیشنهاد می شود از اسپیکر ها و بلندگو های خارجی استفاده نمایید.

اسپیکر های لپ تاپ Dell Latitude 5500

اتصالات

اتصالات لپ تاپ Dell Latitude 5500 شامل پورت های مناسب و کامل می باشد. وجود درگاه Thunderbolt-3 از مهم ترین مزیت های این لپ تاپ است. ، وجود کارتخوان اختیاری کارت هوشمند نیز برای کاربران تجاری جالب و به درد بخور است. در سمت چپ لپ تاپ شاهد درگاه Thunderbolt-3 ، یک عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.1 و کارتخوان هوشمند هستیم. در سمت راست Latitude 5500 نیز میکروکارت خوان SD ، درگاه سیم کارت ، جک 3.5 میلی متری ترکیبی صدا ، 2 عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.1 دیگر ، پورت HDMI ، درگاه LAN و قفل Noble قرار گرفته اند.

پورت های لپ تاپ Dell Latitude 5500

ویژگی های مثبت

  • طراحی مستحکم و حرفه ای
  • کیبورد و تاچ پد مطلوب
  • باتری عالی
  • صفحه نمایش یکدست

ویژگی های منفی

  • صدای نه چندان باکیفیت
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*