لپ تاپ HP ProBook 450 G4 ، دستگاهی 15.6 اینچی با پردازنده ی نسل هفتمی می باشد که در سال 2017 میلادی عرضه جهانی شده است. سری ProBook 450 به علت صفحه نمایش بزرگ و کیفیت ساخت بالا در کنار ظاهر مطلوب ، در میان کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار است. با ما باشید تا چهارمین نسل از این سری لپ تاپ را بررسی کنیم.

طراحی

طراحی لپ تاپ HP ProBook 450 G4 شامل یک قاب نمایشگر و صفحه کلید مشکی در کنار بدنه خاکستری نقره ای رنگ می باشد. گوشه ها و لبه های عرشه و درب صفحه نمایش گرد هستند. تفاوت اصلی طراحی این لپ تاپ در مقایسه با مدل قبلی خود ، در قسمت لولاها مشهود است. به گونه ای که در مدل قبلی لولاها و درب روی واحد پایه دستگاه قبلی قرار داشتند اما در این مدل شاهد یک طرح کشویی مانند هستیم ؛ یعنی وقتی لپ تاپ باز است، صفحه نمایش در پشت واحد پایه قرار میگیرد. به جز سطح فلزی برس خورده تکیه گاه مچ دست در قسمت پایین کیبورد ، ProBook 450 G4 عمدتا از مواد پلاستیکی ساخته شده است. پلاستیک مورد استفاده برای پایه و درب صفحه نمایش با روکش لاستیکی یا رنگ آمیزی نشده است و این موضوع باعث می شود احساس کنید لپ تاپ باکیفیت است. از نظر استقامت ، درب نمایشگر را می توان به راحتی تاب داد و فشار اعمال شده به یک نقطه از نمایشگر سریعا به صفحه نمایش منتقل می شود. واحد پایه مقاومت بسیار بهتری را دارا است. به لطف پایه فلزی استراحتگاه دست ، چرخاندن تقریباً غیرممکن است. قسمت زیرین پایه لپ تاپ فقط در ناحیه درایو نوری فرورفته می باشد ؛ البته که این موضوع یک نقطه ضعف رایج در تمامی لپ تاپ های دارای درایو نوری می باشد.

زاویه باز شدن لپ تاپ نیز حدود 120 درجه می باشد که برای یک لپ تاپ صنعتی تجاری می توانست بهتر باشد. ProBook 450 G4 سبک ترین دستگاه در میان رقبای همرده ی خود است. به طور خلاصه می توان گفت که HP بدنه ای کاملاً مناسب با قیمت ProBook 450 G4 ارائه داده است.

طراحی لپ تاپ HP ProBook 450 G4

صفحه نمایش

برای صفحه نمایش لپ تاپ HP ProBook 450 G4 ، سه گزینه مختلف صفحه نمایش 15.6 اینچی در بازار وجود دارد؛ مدل پایه با رزولوشن 1366x768 و کیفیت HD (غیرلمسی) ، مدل دیگر با همان کیفیت و رزولوشن اما پنل لمسی و بالاترین مدل با رزولوشن 1920x1080 و کیفیت FullHD (غیرلمسی) می باشند.صفحه نمایش های غیر لمسی مات و صفحه نمایش لمسی براق هستند.متاسفانه هر سه مدل صفحه نمایش ها بر اساس فناوری قدیمی TN هستند. صفحه نمایش با حداکثر روشنایی 220 cd/m² و میانگین 200 cd/m² مقادیر قابل قبولی را ثبت کرده است. میانگین روشنایی 77 درصد است که کمتر از حد ایده آل می باشد. با این حال خوشبختانه این ضعف با چشم قابل مشاهده نمی باشد. علاوه بر این موضوع ، خونریزی نور پس زمینه پنل قابل مشاهده است که برای پنل های TN کاملا طبیعی می باشد.

کنتراست صفحه نمایش با عدد حدودی 500:1 ضعیف است. تصاویر تا حدودی کم رنگ به نظر می رسند و با وجود وضوح نسبتاً بالا ، کاملا واضح نیست. صفحه نمایش رنگ آبی مایل به آبی را در کارخانه نشان می دهد که می تواند از طریق کالیبراسیون حذف شود. HP ProBook 450 G4 تنها با 59 درصد پوشش فضای رنگی sRGB، عملکرد نه چندان مناسبی را ارائه داده است. به لطف پنل مات نمایشگر ، این لپ تاپ برای استفاده در فضای باز مناسب می باشد.

صفحه نمایش لپ تاپ HP ProBook 450 G4


کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ HP ProBook 450 G4 با اندازه ای کامل همراه با کیبورد عددی اختصاصی ارائه می شود. این امر امروزه در بسیاری از دستگاه های بزرگ و 15.6 اینچی کاملاً رایج می باشد اما این مورد باعث می شود که کل صفحه کلید به سمت چپ منتقل شود. اما با این حال وجود صفحه کلید عددی اختصاصی بسیار مهم تر از این مورد می باشد. صفحه کلید در طرح 6 ردیفی پیاده سازی شده است و کلیدها به سبک چیکلت ساخته شده اند. تقریباً تمامی کلید ها در اندازه کامل می باشند. تنها دکمه Shift سمت چپی و کلیدهای جهت دار مقداری کوچکتر هستند. البته این مورد در بیشتر لپ تاپ های اچ پی مشاهده می شود! در هنگام تایپ کردن به علت نقطه فشار مناسب و نرمی متعادل احساس خوبی به کاربر منتقل می شود. صفحه کلید لپ تاپ HP ProBook 450 G4 به قدری مناسب و حرفه ای است که حتی نویسندگان و تایپیست های پرکار نیز به راحتی می توانند با آن کار کنند. نقطه ضعف صفحه کلید این لپ تاپ ، نبود نور پس زمینه می باشد که می تواند کاربر را در محیط های تاریک دچار مشکل کند.

کیبورد لپ تاپ HP ProBook 450 G4

تاچ پد لپ تاپ HP ProBook 450 G4 ، دارای ابعادی بزرگ می باشد که عالی است! صفحه لمسی این مدل در مقایسه با مدل قبلی یعنی 450 G3 ، فاقد دکمه های فیزیکی اختصاصی می باشد که می توان آن را ضعف تلقی کرد! بر خلاف بسیاری از لپ تاپ های گران قیمت صنعتی که اغلب از شیشه استفاده می کنند، سطح تاچ پد این لپ تاپ از پلاستیک ساخته شده است. سطح به آرامی زبر شده است، اما مقاومت هنوز به اندازه ای کم است که انگشت به راحتی روی سطح سر بخورد. این پد لمسی با استاندارد صفحه لمسی دقیق مایکروسافت مطابقت کامل را دارد و این بدین معناسب که ، حرکات چند انگشتی و بزرگنمایی ها به راحتی و با دقت بسیار بالا عمل می کند. همچنین عدم وجود موس وسط یا اصطلاحا TrackPoint را می توان یکی دیگر از ضعف های این لپ تاپ محسوب کرد. البته گفتنی است که بسیاری از کاربران از این مورد استفاده نمی کنند!


باتری

باتری لپ تاپ HP ProBook 450 G4 از جنس لیتیوم یون و با ظرفیت 45 وات ساعت می باشد که در داخل بدنه لپ تاپ قرار گرفته است. این امر باز کردن یا تعویض باتری را تا حدودی سخت می کند. این باتری در تست Wi-Fi که در آن روشنایی صفحه نمایش 150 cd/m²، می باشد و وبگردی با WiFi را شبیه سازی می کند ، می تواند بیش از 8 ساعت و نیم دوام بیاورد. با توجه به ظرفیت باتری ، این مقداری کاملا مناسب و مطلوب می باشد. پس می توان باتری این لپ تاپ را یکی از نقاط مثبت آن نامید.

باتری لپ تاپ HP ProBook 450 G4


صدا

اسپیکر های لپ تاپ HP ProBook 450 G4 صدایی معمولی ، بدون باس با حجمی نسبتا کم را تولید می کنند. به طور خلاصه این بلندگو برای استفاده ی روزمره کاملا مناسب هستند اما طبق معمول پیشنهاد میشود برای صدا های بلندتر و باکیفیت تر سراغ اسپیکر های خارجی بروید!

بلندگو های لپ تاپ HP ProBook 450 G4

اتصالات

اتصالات لپ تاپ HP ProBook 450 G4 کامل و کافی است. در سمت چپ لپ تاپ ، HP درگاه شارژر ، پورت VGA و HDMI ،یک عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 ، پورت تایپ سی Type C و کارتخوان SD قرار داده است. در سمت راست نیز درایور نوری DVD RW ، جک 3.5 میلی متری صدا ، دو عدد پورت یو اس بی نسل دوم USB 2.0 ، پورت اثرنت LAN و قفل Kensington قرار گرفته اند.

پورت های لپ تاپ HP ProBook 450 G4

ویژگی های مثبت

  • طراحی زیبا
  • کیبورد و تاچ پد مناسب
  • باتری با عملکرد عالی
  • اتصالات مطلوب و کافی

ویژگی های منفی

  • نبود موس وسط
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*