لپ تاپ HP ProBook 440 G4 ، دستگاهی نسل هفتمی از کمپانی بزرگ اچ پی می باشد که در سال 2017 میلادی وارد بازار جهانی شده است. این لپ تاپ زیبا ، علاوه بر طراحی زیبای خود ، از سیستم بسیار قابل قبولی نیز برخوردار است که باعث شده تبدیل به یکی از محبوب ترین لپ تاپ ها میان دستگاه های همرده ی خود شود. در ادامه به نقد این لپ تاپ می پردازیم.

طراحی

طراحی لپ تاپ HP ProBook 440 G4 ، فقط از نظر ابعاد با مدل های برادر خود متفاوت است. اچ پی در طراحی این لپ تاپ از یک شاسی پلاستیکی نقره ای رنگ استفاده کرده است که با پوششی از آلومینیوم در بالای واحد پایه تقویت شده است. در طراحی 440 G4 ، همچنان قسمت های مشکی رنگ مانند صفحه کلید یا قاب نمایشگر وجود دارد ، اما درب لپ تاپ نقره ای رنگ شده است؛ این در حالی است که نسخه های قبلی دارای درپوش مشکی رنگ بوده اند. پایداری لپ تاپ بسیار مطلوب است و در مقایسه با 430 G4 جمع و جورتر می باشد. نقطه ضعف در استقامت ، همچنان پوشش نازک نمایشگر است. لولای لپ تاپ بسیار مناسب است و لپ تاپ تنها با یک دست باز می شود؛ حداکثر زاویه باز شدن لپ تاپ در حدود 130 درجه است که می توانست بیشتر نیز باشد. در پایین دو دریچه نگهداری قرار گرفته است که توسط یک پیچ فیلیپس و چند گیره پلاستیکی محکم شده اند. باتری دستگاه را نمی توان به راحتی جدا کرد. هم کیفیت ساخت دستگاه و هم ثبات بدنه به طور کلی بسیار مناسب می باشد.

طراحی لپ تاپ HP ProBook 440 G4


صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ HP ProBook 440 G4 تنها پنل های SVA یا همان زاویه دید استاندارد را ارائه می دهد. این پنل در اصل مشابه با پنل های TN با زاویه دید محدود است. برای این لپ تاپ سه مدل مختلف صفحه نمایش وجود دارد. صفحه نمایش لمسی و غیرلمسی با وضوح 1366x768 پیکسل و بالاترین مدل صفحه نمایش با وضوح 1920x1080 پیکسل و کیفیت FullHD و همچنین سطح مات می باشد. این صفحه نمایش تراکم پیکسلی 157 PPI در پنل 14 اینچی را دارا است که مقدار بسیار مناسبی است. کنتراست صفحه نمایش کم می باشد. روشنایی صفحه نمایش به طور متوسط بیش از 200 نیت است که به لطف پنل مات قابل قبول می باشد. مقدار سیاه پنل ، با وجود روشنایی نسبتا کم ، متأسفانه 0.47 cd/m² است که بسیار زیاد است و منجر به نسبت کنتراست تنها 460:1 می شود. پنل HD TN دل رقیب حتی از این مقدار نیز بدتر است ، اما دو رقیب دیگر در این زمینه عملکرد بهتری دارند. نبود موس وسط یکی از ضعف های این لپ تاپ محسوب می شود.

صفحه نمایش لپ تاپ HP ProBook 440 G4

سایر اندازه گیری های صفحه نمایشگر رنگ آبی را تأیید می کنند و میانگین انحرافات DeltaE-2000 در مقایسه با مرجع sRGB نیز بسیار بالاست. صفحه نمایش لپ تاپ HP ProBook 440 G4 به دلیل وسعت کم رنگ (56.7٪ sRGB، 35.9٪ AdobeRGB) برای ویرایش های حرفه ای تصویر مناسب نیست. به طور کلی صفحه نمایش این لپ تاپ می توانست بهتر هم باشد.


کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ HP ProBook 440 G4 با طرح چیکلت و رنگ مشکی با قابلیت دفع آب و مشابه با کیبورد ProBook 430 G4 کوچک تر می باشد با این تفاوت که فقط نواحی کناری کیبورد مقداری پهن تر شده اند. یک صفحه کلید عددی اختصاصی نیز برای مدل 15 اینچی (و بزرگتر) در نظر گرفته شده است. نقطه فشار کلید ها بسیار مناسب و حرکات آرام هستند که بسیار عالی است؛ این همچنین باعث می شود تایپ طولانی نیز بدون مشکل باشد. با این حال، چیدمان دکمه ها کمی غیرمعمول است و طول می کشد تا کاربر به این چیدمان عادت کند. این صفحه کلید دارای نور پس زمینه سفید رنگ می باشد که در دو سطح قابل تنظیم است. این کمک می کند که در محیط های تاریک به راحتی بتوانید کلید هارا پیدا کنید. در سمت راست بالا کیبورد نیز ، دو کلید کاربردی اضافی و مفید برای بلندگوها و اتصالات بی سیم قرار گرفته اند.

تاچ پد لپ تاپ HP ProBook 440 G4 برخلاف لپ تاپ های صنعتی گرانتر ، جایگزین ماوس یک ClickPad از Synaptics است. ابعاد این تاچ پد 11 در 6.5 سانتی متر می باشد که مقداری عالی است؛ این صفحه لمسی از حرکات حداکثر تا چهار انگشت نیز پشتیبانی می کند.

کیبورد لپ تاپ HP ProBook 440 G4

باتری

باتری لپ تاپ HP ProBook 440 G4 با ظرفیت 48 وات ساعت و 3 سلولی از باتری تمامی لپ تاپ های همرده ی خود به جز Dell Latitude 14 با 62 وات ساعت ، بیشترین ظرفیت را دارا است. این باتری در تست WLAN حدود 7 ساعت و در تست پخش ویدیو حدود 9 ساعت و نیم دوام می آورد که مقادیر بسیار مناسبی می باشد.

باتری لپ تاپ HP ProBook 440 G4


صدا

اسپیکر های لپ تاپ HP ProBook 440 G4 استریوی بوده و در بالای صفحه کلید قرار گرفته اند. حداکثر صدای تولیدی حدود 84 دسیبل می باشد که مقداری متوسط و حتی خوب است. با این حال ، باس بسیار ناچیز است. به طور کلی کیفیت صدای این لپ تاپ کاملا متوسط و حتی ضعیف می باشد و پیشنهاد می شود اگر نیاز به صدایی باکیفیت بالاتر دارید ، از بلندگو های خارجی استفاده نمایید.

اسپیکر های لپ تاپ HP ProBook 440 G4

اتصالات

لپ تاپ HP ProBook 440 G4 اتصالات نسبتا کاملی را ارائه می دهد. در سمت راست لپ تاپ یک عدد پورت یو اس بی تایپ سی USB 3.0 Type-C ، یک عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 ، پورت HDMI و VGA ، پورت LAN و درگاه شارژر قرار گرفته اند. در سمت چپ نیز شاهد قفل امنیتی ، دریچه های فن لپ تاپ ، یک عدد پورت یو اس بی نسل دوم USB 2.0 ، جک 3.5 میلی متری ترکیبی صدا و کارت خوان SD هستیم. اتصالات این لپ تاپ می تواند تمامی انتظارات کاربران را براورده کند.

پورت های لپ تاپ HP ProBook 440 G4

ویژگی های مثبت

  • طراحی پایدار و زیبا
  • کیبورد و تاچ پد مطلوب
  • باتری قوی
  • اتصالات کافی

ویژگی های منفی

  • نداشتن موس وسط
  • عملکرد صدای نه چندان مناسب
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*