انتخاب لپ تاپ مناسب برنامه نویسی می تواند یک فرآیند سخت باشد.هنگام تحقیق در مورد گزینه های مختلف، ممکن است کاملا گیج شوید.زیرا مدل های مختلف لپ تاپ که هر کدام مجموعه ای از ویژگی های متفاوت دارند سالانه تولید می شود.

در اکثر لپ تاپ ها می توانید کد بنویسید. با این حال، اگر از سیستمی متناسب با نوع وظایفی که انجام می دهید استفاده کنید، بهره وری شما بهبود می یابد.

قابلیت حمل

لپ‌تاپ‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. شما باید بدانید که می خواهید لپ تاپ شما چقدر قابل حمل باشد. اگر نیازی به حمل لپ تاپ خود ندارید، ممکن است بخواهید یک لپ تاپ 15 اینچی را در نظر بگیرید. اینها معمولاً مشخصات بهتر و صفحه نمایش بیشتری برای چندوظیفگی دارند.

اگر در مکان های مختلف کار می کنید یا زیاد سفر می کنید، یک لپ تاپ 13 یا 14 اینچی ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. آنها سبک تر هستند و عمر باتری طولانی تری دارند.مگر اینکه یک لپ تاپ 2 در 1 بخرید. یک صفحه نمایش لمسی مزایای کافی برای توجیه هزینه اضافی ارائه نمی دهد. من به شما پیشنهاد می کنم از صفحه نمایش لمسی خودداری کنید.

صفحه نمایش لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

صفحه نمایش لپ تاپ یکی از مهم ترین ویژگی های آن به خصوص برای برنامه نویسان است. توسعه برنامه ها شامل خیره شدن به صفحه نمایش برای مدت طولانی است. شما باید به جزئیات دقت کنید.  

لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

اکثر لپ تاپ های مقرون به صرفه با صفحه نمایش 1366 در 768 عرضه می شوند که به نظر من در بهترین حالت متوسط ​​است.این نمایشگرها دارای صفحه نمایش کافی برای انجام چند کار نیست. همچنین، متن آنقدر واضح نیست که بتوانید یک تجربه خواندن راحت داشته باشید.

نمایشگر 4k برای یک لپ تاپ بسیار زیاد است، به خصوص وقتی هزینه های اضافی و تخلیه باتری را که با آن مواجه خواهید شد در نظر بگیرید. هر کاری که می‌کنید، لپ‌تاپ با صفحه‌نمایش کمتر از Full HD 1920 x 1080 (1080p) نخرید. اگر برای دریافت 1080p باید کمی هزینه اضافی بپردازید، این کار را انجام دهید. همچنین مطمئن شوید که نمایشگر دارای زوایای دید خوبی است. صفحه نمایش لپ تاپ شما نباید مانند یک آینه باشد!

قدرت پردازش (CPU)

پردازنده لپ‌تاپ شما تأثیر زیادی بر عملکرد دارد، بنابراین نمی‌توانید در این مورد کوتاهی کنید. انواع مختلفی از پردازنده ها با مشخصات متفاوت وجود دارد. حتما این مشخصات را در نظر بگیرید. برخی از مهمترین آنها اندازه کش، تعداد هسته ها، فرکانس و توان طراحی حرارتی هستند. به طور کلی، یک پردازنده خوب اینتل core i5 یا i7 با فرکانس 3 گیگاهرتز یا بیشتر برای اکثر افراد کافی است.

حافظه (RAM) مناسب لپ تاپ برنامه نویسی

فکر نمی‌کنم برنامه‌نویسی جدی روی لپ‌تاپ‌هایی با رم کمتر از 4 گیگابایت انجام شود. کوچکترین رم پیشنهادی من 8 گیگابایت است. حتی با ظهور اپلیکیشن‌های Electron که عاشق مصرف مقادیر زیادی رم هستند، این مقدار نیز به سختی کافی می‌شود. اگر پول نقد اضافی دارید، روی 16 گیگابایت رم سرمایه گذاری کنید.

نوع و ظرفیت ذخیره سازی

دریافت SSD (درایو حالت جامد) باید اولویت شما باشد. این به شما بهبود عملکرد قابل توجهی نسبت به یک هارد دیسک استاندارد می دهد. هر عملیاتی با SSD بسیار سریعتر خواهد بود: از جمله راه اندازی سیستم عامل، کامپایل کد، راه اندازی برنامه ها و بارگیری پروژه ها. یک SSD 256 گیگابایتی باید پایه باشد.

لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

اگر پول بیشتری دارید، یک SSD 512 گیگابایتی یا 1 ترابایتی بهتر است. اگر هزینه یک عامل است، یک SSD کوچکتر انتخاب کنید، جایی که سیستم عامل شما در کنار برنامه ها و اسنادی که اغلب به آنها دسترسی دارید (مانند فایل های پروژه) در آنجا قرار بگیرند. چیزهای باقیمانده شما، مانند موسیقی یا ویدیوها، می توانند در یک هارد دیسک خارجی بزرگتر قرار بگیرند.

صفحه کلید لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

شما نمی توانید کیفیت صفحه کلید لپ تاپ خود را به خطر بیندازید زیرا این همان چیزی است که برای انتشار کد در تمام طول روز از آن استفاده می کنید. من تمایل دارم به سراغ لپ‌تاپ‌هایی با صفحه‌کلید فشرده‌تر برویم. مهمترین چیز این است که قبل از خرید، صفحه کلید لپ تاپ را به طور کامل امتحان کنید.

لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

اطمینان حاصل کنید که کلیدها راحت هستند و به راحتی می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. اگر قصد دارید اغلب در شرایط کم نور کار کنید، یک صفحه کلید با نور پس زمینه مفید است.

عمر باتری

اگر بیشتر وقت خود را در نزدیکی پریز برق می گذرانید، عمر باتری خوب ممکن است برای شما چندان مهم نباشد. با این وجود، حداقل 6 ساعت از عمر باتری را باید داشته باشید. به عمر باتری مورد انتظار همانطور که توسط سازنده بیان شده است اعتماد نکنید. ارزیابی‌های شخص ثالث را از وب‌سایت‌های معتبر بخوانید و ببینید کاربران واقعی در انجمن‌ها و بررسی‌ها در مورد محصول چه می‌گویند.

سیستم عامل لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

انتخاب سیستم عامل شما تعیین می کند که کدام لپ تاپ را تا حد زیادی بخرید. کاربران ویندوز گزینه های زیادی دارند، اما اگر macOS را ترجیح می دهید، به یکی از پیشنهادات Macbook محدود می شوید. لینوکس روی اکثر سخت افزارها اجرا می شود، اما بهتر است لپ تاپ هایی بخرید که دارای پشتیبانی رسمی لینوکس هستند.

لپ تاپ اپل

برخی از فروشندگان، مانند Dell و System 76، سیستم هایی با کیفیت بالا را با لینوکس از پیش نصب شده ارائه می کنند. ممکن است بخواهید ابتدا آنها را بررسی کنید.

گرافیک اختصاصی یا مجتمع

کارت گرافیک اختصاصی (همچنین به عنوان گسسته شناخته می شود) برای اهداف کدنویسی خیلی مهم نیست. با استفاده از کارت گرافیک غیرآنبرد در هزینه خود صرفه جویی کنید. پولی را که پس انداز می کنید در یک SSD یا یک پردازنده بهتر سرمایه گذاری کنید که ارزش بیشتری برای شما ایجاد می کند.

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*