لپ تاپ Dell Latitude 5590 ، محصول سال 2018 میلادی کمپانی مطرح دل می باشد. این لپ تاپ نسل هشتمی با اندازه ی 15.6 اینچی خود در میان رقبای همرده ی خود حرف های زیادی برای گفتن دارد. با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی این لپ تاپ در مجله ی کی لپ بپردازیم.

طراحی

طراحی لپ تاپ Dell Latitude 5590 با قاب تمام مشکی خود بسیار عالی و زیبا به نظر می رسد؛ قسمت پایه از مقاومت متوسطی برخوردا است؛ به طوری که می توان آن را با مقداری فشار پیچ و تاب داد. خوشبختانه بدنه اطراف نمایشگر استحکام بالاتری دارد. این لپ تاپ دارای گواهی استاندارد نظامی ایالات متحده MIL-STD 810G است که به این معناست که دستگاه می تواند به راحتی در برابر امور روزمره مقاومت نماید. دو لولای نمایشگر به خوبی کار می کنند و تا 180 درجه نیز باز می شوند. نمایشگر را به دلیل وزن نسبتا پایین پایه ، نمی توان با یک دست باز کرد. لپ تاپ Dell Latitude 5590 با وزن 2 کیلوگرمی خود دستگاهی سبک محسوب نمی شود اما تقریباً به اندازه رقبای خود سنگین است. فقط HP EliteBook 850 حدود 100 گرم سبک تر از Latitude 5590 می باشد.

طراحی لپ تاپ Dell Latitude 5590


صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ Dell Latitude 5590 با ابعاد 15.6 اینچی خود مجهز به پنلی مات IPS با رزولوشن 1920x1080 و کیفیت FullHD می باشد. این صفحه نمایش تا حدودی تیره است و به طور متوسط روشنایی 243 cd/m² را ارائه می دهد. این مقدار از رقبای خود کمتر می باشد. توزیع روشنایی نیز حدود 83 درصد است که از مقدار میانگین در این رده مقداری پایینتر است. رنگ سیاه 0.19 است که مقداری خوب است و منجر به نسبت کنتراست چشمگیر 1279:1 می شود. گفتنی است Latitude 5590 روشنایی صفحه نمایش خود را با PWM در فرکانس 1000 هرتز تنظیم می کند.

به طور خلاصه کیفیت تصویر قابل قبول است. با استفاده از DeltaE 2000، مقادیر متوسط 6.6 برای ColorChecker و 5.2 را برای Grayscale ثبت شده است. این موارد را می توان با کالیبره کردن نمایشگر به طور قابل توجهی بهبود بخشید. متأسفانه این لپ تاپ در پوشش فضای رنگی sRGB و AdobeRGB امتیاز ضعیفی کسب کرده است؛ این امتیازات به ترتیب 60.8% و 39.2% می باشند. این نشان می دهد که این لپ تاپ فقط برای پردازش تصویر روزمره مناسب است. استفاده از این لپ تاپ در فضای باز به دلیل روشنایی کم آن مقداری مشکل است. نمایشگر مات به جلوگیری از انعکاس کمک می کند اما اگر نیاز به استفاده از آن در خارج از منزل و در محیط های باز دارید، توصیه می شود در مکان های سایه دار مستقر شوید. زوایای دید به لطف پنل IPS خوب است و تغییر رنگ و روشنایی فقط در زوایای خیلی حاد قابل مشاهده است. با این حال ، تصاویر همچنان با دقت در این زوایا نمایش داده می شوند که این امری بسیار خوب است.

صفحه نمایش لپ تاپ Dell Latitude 5590


کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ Dell Latitude 5590 به سبک چیکلت ، با دکمه های با ابعاد 14 در 14 میلی‌متری خود ، جدا از اندازه ی مناسب ، شفاف و مرتب به نظر می رسد. به طور کلی ، استفاده از این کیبورد جس خوبی به کاربر می دهد ، اما چند اشکال جزئی وجود دارد. به عنوان مثال کلیدها نقطه فشار نسبتا کمی دارند. هنگام تایپ کردن صدای دکمه ها شنیده می شود؛ هرچند این امر آنقدر هم آزاردهنده نیست.

تاچ پد لپ تاپ Dell Latitude 5590 با ابعاد 10 در 5.4 سانتی متری خود نسبتا کوچک به نظر می رسد و شاید اگر Dell دکمه های ورودی اختصاصی را بزرگتر در نظر میگرفت ، استفاده بهتری از فضا اعمال می شد. تاچ پد آنقدر که فکر میکنید خوب نیست و بافت کمی زبر دارد. اما دو دکمه ورودی در زیر صفحه لمسی و دکمه‌های زیری به خوبی کار می‌کنند. TrackPoint لپ تاپ که در وسط کلیدهای G، H و B قرار گرفته است ، اگر چند میلی متر بالاتر می بود، می توانست استفاده از آن لذت بخش تر باشد.این TrackPoint به خوبی کار می کند اما زمانی که از آن برای ناوبری استفاده می کنید ممکن است به طور تصادفی کلیدهای اطراف را نیز فشار دهید؛ هرچند این امر به مرور زمان باعث عادت می شود و مشکل ساز نخواهد بود.

کیبورد لپ تاپ Dell Latitude 5590

باتری

باتری لپ تاپ Dell Latitude 5590 با ظرفیت 51 وات ساعتی خود در داخل دستگاه قرار گرفته است و بیش از 17 ساعت در حالت بیکار دوام می آورد. به لطف مصرف انرژی افزایش یافته Latitude 5590 ، عمر باتری در مقایسه با Latitude 5580 مقداری کاهش یافته است. Latitude 5590 در تست Wi-Fi که در آن نور صفحه نمایش روی 150 نیت تنظیم شده و وبگردی با استفاده از وای فای را شبیه سازی می کند ، می تواند بیش از 7 ساعت دوام آورد. همچنین حدود 2 ساعت زمان لازم است تا باتری را به طور کامل شارژ نمود.

باتری لپ تاپ Dell Latitude 5590


صدا

بلندگوهای لپ تاپ Dell Latitude 5590 در جلوی لپ تاپ قرار گرفته اند. از نظر بازخورد صدا، تریبل تقریبا متعادل است اما باس به سختی شنیده می شود. Dell دارای نرم افزار Waves MaxxAudio است که امکان تغییر سریع بیس و تریبل را برای کاربر فراهم می نماید. به طور کلی، کیفیت صدا برای یک لپ تاپ صنعتی بسیار مناسب است. حداکثر صدا نیز برای یک اتاق کوچک به اندازه کافی بلند و رسا می باشد. در آخر نیز پیشنهاد می شود اگر نیاز به صدایی با کیفیت بسیار بالا دارید ، از بلندگوهای خارجی استفاده کنید.

اسپیکر های لپ تاپ Dell Latitude 5590

اتصالات

اتصالات لپ تاپ Dell Latitude 5590 از نقاط مثبت این دستگاه محسوب می شود. سه پورت USB 3.1 Type-A، یک USB Type-C که از خروجی DisplayPort پشتیبانی می کند ، یک کارت خوان SD ، یک جک 3.5 میلی متری ترکیبی صدا و یک پورت اترنت RJ-45 را می توان در این لپ تاپ یافت. وجود پورت‌های HDMI و VGA نکته بسیار مثبتی است.

پورت های لپ تاپ Dell Latitude 5590

ویژگی های مثبت

  • نمایشگر مات
  • کیبورد مطلوب
  • پورت های کافی

ویژگی های منفی

  • نور کم صفحه نمایش
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*