ادوبی را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، فتوشاپ برنامه ای است که برای هرکسی که به دنبال فراتر رفتن از اصول اولیه در ویرایش عکس است، حیاتیست. اگر به عکاسی علاقه مند باشید ،چه به عنوان یک حرفه ای و چه به عنوان یک آماتور ، به احتمال زیاد Photoshop پر استفاده ترین برنامه ای است که دارید.

به همین دلیل، داشتن رایانه ای که هنگام انجام ویرایش های سنگین، سرعت شما را کاهش ندهد، سودمند است. اما واقعاً به چه نوع سخت افزاری نیاز دارید؟ چه به‌دنبال خرید یک دستگاه جدید یا ارتقاء تنظیمات فعلی‌تان هستید، این مقاله مشخصات لپ تاپ مناسب فتوشاپ را که نیاز دارید به شما ارائه میدهد.

پردازنده

CPU یا واحد پردازش مرکزی، مغز کامپیوتر شما است. این تراشه کوچک  قلب همه تقریباً برای هر برنامه ای که استفاده می کنید کارهای سنگین را انجام می دهد و فتوشاپ نیز از این قاعده مستثنی نیست. همچنین یکی از قطعات گران‌ در یک سیستم است.

دو ویژگی برای یک CPU وجود دارد که باید بدانید - سرعت کلاک و تعداد هسته‌ها. سرعت کلاک که بر حسب گیگاهرتز اندازه گیری می شود، تعداد محاسباتی است که یک هسته در CPU در هر ثانیه می تواند انجام دهد. هر چه بالاتر، بهتر.

تعداد هسته‌ها تعداد دستگاه‌های محاسباتی مستقل است – بنابراین هر چه تعداد هسته‌ها بیشتر باشد، یک کامپیوتر در انجام چندوظیفه (یا شکستن عملیات پیچیده) بهتر است. Adobe توصیه می کند که از یک CPU 2 گیگاهرتز یا سریعتر استفاده کنید، اما اگر می توانید بهتر هزینه کنید، ارزشش را دارد. فتوشاپ برای اکثر وظایف خود از CPU استفاده می کند، بنابراین برای بهترین نتایج، 3 گیگاهرتز یا بالاتر را هدف بگیرید.

من دریافتم که 2.6 گیگاهرتز در مک بوک برای اکثر موارد عالی است، اما هنگام اعمال فیلترهای پیچیده و استفاده از براش های بزرگ، سرعت آن کاهش می یابد. با این حال، پردازنده 3.5 گیگاهرتزی برای لپ تاپ مناسب فتوشاپ بسیار عالیست.

لپ تاپ مناسب فتوشاپ

جنبه دیگر پردازنده‌ها، تعداد هسته‌ها، کمی ساده‌تر است. متأسفانه تعداد هسته ها با سرعت کلاک نسبت معکوس دارد، بنابراین باید در مشخصات سیستم خود فداکاری کنید. چهار تا شش هسته مناسب است،. من فکر می کنم برای 99٪ از کاربران فتوشاپ، بهترین گزینه این است که یک ماشین چهار هسته ای با سرعت کلاک خوب تهیه کنید.

این برای رایانه‌های رومیزی کاملاً استاندارد است، اگرچه برای لپ‌تاپ‌ها، ممکن است مجبور شوید با یک دستگاه دو هسته‌ای این کار را انجام دهید. اگر به دنبال هسته های دوگانه هستید، یکی از مواردی که باید به دنبال آن باشید، "hyper-threading" است. این به طور موثر باعث می شود که پردازنده شما طوری عمل کند که انگار دوبرابر تعداد هسته دارد، اگرچه آنها مجازی هستند تا فیزیکی. فتوشاپ در واقع از Hyper-threading استفاده نمی کند، اما اگر فقط دو هسته فیزیکی داشته باشید، تفاوت ایجاد می کند.

رم لپ تاپ مناسب فتوشاپ

اگر CPU مغز کامپیوتر شما است، RAM حافظه کوتاه مدت است. RAM (یا حافظه دسترسی تصادفی) فضای ذخیره‌سازی است که فایل‌ها در هنگام کار روی آن‌ها بارگذاری می‌شوند. این بسیار سریعتر از فضای ذخیره سازی در هارد دیسک ها یا حتی SSD ها است، بنابراین به شما امکان می دهد تغییرات را خیلی سریع بدون نیاز به ذخیره و بارگیری مجدد هر بار که هر کاری انجام می دهید، ایجاد کنید. همانطور که احتمالاً می توانید تصور کنید، فتوشاپ در هنگام تنظیم تصاویر خود از این مقدار کمی استفاده می کند.

رم معمولاً مانند سایر دستگاه های ذخیره سازی دیجیتال بر حسب گیگابایت اندازه گیری می شود. با این حال، بر خلاف هارد دیسک هایی که ۲۵۶ گیگابایت تا حتی چندین ترابایت معمولی است، رم شما احتمالاً ۴ تا ۳۲ گیگابایت است. لپ تاپ های مدرن معمولا از 4 گیگابایت شروع می شوند، در حالی که لپ تاپ مناسب فتوشاپ با 8 گیگابایت شروع می شوند.

اگرچه Adobe می گوید که 2 گیگابایت حداقل است، آنها اذعان دارند که 8 گیگابایت توصیه می شود. 8 گیگابایت مقدار بسیار معقولی است، و اگر با فایل‌های خام 24 مگاپیکسلی کار می‌کنید و ده‌ها تصویر را روی هم قرار نمی‌دهید، ممکن است تمام چیزی باشد که نیاز دارید. با این حال، هر چه رم بیشتری داشته باشید، بهتر است. بنابراین اگر بتوانید 16 گیگابایت را افزایش دهید، قطعا کمک خواهد کرد. 32 گیگابایت یا حتی 64 گیگابایت احتمالاً برای اکثر کاربران زیاد است، مگر اینکه از آخرین دوربین 100 مگاپیکسلی PhaseOne استفاده کنید، پانورامای بزرگ ایجاد کنید، یا HDR و فوکوس زیادی را انجام دهید.

لپ تاپ مناسب فتوشاپ

کارت گرافیک

واحد پردازش گرافیکی در مقایسه با CPU و RAM کمی لوکس است. شما لزوماً به یکی نیاز ندارید، زیرا اکثر CPUهای با برد پایین تا متوسط ​​دارای یک پردازنده گرافیکی یکپارچه هستند که می تواند مانیتور شما را تغذیه کند.

توضیح GPU کمی سخت تر است، اما به نوعی شبیه به این است که شما یک هسته واحد را از یک CPU بگیرید و واقعاً آن را به یک نیروگاه قدرت محاسباتی تبدیل کنید. این قابلیت‌های چندوظیفه‌ای مشابه یک CPU را ندارد، اما مقدار زیادی انرژی محاسباتی را روی هر کار معینی متمرکز می‌کند. پردازنده‌های گرافیکی عمدتاً برای تامین انرژی مانیتور شما استفاده می‌شوند، که در واقع برای عکاسان بسیار مهم است.

اگر می خواهید از صفحه نمایش 4k استفاده کنید، یک GPU اختصاصی می خواهید. با این حال، وقتی وارد چند ابزار پیشرفته مانند Perspective Warp، Oil Paint filter و Blur Gallery می شوید، GPU برای سرعت بخشیدن به کارها وارد عمل می شود.

متأسفانه، برای بسیاری از ابزارهای فتوشاپ از آن استفاده نمی شود، بنابراین اگر یک GPU اختصاصی ندارید، هیچ مشکلی نخواهید داشت. با این حال،برای لپ تاپ مناسب فتوشاپ داشتن آن خوب است، بنابراین اگر تصمیم دارید یکی را انتخاب کنید، حداقل 2 گیگابایت VRAM (ترجیحاً 4 گیگابایت) را انتخاب کنید. حتی اگر برای فتوشاپ به آن نیاز ندارید، از یک مانیتور خوب پشتیبانی می‌کند و اگر اصلاً به ویرایش ویدیو علاقه دارید، قطعاً یک GPU مناسب می‌خواهید. رندر ویدیو بدون GPU باعث می شود رایانه شما تمام شب کار کند.

حافظه لپ تاپ مناسب فتوشاپ

آخرین جنبه که اغلب نادیده گرفته می شود، فضای ذخیره سازی رایانه شما است. دو نوع اصلی ذخیره سازی وجود دارد، هارد دیسک های چرخشی کلاسیک و SSD (درایوهای حالت جامد). هارد دیسک ها بسیار ارزان هستند و فضای ذخیره سازی زیادی را در اختیار شما قرار می دهند، اما SSD ها بسیار سریعتر هستند.

لپ تاپ مناسب فتوشاپ

هر زمان که فایل‌ها را باز می‌کنید، فایل‌ها را ذخیره می‌کنید یا فتوشاپ را راه‌اندازی می‌کنید، از این سرعت استفاده می‌شود. با این حال، اگر نمی‌توانید از یک SSD با ظرفیت بالا بهره ببرید ، می‌توانید یک SDD کوچک را با یک هارد دیسک بزرگ (اغلب درایو فیوژن یا هیبریدی نامیده می‌شود) ترکیب کنید تا سرعت یک SDD را برای راه‌اندازی و دسترسی داشته باشید.همچنین یک هارد دیسک  با ظرفیت بزرگ و ارزان برای بایگانی فایلهایتان داشته باشید. SSD ها همچنین این مزیت را دارند که کمتر مستعد خرابی هستند، بنابراین برای ذخیره عکس های مهم و سایر فایل ها ایده آل هستند.

خلاصه

دانستن اینکه برای عملکرد بهینه فتوشاپ به چه چیزی نیاز دارید، ممکن است سخت باشد، اما در واقعیت، شما می‌توانید با یک سیستم متوسط ​​و معقول به خوبی عمل کنید. لپ تاپ مناسب فتوشاپ یک CPU چهار هسته ای، 3 گیگاهرتز، 8 گیگابایت رم، یک SSD کوچک و شاید یک GPU باید داشته باشد که بتواند اکثر نیازهای فتوشاپ را برآورده کند.

اگر کاربر حرفه ای هستید و با فایل های تصویری بزرگ و ویرایش گسترده سرو کار دارید ،(یک CPU 3.5-4 گیگاهرتز، 16-32 گیگابایت رم، و یک هارد دیسک SSD را در نظر بگیرید.) اگر می خواهید مقداری پول پس انداز کنید ، حتی ممکن است بتوانید با یک CPU دو هسته ای، 2.5 گیگاهرتز فوق رشته ای و 4 گیگابایت رم از پس این کار بر بیایید. اگر با ویرایش های سنگین یا فایل های حجیم زیاد سر و کار نداشته باشید، حتی ممکن است تفاوتی را متوجه نشوید.

گردآورنده:فاطمه خوشبختی

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*