لپ تاپ HP ProBook 450 G6 ، دستگاهی نسل هشتمی از کمپانی اچ پی می باشد. این لپ تاپ 15.6 اینچی ، ششمین فرزند از خانواده ی 450 اچ پی است. در ادامه به بررسی این لپ تاپ می پردازیم.

طراحی

طراحی لپ تاپ HP ProBook 450 G6 نسبت به مدل قبلی خود تغییراتی داشته است. مدل قبلی یعنی ProBook 450 G5 بیشتر از پلاستیک ساخته شده و فقط قسمت استراحتگاه کف دست آلومینیومی است اما ProBook 450 G6 به غیر از قاب نمایشگر و محفظه لولا ، ساختاری تماما فلزی دارد. با این وجود ، فلز اضافه شده به این مدل ، دستگاه را کاملاً سفت و سخت نکرده است و وقتی کوچکترین فشاری به بدنه آن وارد شود ، لپ تاپ ممکن است به صدا در بیاید. به طور کلی ، بدنه لپ تاپ محکم به نظر می رسد. لپ تاپ 450 G6 دارای یک لولا ارتقا یافته در مقایسه با لولای مدل قبلی می باشد که به صفحه نمایش اجازه می دهد تا 180 درجه باز شود. فلزی بودن لپ تاپ باعث شده که دسترسی به درون لپ تاپ نسبت به مدل های قبلی سخت تر شود. به عنوان مثال باتری را نمیتوان به راحتی تعویض نمود. HP ProBook 450 G6 مقداری کوچکتر از مدل قبلی خود است؛ 9 میلی متر باریک تر، 6 میلی متر کوتاه تر و حدود 1 میلی متر باریک تر (عرضی) است. گفتنی است که این لپ تاپ از تمامی لپ تاپ های همرده ی خود باریک تر می باشد. علاوه بر این موضوع ، این لپ تاپ با وجود استفاده از فلز بیشتر، 100 گرم نیز سبک تر است.

طراحی لپ تاپ HP ProBook 450 G6

صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ HP ProBook 450 G6 دارای پنلی با ابعاد 15.6 اینچ مات می باشد که وضوحی برابر با 1920x1080 پیکسل دارد. این پنل حداکثر روشنایی 226 cd/m² را ارائه می دهد. این روشنایی حدود 10 درصد کمتر از مدل قبلی است که این یعنی در این بخش پسرفت مشاهده می شود. یکنواختی نور صفحه حدود 88 درصد می باشد که مقدار بسیار مناسبی است و حتی از تمامی رقبا نیز بهتر است. صفحه نمایش هیچ نقطه روشنی نیز ندارد، که ممکن است در غیر این صورت آن را به عنوان خونریزی نور زمینه تلقی کنید. با این حال، اگر به پنل فشار وارد شود ، نور پس زمینه تغییر می کند، که نشان می‌دهد ProBook 450 G6 آنطور که می‌توانست مستحکم نیست. مقدار سیاه لپ تاپ 0.21 cd/m² است که به آن کمک می کند نسبت کنتراست 1152:1 را بدست آورد. این مقادیر با مدل های رقیب خود تقریبا برابر است. ProBook 450 صفحه نمایش لپ تاپ HP ProBook 450 G6 دارای انحرافات رنگ نسبتا زیادی برای لپ تاپ های صنعتی می باشد ، اما می‌توان با کالیبره کردن نمایشگر آن را تا حدود زیادی بهبود بخشید. پوشش فضای رنگی لپ تاپ نیز با دستگاه های رقیب برابری می کند و چند درصد بیشتر از مدل قبلی خود است. همچنین ProBook 450 G6از فناوری PWM برای تنظیم روشنایی خود استفاده می کند که ممکن است باعث مشکلاتی مانند خستگی چشم و سردرد برای برخی افراد بشود.

صفحه نمایش لپ تاپ HP ProBook 450 G6

کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ HP ProBook 450 G6 همانند مدل قبلی خود دارای صفحه کلیدی عریض و صفحه کلید عددی می باشد. گفتنی است که دکمه ها در داخل آلومینیوم ماشینکاری شده قرار گرفته اند که باعث می شود این لپ تاپ از نظر ساختاری مستحکم تر از مدل قبلی خود باشد. کلیدها و طرح بندی آنها تغییری نکرده اند. متأسفانه ، HP همچنان کلیدهای جهت دار بالا و پایین را کوچک طراحی کرده است. دکمه های صفحه کلید ، دارای ضربه ای متوسط و همچنین نقاط فشاری مطلوب می باشند که باعث می شود فرایند تایپ کردن با آنها برای کاربر لذت بخش باشد. گفتنی است که این صفحه کلید دارای نور زمینه می باشد که در دو سطح روشنایی قابل تنظیم می باشد.

تاچ پد لپ تاپ HP ProBook 450 G6 دارای ابعاد بزرگ 11.5 در 7.3 سانتی متر می باشد. استفاده از این صفحه لمسی ساده است و به گونه ای طراحی شده که انگشتان دست به راحتی و بدون مقاومت زیاد روی آن پیمایش کنند. دکمه‌های یکپارچه تاچ پد نیز عملکرد بسیار خوبی دارند و به طور خلاصه اچ پی در این بخش بدون مشکل عمل کرده است.

کیبورد لپ تاپ HP ProBook 450 G6


باتری

باتری لپ تاپ HP ProBook 450 G6 با ظرفیت 45 وات ساعتی خود 3 وات ساعت کوچکتر از باتری مدل قبلی می باشد. متاسفانه باتری این لپ تاپ در مقایسه با رقبای خود عملکرد ضعیفتری را داشته است. این باتری پس از حدود 2 ساعت و 10 دقیقه در حالت استفاده ی سنگین ، تخلیه می شود. البته گفتنی است که این باتری در تست Wi-Fi که در آن روشنایی صفحه نمایش روی 150 نیت تنظیم شده و وبگردی با اینترنت بدون سیم وای فای شبیه سازی می شود ، عملکرد بهتری نسبت به رقبا داشته است. این امر نشان می دهد که باتری لپ تاپ فقط در حالت استفاده های سنگین عملکرد ضعیفی دارد اما در استفاده های روزمره کاملا قابل قبول می باشد. به طور کلی باتری لپ تاپ عملکردی متوسط دارد.

باتری لپ تاپ HP ProBook 450 G6


صدا

بلندگوهای لپ تاپ HP ProBook 450 G6 صدایی نسبتاً نازک و ریز را ارائه می دهند. حداکثر حجم صدا در این اسپیکر ها حدود 74.4 دسی بل می باشد که باز هم مقدار کمی است. توصیه می شود برای بدست آوردن صداهای بلند و باکیفیت ، از اسپیکر های خارجی استفاده نمایید.

اسپیکر های لپ تاپ HP ProBook 450 G6

اتصالات

اتصالات لپ تاپ HP ProBook 450 G6 تقریبا کامل است. در پشت و جلوی لپ تاپ هیچ اتصالاتی دیده نمی شود. در سمت راست شاهد جک 3.5 میلی متری ترکیبی صدا ، دو عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 Gen 1 ، پورت HDMI و LAN ، پورت یو اس بی تایپ سی Type-C و درگاه اتصال شارژر می باشیم. در سمت چپ نیز اچ پی فقل Kenisington ، یک عدد یو اس بی 3 دیگر و کارت خوان SD قرار داده است. پورت های دستگاه نسبت به مدل قبلی تغییرات زیادی نداشته است. فقط پورت VGA که منسوخ شده حذف شده اما چیزی به جای آن اضافه نشده است. عدم وجود پورت Thunderbolt 3 و همچنین پورت پرسرعت USB 3.1 Gen 2 از ضعف های اتصالات این لپ تاپ می باشد.

پورت های لپ تاپ HP ProBook 450 G6

ویژگی های مثبت

  • کیبورد و تاچپد مناسب
  • طراحی باریک و زیبا

ویژگی های منفی

  • صفحه نمایش کم نور
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*