لپ تاپ Lenovo Thinkpad L580 دستگاهی نسل هشتمی از خانواده تینکپد لنوو می باشد. این لپ تاپ 15.6 اینچی در سال 2018 میلادی تولید و عرضه ی جهانی شده است. با کِی لپ همراه باشید تا به نقد و بررسی این لپ تاپ بپردازیم.


طراحی

طراحی لپ تاپ Lenovo Thinkpad L580 نسبت به مدل قبلی خود یعنی لپ تاپ Lenovo Thinkpad L570 ، بسیار باریک تر و سبک تر شده است. این امر باعث شده که درایو نوری از لپ تاپ حذف شود. طراحی لپ تاپ ، با قاب مشکی و حروف نقره ای و قرمز رنگ ، همانند سایر تینکپد ها می باشد. برخلاف مدل های گرانتر ، در طراحی قاب این لپ تاپ فقط از پلاستیک استفاده شده است. این عمل باعث شده که قیمت لپ تاپ کاهش یابد و در کنار آن این مورد باعث کاهش استقامت لپ تاپ در استفاده های روزمره نشده است؛ به طوری که واحد پایه و درب لپ تاپ از پایداری نسبتا بالایی برخوردار هستند. لولا های L580 به خوبی در جای خود قرار گرفته اند و می توانند از لرزش ها جلوگیری نمایند. همانند بسیاری دیگر از تینکپد های جدید ، در این لپ تاپ نیز فلپ نگهداری قرار نگرفته است. این بدان معناست که اگر بخواهید به اجزای داخل لپ تاپ دسترسی داشته باشید ، باید تمام قسمت پایین کیس را بردارید.

طراحی لپ تاپ Lenovo Thinkpad L580


صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ Lenovo Thinkpad L580 با اندازه ی 15.6 اینچی خود در دو پنل مختلف در دسترس است. مدل پایه با پنل اچ دی TN و رزولوشن 1366x768 پیکسل چنگی به دل نمیزند! مدل بالاتر با پنل فول اچ دی IPS و رزولوشن 1920x1080 عملکرد بسیار بهتری دارد. روشنایی این پنل 250 cd/m² می باشد که مقدار متوسط رو به بالایی است. هیچ سوسویی روی پنل مشاهده نمی شود. دقت در مقیاس خاکستری و دمای رنگ بسیار مطلوب است. پوشش فضای رنگی نیز در sRGB حدود 64 درصد می باشد که متاسفانه مقدار مناسبی برای طراحان گرافیکی نمی باشدو با این حال صفحه نمایش برای استفاده های روزمره هیچ محدودیتی برای کاربران ایجاد نمی کند.

صفحه نمایش لپ تاپ Lenovo Thinkpad L580


کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ Lenovo Thinkpad L580 همانند بسیاری دیگر از تینکپد ها ، ازنقاط مثبت این لپ تاپ محسوب می شود. کلید ها دارای ضربه نسبتا طولانی و بازخوردی بسیار خوب هستند که منجر به تجربه تایپ بسیار خوبی می شوند. این صفحه کلید برای نویسندگان و تایپیست ها و افرادی که استفاده ی زیادی از کیبورد دارند ، کاملا مناسب و عالی می باشد. گفتنی است که کیبورد Lenovo L580 دارای نور زمینه نیز می باشد که در دو سطح می توان آن را تنظیم نمود. این باعث می شود که در محیط های تاریک نیز بتوان به راحتی تایپ کرد.

تاچ پد لپ تاپ Lenovo Thinkpad L580 نیز همانند کیبورد آن طراحی بسیار حرفه ای و مناسبی دارد و استفاده از آن لذت بخش است. ابعاد آن نسبتا بزرگ است و به راحتی می توان اعمال چند انگشتی نظیر بزرگنمایی و ... را روی آن بدون مشکل انجام داد. دکمه های تاچ پد صدای یکنواختی را ارائه می دهند که تا حدودی لذت بخش نیز هست! همچنین یک موس وسط یا اصطلاحا TrackPoint نیز در وسط کیبورد قرار گرفته است.

کیبورد لپ تاپ Lenovo Thinkpad L580


باتری

باتری لپ تاپ Lenovo Thinkpad L580 45 وات ساعت ظرفیت دارد. این باتری نسبت به مدل قبلی یعنی L570 کاهش ظرفیت داشته است. باتری L580 ، در تست WLAN که در آن روشنایی صفحه نمایش روی 150 نیت تنظیم شده و وبگردی را با استفاده از اتصال با سیم به اینترنت را شبیه سازی می کند ، حدود 7 ساعت و نیم دوام می آورد. رقبای همرده در این زمینه بهتر عمل کرده اند.

باتری لپ تاپ Lenovo Thinkpad L580


صدا

اسپیکر های لپ تاپ Lenovo Thinkpad L580 از نوع استریو هستند و صدایی نسبتا مناسب را تولید می کنند. زمانی که طولانی مدت به موسیقی گوش می دهید ، ممکن است افت بلندی صدا را حس کنید. . میکروفون لپ تاپ نیز صداها را به خوبی ضبط می کند و نیازی به میکروفون خارجی نیست. برای اسپیکر ها نیز اگر نیاز به صدایی بلند و باکیفیت تر دارید ، توصیه می شود از بلندگوهای خارجی استفاده کنید. این هارا می توانید از طریق درگاه 3.5 میلی متری صدا به لپ تاپ متصل نمایید.

اسپیکر های لپ تاپ Lenovo Thinkpad L580

اتصالات

اتصالات لپ تاپ Lenovo Thinkpad L580 می تواند نیاز های بسیاری از کاربران را برآورده کند. در سمت راست لپ تاپ جک 3.5 میلی متری ترکیبی صدا ، یک عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 و قفل امنیتی قرار گرفته اند. در سمت چپ لپ تاپ نیز شاهد یک پورت یو اس بی تایپ سی USB Type-C ، Side-Dock Connector شامل یک پورت یو اس بی تایپ سی USB Type-C و NetWork ، یک عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 دیگر ، پورت HDMI ، درگاه سیم کارت نانو ، درگاه کارت خوان microSD ، پورت LAN و کارت خوان هوشمند می باشیم. بهتر بود تعدادی از پورت ها به سمت راست لپ تاپ منتقل می شد تا تراکم در سمت چپ لپ تاپ کمتر شود. عدم وجود درایور نوری نیز همانطور که در بخش طراحی لپ تاپ توضیح داده شد ، به علت نازک بودن لپ تاپ توجیه می شود.

پورت های لپ تاپ Lenovo Thinkpad L580

ویژگی های مثبت

  • کیبورد و تاچپد مطلوب
  • صفحه نمایش باکیفیت
  • اتصالات کافی

ویژگی های منفی

  • دسترسی سخت به اجزای داخل لپ تاپ
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*