فن آوری های زیادی وجود دارند که به سطحی از رندر سه بعدی نیاز دارند. ممکن است بخواهید یک طرح معماری ایجاد کنید و آن را به برخی از خریداران احتمالی نشان دهید. ممکن است بخواهید با هدست واقعیت مجازی خود آزمایش کنید و به رایانه خود اجازه دهید تا یک محیط 360 درجه را در حالت پرواز ارائه دهد. ممکن است فقط یک تجربه بازی بهتر بخواهید.در این مقاله اجزای لپ تاپ مناسب رندرینگ را برای شما معرفی می کنیم.

در هر صورت، صرف نظر از اینکه  چه قصدی دارید یا از چه نرم افزاری استفاده می کنید، قبل از اینکه بتوانید به طور موثر رندر بگیرید، باید حداقل های سخت افزاری خاصی را رعایت کنید.

اجزای لپ تاپ مناسب رندرینگ

هر برنامه رندر سه بعدی نیازهای کمی متفاوت خواهد داشت، اما برخی از اجزای کلی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، از جمله:

پردازنده 

CPU شما واحد پردازش مرکزی شما است که گاهی اوقات پردازنده شما نامیده می شود. این جزء اصلی بسیاری از رایانه ها است و برای اجرای دستورالعمل های یک برنامه رایانه ای استفاده می شود. CPU ها در انجام توابع اساسی حسابی و منطقی عالی هستند و می توانند سرعت کامپیوتر شما را در شرایط خاص و با برنامه های خاصی تعیین کنند. در حالی که شما چیزی نسبتاً قدرتمند می‌خواهید، این مهم‌ترین مؤلفه برای رندر سه‌بعدی نیست، و می‌توانید یک CPU متوسط ​​ بخرید، تا زمانی که سایر اجزای شما بهینه باشند. یک پردازنده 4.0 گیگاهرتز ایده آل است .

لپ تاپ مناسب رندرینگ

کارت گرافیک لپ تاپ مناسب رندرینگ

GPU یک واحد پردازش گرافیکی است و همانطور که از نام آن پیداست، شباهت هایی به CPU دارد که وظیفه پردازش محاسبات خاص را بر عهده دارد. تفاوت این است که GPU ها در پردازش گرافیک و محاسبات پیچیده تخصص دارند. بهترین راه برای فکر کردن در مورد آن این است که CPU ها در انجام چندین کار و بسیاری از انواع کارها خوب هستند، در حالی که GPU ها در انجام سریع چند نوع خاص از وظایف خوب هستند.

پردازنده‌های گرافیکی برای رندر سه بعدی حیاتی هستند و باید یکی از بزرگترین اولویت‌های شما باشند. چند روش مختلف برای ارزیابی کارت گرافیک وجود دارد، اما یکی از استانداردهای صنعتی در حال حاضر سری NVIDIA GTX است. یک NVIDIA GTX 1060 یا بالاتر (یا معادل آن از یک برند دیگر) برای بسیاری از برنامه ها کافی است.

حافظه کارت گرافیک

همچنین باید به حافظه خاص کارت گرافیک خود نگاه کنید. در حالت ایده آل، 6 گیگابایت یا بیشتر حافظه کارت گرافیک یا بیشتر نیاز دارید. علاوه بر این، اگر می‌خواهید رایانه‌تان سریع‌تر کار کند. برای مثال، بسیاری از افراد می‌توانند با پاک کردن داده‌های غیرضروری، کاهش تعداد برنامه‌هایی که به طور همزمان اجرا می‌شوند، عملکرد رایانه‌شان را بهبود ببخشند .

لپ تاپ مناسب رندرینگ

رم لپ تاپ مناسب رندرینگ

شما همچنین باید مقداری رم برای رندرهای سه بعدی خود اختصاص دهید، به خصوص اگر سازه های معماری پیچیده را رندر می کنید. باز هم، نیازهای شما به درخواست شما بستگی دارد. برای برخی از کارهای رندر سه بعدی، 8 گیگابایت رم کار را انجام می دهد، اما برای بهینه سازی کامل، 32 گیگابایت با حداکثر نرخ ممکن (در حالت ایده آل حداقل 2.2 مگاهرتز) توصیه می شود. شما می توانید RAM را به عنوان حافظه کوتاه مدت دستگاه خود در نظر بگیرید. برای ذخیره اطلاعات برای رندر استفاده می شود و به ویژه برای برنامه های 360 درجه و/یا VR مهم است.

تست لپ تاپ مناسب رندرینگ برای کاربردهای مختلف

اکثر پلتفرم‌های نرم‌افزاری، بازی‌ها و سایر برنامه‌ها مشخصات خاصی را برای محصول خود توصیه می‌کنند، و بسیاری از آنها به شما این فرصت را می‌دهند که دستگاه خود را آزمایش کنید تا ببینید آیا آن را به خوبی اجرا می کند یا خیر.

به عنوان مثال، هنگام دانلود یک محصول نرم افزاری، ممکن است به شما بگوید که آیا دستگاه شما حداقل مشخصات توصیه شده را دارد یا خیر. همچنین ممکن است نشانگرهایی برای مشخصات "حداقل" و مشخصات "بهینه" یا "توصیه شده" مشاهده کنید. همانطور که این عناوین نشان می دهد، شما نمی توانید برنامه را با مشخصات کمتر از حداقل اجرا کنید، اما برای بهترین تجربه، باید برای مشخصات "بهینه" تلاش کنید.

لپ تاپ مناسب رندرینگ

اگر حداقل ها را رعایت نکنم چه اتفاقی می افتد؟

اگر می‌خواهید یک نرم‌افزار رندر سه‌بعدی را بدون رعایت حداقل الزامات آن نرم‌افزار اجرا کنید، نگران نباشید – کامپیوتر شما منفجر نمی‌شود. در برخی موارد، رایانه شما ممکن است فیریز شود یا بسیار کند کار کند. اگر این بدتر شود، کامپیوتر ممکن است خراب شود. در موارد دیگر، ممکن است از چند مشکل اساسی در عملکرد رنج ببرید. به عنوان مثال، ممکن است شاهد لکنت یا نرخ فریم متناقض باشید، یا رندرهای خاصی آنطور که باید دقیق نباشند.

در بیشتر موارد، می توانید رایانه فعلی خود را ارتقا دهید تا به عملکرد بهینه آن برای نرم افزار رندر سه بعدی خود کمک کنید. برای مثال، می‌توانید رم را با چیزی قدرتمندتر معاوضه کنید، و می‌توانید یک کارت گرافیک جدید نصب کنید. در موارد دیگر، بهتر است از ابتدا شروع کنید. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که رایانه فعلی شما بسیار قدیمی باشد، یا اگر چندین مؤلفه لازم برای اجرای یک برنامه را از دست داده باشید.

گردآورنده : فاطمه خوشبختی

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*