لپ تاپ Lenovo ThinkPad L470 ، دستگاهی نسل هفتمی از کمپانی نام آشنای لنوو می باشد. این لپ تاپ که در سال 2017 میلادی عرضه جهانی شده است ، با صفحه نمایش 14.1 اینچی خود ، حرف های زیادی میان رقبا برای گفتن دارد. با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی این لپ تاپ در مجله کی لپ بپردازیم.

طراحی

طراحی لپ تاپ Lenovo ThinkPad L470 با شاسی ساخته شده از جنس شیشه و پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن ، ساختاری مستحکم و با استقامت بالا دارد. این لپ تاپ با پیروی از ظاهر استاندارد سری های ThinkPad ، به رنگ مشکی زغالی می باشد. لوگوی ThinkPad نقره و مشکب رنگ نیز در سمت راست درب لپ تاپ قرار گرفته شده است. ThinkPad L470 با ابعاد 13.3 در 9.25 در 0.94 اینچی خود وزنی حدود دو کیلوگرم دارد این لپ تاپ از ThinkPad T470 سنگین وزن تر است.

طراحی لپ تاپ Lenovo ThinkPad L470

صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ Lenovo ThinkPad L470 با اندازه ی 14.1 اینچی خود ، در دو پنل مختلف موجود است. مدل پایه با رزولوشن 1366x768 پیکسل بوده و کیفیت آن HD و از نوع مات TN می باشد. مدل بالاتر نیز با رزولوشن 1920x1080 پیکسل و کیفیت FullHD از نوع مات IPS می باشد. این پنل در مدل های مشابه تینکپد همانند E470 و T470 نیز قرار دارد.

اگرچه هر سه پنل دارای شماره مدل یکسانی می باشند اما نسبت کنتراست و روشنایی آنها با یکدیگر متفاوت است. صفحه نمایش T470 دارای روشنایی تقریبا 290 cd/m² است ، در حالی که پنل LCD در لپ تاپ E470 به سختی به روشنایی 230 cd/m² می رسد. پنل لپ تاپ L470، روشنایی حدود 256 cd/m² را دارد که در بین این دو لپ تاپ هم خانواده قرار گرفته است. نسبت کنتراست هم دقیقا با همین رده بنده قرار گرفته است. L470 در مقایسه با مدل قبلی خود ، یعنی L460 ، در بخش روشنایی صفحه نمایش بهتر عمل کرده است؛ با این حال نسبت کنتراست تا حدودی پسرفت داشته است. صفحه نمایش های رقیب نظیر HP ProBook 440 G4 وDell Latitude 5480 از لپ تاپ مورد بررسی ما روشنایی نور کمتری دارند. گفتنی است که پنل Innolux از فناوری PWM استفاده نمی کند. نسبت کنتراست نمایشگر 783:1 می باشد که بسیار بهتر از مدل های رقیب با پنل های TN است. با این حال ، این مقدار در پنل های IPS مقداری متوسط است. پوشش فضای رنگی در sRGB حدود 63 درصد می باشد که مقدار بالایی نمی باشد.

صفحه نمایش لپ تاپ Lenovo ThinkPad L470


کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ Lenovo ThinkPad L470 فوق العاده است و تجربه تایپ بسیار خوبی را به کاربر ارائه می دهد. کلیدهای کیبورد دارای عمق 1.9 میلی متری هستند.دکمه به گونه ای طراحی شده اند که می توانید سریع تر از آنچه فکر کنید تایپ کنید و این بسیار عالی است! یکی از تغییراتی که در این صفحه کلید اعمال شده ، تغییر مکان دکمه های کنترل و عملکرد می باشد که به مرور زمان به آن عادت می کنید.

تاچ پد لپ تاپ Lenovo ThinkPad L470 با ابعاد 3.9 در 2.2 اینچی خود بدون دکمه ی فیزیکی می باشد. سرعت و دقت این تاچ پد بسیار رضایت بخش می باشد و به راحتی می توانید با آن ارتباط برقرار کنید. حرکات چندلمسی نظیر بزرگنمایی و پیشمایش ها نیز به راحتی پشتیبانی می شوند. مانند سایر ThinkPad ها ، این لپ تاپ نیز مجهز به یک موس وسط قرمز رنگ که با نام TrackPoint نیز شناخته می شود ، می باشد. این TrackPoint در مرکز صفحه کلید قرار گرفته است. دکمه های بالای تاچ پد که فیزیکی هستند ، برای استفاده همزمان با همین موس وسط طراحی شده اند که باعث می شود با سرعت بالاتری از لپ تاپ استفاده نمایید.

کیبورد لپ تاپ Lenovo ThinkPad L470

باتری

باتری لپ تاپ Lenovo ThinkPad L470 ظرفیتی 45 وات ساعتی دارد.این باتری از لحاظ عمکرد نسبتا معمولی می باشد. با این حال ، فاقد باتری داخلی است که T470 از آن برخوردار می باشد. با توجه به مصرف کم انرژی این لپ تاپ ، L470 در تمام تست ها زمان کارکرد باتری خوبی را ارائه می دهد. فقط HP ProBook 640 G3 و Dell Latitude 5480 به دلیل مصرف انرژی کمتر و باتری بزرگتر ، نتایج بهتری را ثبت کرده اند. لازم به ذکر است که حدود 2 ساعت و نیم طول می کشد تا این باتری به طور کامل شارژ شود.

باتری لپ تاپ Lenovo ThinkPad L470


صدا

اسپیکر های لپ تاپ Lenovo ThinkPad L470 همانند بسیاری از لپ تاپ های صنعتی دیگر ، فقط برای استفاده های روزمره مانند تماس های تصویری و کلاس های آنلاین مناسب هستند. از این اسپیکر ها ، به دلیل باس بسیار ضعیف ، نمی توان برای امور حرفه ای تر استفاده نمود و پیشنهاد می شود از اسپیکر ها و بلندگوهای خارجی استفاده نمایید.

اسپیکر های لپ تاپ Lenovo ThinkPad L470


اتصالات

اتصالات لپ تاپ Lenovo ThinkPad L470 همانند تمامی تینکپد ها کامل است. در سمت چپ لپ تاپ درگاه شارژر ، یک عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 ، و جک 3.5 میلی متری صدا قرار گرفته اند. در سمت راست L470 ، درگاه سیم کارت ، دو عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 دیگر ، mini DisplayPort ، درگاه اثرنت ، پورت VGA و قفل Kensington قرار گرفته اند. در جلوی لپ تاپ هم یک درگاه کارت خوان SD قرار گرفته است. نبود پورت HDMI و USB Type-C از ضعف های این لپ تاپ می باشد.

پورت های لپ تاپ Lenovo ThinkPad L470

ویژگی های مثبت

  • کیبورد و تاچپد حرفه ای
  • صفحه نمایش مات
  • باتری مناسب

ویژگی های منفی

  • نبود پورت USB Type-C
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*