لپ تاپ HP EliteBook 830 G5 ، پنجمین نسل از سری EliteBook 830 اچ پی است که با ابعاد 13.3 اینچی در رده ی لپ تاپ های نسبتا کوچک و سبک قرار می گیرد. این لپ تاپ نسل هشتمی در سال 2018 میلادی توسط شرکت اچ پی تولید و عرضه ی جهانی شده است. همانطور که گفته شد ، کوچک و سبک بودن دستگاه یکی از مهم ترین مزایای این لپ تاپ می باشد.

طراحی

طراحی لپ تاپ HP EliteBook 830 G5 نسبت به مدل های قبلی دستخوش تغییرات زیادی شده است. اچ پی در این مدل سعی کرده طراحی را به سمت لپ تاپ های باریک خود مثل Spectre x360 ببرد. این لپ تاپ دارای طراحی بسیار عالی و حرفه ای با لوگوی جدید HP می باشد. تغییرات در طراحی این لپ تاپ فقط به این موارد ختم نمی شود. این لپ تاپ مجهز به یک بدنه آلومینیومی می باشد ؛ در حالی که در مدل قبلی شاهد استفاده ی اچ پی از منیزیم بودیم. با این حال ، بدنه دستگاه تماما از فلز ساخته نشده و برخی از قطعات مانند قاب نمایشگر همچنان پلاستیکی هستند. قطعاتی که از آلومینیوم ساخته شده اند ، نه تنها حس خوبی به کاربر ارائه می دهند ، بلکه ساختار بسیار مستحکمی نیز ایجاد می کنند. به عنوان مثال واحد پایه به هیچ وجه با فشار (متوسط) تاب بر نمی دارد.

لولای کشویی تکی 830 G5 ، که توسط یک روکش پلاستیکی نقره ای رنگ پوشیده شده ، استقامت نسبتا بالایی دارد و در عین حال به کاربر امکان باز کردن درب لپ تاپ با یک دست نیز می دهد. حداکثر زاویه باز شدن لپ تاپ نیز حدود 135 درجه می باشد که می توانست بیشتر هم باشد! EliteBook 830 G5 از نظر ابعاد در مقایسه با رقبای خود ، بزرگ تر است. مثلا ، لپ تاپ Latitude 7390 به میزان قابل مشاهده ای از این لپ تاپ کوچک تر می باشد.

طراحی لپ تاپ HP EliteBook 830 G5

صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ HP EliteBook 830 G5 با ابعاد 13.3 اینچی خود ، در چهار پنل مختلف توسط اچ پی تولید شده است. خوشبختانه هر چهار پنل (حتی مدل پایه) از نوع IPS FHD می باشند. مدل پایه با حداکثر روشنایی 220 نیت می باشد که 67 درصد از فضای رنگی sRGB را پوشش می دهد. دومین مدل نمایشگر دقیقا با مدل اول یکسان است با این تفاوت که پنل یک لایه لمسی و یک لایه گوریلا گلس 3 به آن اضافه شده است و دیگر مات نیست (براق است). سومین گزینه نمایشگر یک پنل مات با حداکثر روشنایی 400 نیت و پوشش فضای رنگی sRGB 100٪ می باشد. و گزینه ی چهارم نیز صفحه نمایشی مات با روشنایی 300 نیت و پشتیبانی از فناوری SureView HP می باشد. با توجه به IPS بودن پنل صفحه نمایش لپ تاپ EliteBook 830 G5 ، هیچ مشکلی در استفاده از این لپ تاپ در فضاهای باز نخواهید داشت. زاویه دید نیز مطلوب است.

صفحه نمایش لپ تاپ HP EliteBook 830 G5

کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ HP EliteBook 830 G5 از مواردی است که نسبت به مدل قبلی شامل تغییراتی شده است. در اصل این صفحه کلید از نظر چیدمان و سبک مشابه مدل قبلی است؛ مثلا همچنان در HP 830 G5 ، شاهد یک صفحه کلید شش ردیفی به سبک چیکلت هستیم. با این حال، برخی از دکمه های عملکردی اصلاح شده اند و حالا برچسب های آنها نیز متفاوت می باشد. به علاوه ، کلید Enter عریض‌تر از HP 820 G4 شده است. مهم ترین تغییرات در ردیف ششم کیبورد انجام شده است: مثلا به جای کلید اختصاصی Insert ، حالا دکمه های عملکردی دیگری برای انجام کارهای ارتباطی معمولی مثل پاسخ دادن یا پایان دادن به تماس قرار گرفته اند. به طور کلی ، فرایند تایپ کردن با این لپ تاپ بسیار مناسب و بدون مشکل می باشد.

تاچ پد لپ تاپ HP EliteBook 830 G5 ، همانند کیبورد آن نسبت به مدل های قبلی دستخوش تغییراتی شده است و حالا با یک طراحی مدرن تری از ClickPad یا همان صفحه ی لمسی طرف هستیم. به عنوان مثال ، دکمه های فیزیکی تاچ پد حالا با سطح صفحه ی لمسی ادغام شده اند که نتیجه یک صفحه ی لمسی بزرگ تر می باشد که بسیار بهتر است. بر این اساس ، ابعاد تاچ پد برابر با ۱۰ در ۵.۵ سانتی متر شده است که با اندازه ی تاچ پد ThinkPad X280 یکسان می باشد. به طور کلی تاچپد لپ تاپ همانند صفحه کلید ، بدون عیب و نقص می باشد و به کاربر احساس خوشایندی را در حین استفاده منتقل می کند.

کیبورد لپ تاپ HP EliteBook 830 G5

باتری

باتری لپ تاپ HP EliteBook 830 G5 ظرفیتی برابر با 50 وات ساعت دارد. رقبای این لپ تاپ نظیر ThinkPad X280 از یک باتری بزرگتر با ظرفیت 60 وات ساعتی بهره می برند. این باتری در تست فشار حدود 1 ساعت و نیم دوام می آورد. این باتری در تست WiFi که در آن روشنایی صفحه نمایش روی 150 نیت تنظیم شده و وبگردی با اتصال بدون سیم WiFi به اینترنت را شبیه سازی می کند ، حدود 6 ساعت دوام آورده است. گفتنی است که بیش از 2 ساعت زمان لازم است تا باتری 100درصد شارژ شود.

باتری لپ تاپ HP EliteBook 830 G5

صدا

بلندگو های لپ تاپ HP EliteBook 830 G5 دقیقاً در بالای صفحه کلید به صورتی عریض قرار گرفته اند و نمادBang & Olufsen را می توان با اولین نگاه روی آن مشاهده کرد. برخلاف بلندگوهای EliteBook 850 G5 که کیفیت صدای بالایی را ارائه نمی دادند ، بلندگوهای این لپ تاپ بازدهی بسیار بهتری دارد. این بلندگوها صدایی به اندازه کافی بلند و رسا تولید می کنند ؛ البته گفتنی است که به دلیل نداشتن ساب ووفر اختصاصی ، باس وجود ندارد. به طور خلاصه اسپیکر های لپ تاپ HP EliteBook 830 G5 برای استفاده های روزمره کاملا مناسب هستند و فقط به کاربران حرفه ای پیشنهاد می شود تا از بلندگو های خارجی استفاده نمایند.

اسپیکر های لپ تاپ HP EliteBook 830 G5

اتصالات

اتصالات لپ تاپ HP EliteBook 830 G5 در عین کوچک بودن دستگاه ، مناسب است. در سمت راست لپ نتپ درگاه سیم کارت ، جک 3.5 میلی متری ترکیبی صدا ، یک عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 Type-A ، پورت HDMI و اثرنت RJ45 ، پورت داکینگ Docking Port ، درگاه Thunderbolt 3 و درگاه اتصال شارژر قرار گرفته اند. در سمت چپ این لپ تاپ نیز شاهد کارت خوان هوشمند Smart Card Reader ، یک عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 Type-A دیگر و قفل Kensington هستیم. وجود درگاه Thunderbolt 3 از نکات مثبت در اتصالات لپ تاپ HP 830 G5 می باشد.

پورت های لپ تاپ HP EliteBook 830 G5

ویژگی های مثبت

  • کیبورد و تاچپد حرفه ای
  • صفحه نمایش مطلوب
  • صدای خوب

ویژگی های منفی

  • باتری معمولی
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*