لپ تاپ Dell Latitude 5480 ، دستگاهی نسل هفتمی از خانواده ی پرطرفدار و پرفروش لتیتیود دل Latitude Dell می باشد. همانطور که می دانید ، سری Latitude از سری صنعتی لپ تاپ های دل می باشد که کیفیت ساخت فوق العاده بالایی دارد. Dell 5480 نیز از این امر مستثنی نیست و حرف های زیادی برای گفتن دارد. با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی این لپ تاپ بپردازیم.

طراحی

طراحی لپ تاپ Dell Latitude 5480 به جز چند مورد کوچک که در ادامه به آن اشاره می کنیم ، مشابه با مدل قبلی خود می باشد. دل در این لپ تاپ هم از سطوح مات ، گوشه ها گرد و لولاهای فلزی استفاده کرده است. 5480 نسبت به مدل قبلی خود یعنی لپ تاپ Dell Latitude 5470 ، چند میلی متر کوچک تر شده است. به علاوه طراحی کیبورد نیز دستخوش تغییراتی شده است که در بخش کیبورد به آن ها می پردازیم. لولاهای لپ تاپ هم چنان می توانند تا 180 درجه درب نمایشگر را به خوبی نگه دارند. یک لبه سفت از جنس پلاستیک نیز دور تا دور صفحه نمایش قرار گرفته که زمانی که درب لپ تاپ بسته است با واحد پایه تماس پیدا می کند و باعث می شود کثیفی به داخل دستگاه راه پیدا نکند. همچنان رد اثر انگشت را می توان روی بدنه ی لپ تاپ حس کرد.

استقامت لپ تاپ Dell Latitude 5480 همانطور که از یک لتیتیود انتظار می رود ، قابل قبول است. درب نمایشگر از جنس پلیمر تقویت شده با فیبر کربن می باشد. متأسفانه سینی کیبورد مقداری نرم است و فشار دادن کلیدهای G و H در سمت چپ و راست "pointstick" یا همان موس وسط ، منجر به انعطاف قابل توجهی می شود. این لپ تاپ مانند E5470 دارای گواهینامه MIL-STD 810G درجه نظامی می باشد.

طراحی لپ تاپ Dell Latitude 5480

صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ Dell Latitude 5480 در ابعاد 14.1 اینچی ، در دو پنل مختلف وجود دارد. مدل پایه با رزولوشن 1366x768 پیکسل و کیفیت HD می باشد. مدل بالاتر رزولوشن 1920x1080 پیکسل و کیفیت FullHD دارد. تراکم پیکسلی در این لپ تاپ 157 ppi می باشد. میانگین روشنایی صفحه نمایش نسبت به مدل قبلی پسرفت داشته است و فقط 205 cd/m² می باشد. با ثبت 980:1 ، نسبت کنتراست نسبت به مدل قبلی بسیار بهبود یافته است. توزیع روشنایی بسیار یکنواخت است و خونریزی نور پس زمینه نیز هیچ مشکلی ندارد. پوشش فضای رنگی در sRGB و AdobeRGB به ترتیب 61 و 42 درصد می باشد. این مقادیر برای یک لپ تاپ صنعتی تا حدودی معقول هستند اما لازم به ذکر است که رقبای هم رده در این بخش عملکرد بهتری از خود نشان داده اند.

صفحه نمایش لپ تاپ Dell Latitude 5480


کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ Dell Latitude 5480 با طراحی به سبک چیکلت خود ، دارای کلیدهای 14 میلی متری است که کمی مقعر و در لمس بسیار صاف می باشند. فاصله ی بین دکمه ها حدودا 2 میلی متر می باشد که اندازه ای کاملا مناسب است و اشتباهات تایپی را به حداقل می رساند. هرچند که کلیدها به آرامی فشرده می شوند اما باز هم با این حال ، فرایند تایپ کردن روی این کیبورد لذت بخش می باشد. همچنین این صفحه کلید مجهز به نور پس زمینه نیز می باشد که در دو مقدار قابل تنظیم است.

تاچ پد لپ تاپ Dell Latitude 5480 با ابعاد 10 در 5.4 سانتی متری خود ، سطح لمسی نسبتاً ناهمواری را دارا است اما به این امر از چسبیدن انگشتان حتی زمانی که مقداری مرطوب هستند جلوگیری می کند. سرعت و عملکرد تاچ پد بسیار عالی است و جای هیچ مشکلی نیست. دکمه تاچ پد در زیر صفحه لمسی قرار گرفته است که دارای مقدار مناسبی از فشار برای اعمال می باشد و صدای کمی ایجاد می کند اما تا حدودی حالت اسفنجی است.

کیبورد لپ تاپ Dell Latitude 5480

باتری

باتری لپ تاپ Dell Latitude 5480 با ظرفیت 68 وات ساعتی خود ، عملکرد خوبی از خود نشان می دهد. این باتری در تست WLAN که در آن روشنایی صفحه نمایش روی 150 نیت تنظیم شده و وبگردی با اتصال اینترنت از طریق سیم (کابل LAN) را شبیه سازی می کند ، حدود 16 ساعت دوام آورده است که مقدار بسیار خوبی می باشد. این مقدار از تمامی رقبای خود بیشتر است و این نشان می دهد که به راحتی می توانید یک روز کاری را بدون برق با Latitude 5480 سپری کنید. همچنین این باتری مجهز به قابلیت شارژ سریع می باشد که در حدود 1 ساعت 50 درصد شارژ می شود.

باتری لپ تاپ Dell Latitude 5480


صدا

اسپیکر های لپ تاپ Dell Latitude 5480 از نوع استریو هستند و در لبه جلویی دستگاه قرار گرفته اند. این بلندگو ها صدا را به سمت پایین و جلو پخش می کنند. همانطور که در بیشتر لپ تاپ های صنعتی مشاهده می شود ، کیفیت صدای بالایی از این لپ تاپ مشاهده نمی کنیم. هرچند که بیس صدا کم است اما میانه ها به طور شگفت انگیزی متعادل و عالی هستند. صدای خروجی از این بلندگوها کاملاً بلند و بدون تحریف و بسیار واضح و قابل درک می باشند. به طوری که فراتر از یک لپ تاپ صنعتی بازدهی دارند. در آخر نیز پیشنهاد می شود اگر نیاز به صدای خیلی عالی تر دارید ، از اسپیکر های خارجی استفاده نمایید.

اسپیکر های لپ تاپ Dell Latitude 5480

اتصالات

اتصالات لپ تاپ Dell Latitude 5480 از نکات مثبت دیگر این لپ تاپ است. کمپانی دل در قرار دادن پورت ها در این لپ تاپ سخاوت بخشیده است! در حالی که مدل قبلی یعنی Latitude E5470 دارای درگاه VGA در پشت بود ، در مدل جدید شاهد تغییر مکان آن به سمت راست دستگاه هستیم. در قسمت جلوی لپ تاپ هیچ پورتی مشاهده نمی شود. پشت لپ تاپ یک پورت RJ 45 ، یک پورت اکسترنال SIM Tray ، پورت HDMI ، یک عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 و درگاه اتصال شارژر قرار گرفته اند. در سمت راست Dell 5480 ، جک 3.5 میلی متری ترکیبی صدا ، یک عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 دیگر با قابلیت Power Share ، پورت VGA و قفل Nobel Wedge قرار گرفته اند. در سمت چپ لپ تاپ نیز شاهد یک عدد پورت یو اس بی تایپ سی USB Type-C ، یک عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 دیگر و کارت خوات SD هستیم. از معایبی که در بخش اتصالات این لپ تاپ می توان به آن اشاره کرد ، دسترسی سخت به برخی پورت ها ، به ویژه در قسمت پشت لپ تاپ می باشد.

پورت های لپ تاپ Dell Latitude 5480

ویژگی های مثبت

  • طراحی محکم و حرفه ای
  • باتری عالی
  • اتصالات کافی

ویژگی های منفی

  • دسترسی سخت به برخی پورت ها
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*