لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Tablet ، که بسیاری آن را سورفیس شرکت لنوو تلقی می کنند ، دستگاهی تبلت شو از شرکت نام آشنا ی لنوو می باشد. این لپ تاپ که در سال 2019 میلادی تولید و عرضه ی جهانی شده است ، با صفحه نمایش لمسی و قابلیت پشتیانی از قلم نوری ، حرف های زیادی در میان همرده های خود دارد. با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی این لپ تاپ در مجله ی کی لپ بپردازیم.

طراحی

طراحی لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Tablet با بدنه ای به رنگ مشکی مات می باشد. در پشت دستگاه ، لنوو لوگوی ThinkPad سیاه‌شده را با LED وضعیت قرمز رنگ در کنار لوگوی کوچک «X1» قرار داده است. در قسمت جلویی دستگاه ، صفحه نمایش لمسی و پوشش محافظ از جنس گوریلا گلس قرار گرفته اند. این لپ تاپ بر خلاف مدل قبلی خود ، قاب پلاستیکی جداگانه زیر صفحه نمایش را حذف کرده ، اما قاب جدید صفحه نمایش همچنان با استانداردهای روز وجود دارند. تبلت X1 برخلاف بسیاری از تبلت های موجود در بازار ، دارای بدنه کاملاً فلزی می باشد. لبه‌های دستگاه تیزی ندارند و به راحتی در دست قرار می گیرد. پایداری لپ تاپ بسیار قابل قبول است. فقط با اعمال نیروی زیاد می‌توان قاب را کمی پیچاند. این لپ تاپ مانند اکثر ThinkPad ها ، با تست‌های استاندارد نظامی طبق Lenovo مورد آزمایش قرار گرفته است.

طراحی لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Tablet

صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Tablet با ابعاد 12.5 اینچی خود مجهز به پنلی لمسی از نوع IPS و رزولوشن 2160x1440 پیکسل و کیفیت 2K می باشد. نسبت تصویر 3:2 می باشد؛ به همین دلیل است که صفحه نمایش فضای عمودی بیشتری را نسبت به پنل های 16:9 قابل مقایسه ارائه می دهد. این یک مزیت محسوب می شود چرا که برای موارد استفاده مفید مانند مایکروسافت اکسل ، این صفحه نمایش به دلیل نسبت ابعاد آن مناسب تر است. مقدار روشنایی صفحه نمایش حدود 400 نیت می باشد که مقدار بسیار مناسبی است. میانگین روشنایی حتی از مقدار گفته شده توسط خودِ شرکت لنوو نیز بیشتر است. اما توزیع روشنایی نیز حدود 76 درصد می باشد که مقداری متوسط است.

مقدار مشکی صفحه نمایش خوب است و در نتیجه نسبت کنتراست بسیار خوب 1400:1 نیز به دست می آید. این مقادیر منجر به ایجاد رنگ های اشباع شده می شود. این صفحه نمایش دارای حسگر روشنایی خودکار می باشد که باعث می شود روشنایی صفحه نمایش ، به طور خودکار با روشنایی محیط تنظیم شود.

صفحه نمایش لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Tablet


کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Tablet از لحاظ ابعاد مقداری از لپ تاپ ThinkPad X1 Carbon کوچکتر می باشد. این صفحه کلید با اینکه ابعاد نسبتا کوچکی دارد ، اما باز هم حس تایپ کردن خوبی را به کاربر ارائه می دهد. فاصله ی مناسب میان دکمه ها باعث می شود که اشتباهات تایپی کمتر باشد. هم چنین این صفحه کلید دارای نور پس زمینه است که در دو شدت قابل تنظیم می باشد. می توان این قابلیت را به صورت دستی و همچنین خودکار فعال نمود.

تاچ پد لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Tablet به صورت لمسی خازنی می باشد که قابلیت پشتیبانی از 10 لمس به طور همزمان را نیز دارد. این تاچ پد بازخورد بسیار مناسبی به کاربر ارائه می دهد. به طوری که سرعت و دقت بالای آن کاربر را شگفت زده می کند!

کیبورد لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Tablet


باتری

باتری لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Tablet دارای 37 وات ظرفیت می باشد که در میان رقبای خود کمترین مقدار است! در نتیجه ، عمر باتری آن چنان که باید خوب نیست؛ به عنوان مثال این باتری در تست Wi-Fi که در آن روشنایی صفحه نمایش روی 150 نیت تنظیم شده و وبگردی با استفاده از اتصال بدون سیم به اینترنت را شبیه سازی می کند ، حدود 6 ساعت دوام می آورد. سورفیس های مایکروسافت در این زمینه عملکرد بهتری را ارائه داده اند.

باتری لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Tablet


صدا

بلندگو های لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Tablet در کناره ی دستگاه قرار گرفته اند. صدای تولید شده از این اسپیکر ها همانطور که انتظار می رود ، آن چنان مناسب نیست! تن صدا و بیس بسیار کم هستند اما خوشبختانه کیفیت قابل قبول است. هرچند گفتنی است که در بیشتر لپ تاپ های صنعتی ، ضعف در بلندگو ها مشاهده می شود. در آخر نیز پیشنهاد می شود اگر نیاز به صدایی بلند و با بیس بالا دارید ، از اسپیکر ها و بلندگو های خارجی استفاده نمایید.

اسپیکر های لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Tablet


اتصالات

اتصالات لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Tablet در مقایسه با رقبای خود از جمله سورفیس های مایکروسافت کامل تر است. دکمه ی روشن و خاموش دستگاه در جلوی دستگاه قرار گرفته است. در سمت راست لپ تاپ شاهد یک پورت یو اس بی تایپ سی USB Type-C که شارژر نیز از همین پورت استفاده می کند ، یک عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 و یک پورت مینی دیسپلی miniDisplayPort هستیم. در سمت چپ لپ تاپ نیز دکمه های کم و زیاد صدا ، جک 3.5 میلی متری ترکیبی صدا و سوکت قفل امنیتی قرار گرفته اند. هم چنین این لپ تاپ دارای یک وبکم و یک دوربین دیگر نیز می باشد. در قسمت درونی پایه ها نیز کارت خوان SD و درگاه سیم کارت قرار گرفته اند.

پورت های لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Tablet

ویژگی های مثبت

  • طراحی و ساخت عالی
  • صفحه کلید و تاچ پد مناسب
  • صفحه نمایش مطلوب

ویژگی های منفی

  • عدم پایداری درب در حالت ایستاده
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*