لپ تاپ HP ProBook 650 G3 ، دستگاهی 15.6 اینچی با پردازنده ی نسل هفتمی از شرکت نام آشنای اچ پی می باشد. سری پروبوک اچ پی همواره در میان رقبای خود حرف های زیادی برای گفتن داشته است. با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی این لپ تاپ بپردازیم.


طراحی

طراحی لپ تاپ HP ProBook 650 G3 همانند سایر اعضای گروه ProBook 650 دارای چند ویژگی اصلی است. با لبه های گرد و طراحی ترکیبی از رنگ نقره ای و مشکلی مات ، می توان به این لپ تاپ لقب «زیبا» داد. قاب دور پنل استقامت بالایی دارد و حتی در هنگام ضربه و فشار نیز امکان تغییر تصویر بسیار کم است. علاوه بر آن واحد پایه نیز استحکام خوبی از خود نشان داده است. هرچند این مورد در تمامی سری های صنعتی اچ پی مشاهده می شود و خوشبختانه کاربران نگران کیفیت ساخت پایین لپ تاپ خود نیستند! لولا های 650 G3 واحد پایه و نمایشگر را با قدرت نگه داشته اند و شاهد لغزش آن ها نخواهید بود. درب دستگاه را می توان با یک دست باز نمود و لپ تاپ تا 180 درجه باز می شود. وزن لپ تاپ کمی بیشتر از 2 کیلوگرم است و لپ تاپ را در رده ی لپ تاپ های نسبتا سنگین قرار می دهد. البته سایز بزرگ دستگاه و کیفیت ساخت بدنه ی بالای این لپ تاپ ، وزن بالای آن را به راحتی توجیه می کند.

طراحی لپ تاپ HP ProBook 650 G3

صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ HP ProBook 650 G3 با ابعاد 15.6 اینچ مجهز به پنل فول اچ دی با وضوح 1920x1080 پیکسل می باشد. شرکت اچ پی برای این مدل یک پنل ضعیف تر HD با وضوح 1366x768 پیکسل نیز ارائه داده است. این صفحه نمایش روشنایی 344 نیتی را ارائه می دهد که مقدار بسیار خوبی است. متاسفانه کنتراست نمایشگر 540:1 می باشد که تا حدودی ضعیف است. از یک لپ تاپ در این رنج قیمتی کنتراست حداقل 1000:1 انتظار می رود. از دیگر معایب صفحه نمایش HP 650 G3 می توان به سوسو زدن PWM آن در روشنایی های پایین (زیر 50 درصد) اشاره نمود. این امر ممکن است در افراد حساس باعث سردرد و یا مشکلات چشمی شود. رنگ های صفحه نمایش تا حدودی مایل به آبی است. فضاهای رنگی AdobeRGB و sRGB به ترتیب 52 درصد و 81 درصد ثبت شده اند که نشاندهنده ی پوششی متوسط می باشد. نمایشگر ProBook 650 G3 به علت داشتن پنل TN در نمایش تصاویر در زوایا عملکرد خوبی ندارد و کاربر فقط از روبرو می تواند بدون افت کیفیت ، محتوای داخل صفحه نمایش را مشاهده کند. البته گفتنی است که سطح مات پنل و روشنایی نسبتا بالا ، باعث شده که استفاده از لپ تاپ حتی در محیط های پرنور و فضای باز بدون مشکل انجام شود.

صفحه نمایش لپ تاپ HP ProBook 650 G3


کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ HP ProBook 650 G3 از نوع جزیره ای است. به علت 15 اینچی بودن لپ تاپ ، با یک صفحه کلید عریض و کلید های بزرگ مواجه هستیم. این مورد برای تمامی افراد ، حتی کسانی که انگشتان بزرگی نیز دارد ، مزیت مهمی محسوب می شود. فاصله ی بین کلید ها به قدری مناسب است که به هیچ وجه دچار اشتباهات تایپی نمی شوید. دکمه ها دارای نقطه فشاری مطلوب هستند و به طور خلاصه فرایند تایپ کردن در لپ تاپ HP ProBook 650 G3 بسیار دلنشین است. از دیگر نقاط قوت این لپ تاپ ، می توان به وجود صفحه کلید عددی در سمت راست لپ تاپ اشاره کرد. هرچند این مورد در اکثر لپ تاپ های 15 اینچ به بالا مشاهده می شود. نبود نور زیر کیبورد مهم ترین عیب در بخش کیبورد لپ تاپ محسوب می شود.

تاچ پد لپ تاپ HP ProBook 650 G3 ، همانطور که انتظار می رود ، ابعادی بزرگ دارد. این تاچ پد که دقیقا در زیر دکمه ی SPACE کیبورد قرار گرفته است ، دارای دو کلید فیزیکی در پایین می باشد. دقت و حساسیت این صفحه ی لمسی بسیار بالا است و کاربر در حین استفاده از آن ، دچار هیچ گونه مشکلی نخواهد شد.

کیبورد لپ تاپ HP ProBook 650 G3


باتری

باتری لپ تاپ HP ProBook 650 G3 به طور کلی عملکرد خوبی دارد. این باتری در تست WiFi که در آن روشنایی صفحه نمایش روی 150 نیت تنظیم شده و وبگردی با استفاده از اتصال به اینترنت از طریق وای فای را شبیه سازی می کند ، حدود 8 ساعت دوام می آورد. هم چنین با این لپ تاپ می توانید بیش از 6 ساعت به تماشای فیلم بپردازید.

باتری لپ تاپ HP ProBook 650 G3


صدا

اسپیکر لپ تاپ HP ProBook 650 G3 در بالای کیبورد به طور سرتاسر قرار گرفته است. جایگذاری اسپیکر در این قسمت امری معمول در لپ تاپ ها است. صدای خروجی از این لپ تاپ همانطور که در اکثر لپ تاپ های صنعتی مشاهده می شود ، کیفیت و بیسی متوسط دارد. بلندی صدا برای استفاده های معمولی نظیر تماشای فیلم و شرکت در کلاس ها و سمینار های آنلاین کاملا مناسب می باشد. در آخر به کاربرانی که نیاز به صدایی بلند و حرفه ای دارند ، پیشنهاد می شود که از بلندگو های خارجی استفاده نمایند.

اسپیکر لپ تاپ HP ProBook 650 G3

اتصالات

اتصالات لپ تاپ HP ProBook 650 G3 به عنوان یک لپ تاپ صنعتی بسیار کامل است. در پشت لپ تاپ شاهد دو پورت مهم VGA و SERIAL Port (پورت سریال) هستیم. در سمت راست لپ تاپ ، درگاه اتصال شارژر ، درگاه سیم کارت ، پورت LAN ، دو عدد یو اس بی نسل سوم USB 3.0 ، پورت دیسپلی Display Port ،پورت یو اس بی تایپ سی USB Tupe-C و درگاه 3.5 میلی متری ترکیبی صدا قرار گرفته اند. در سمت چپ لپ تاپ نیز درایو نوری DVD RW ، کارتخوان و قفل امنیتی قرار گرفته اند.

پورت های لپ تاپ HP ProBook 650 G3

ویژگی های مثبت

  • طراحی و ساخت مطلوب
  • صفحه کلید و تاچ پد حرفه ای
  • صفحه نمایش مات پرنور
  • باتری قدرتمند
  • اتصالات کافی

ویژگی های منفی

  • زاویه دید محدود نمایشگر
  • نبود نور زیر کیبورد
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*