لپ تاپ Dell Inspiron 5570 ، دستگاهی نسل هشتمی از شرکت آمریکایی و معتبر دِل است. این لپ تاپ در سه کانفیگ Intel Core i3 / i5 / i7 در سال 2017 میلادی تولید و عرضه ی جهانی شده است. سری Inspiron دل ، از سری های پرفروش و پرطرفدار این شرکت محسوب می شود. با ما در نقد و بررسی این لپ تاپ همراه باشید.

طراحی

طراحی لپ تاپ Dell Inspiron 5570 شامل خطوطی صاف و تمیز ، بدون جزئیات اضافه و به رنگ بدنه کاملا مشکی یا نقره ای (این لپ تاپ در دو رنگ مشکی یا نقره ای وجود دارد) می باشد. این موارد به معنای ضعف در طراحی نیست! بلکه Inspiron 5570 طراحی بسیار شیک و خاصی دارد که برای بسیاری از کاربران جذاب است. ارتفاع لپ تاپ حدود 2 سانتی متر و وزن آن حدود 2100 گرم می باشد که باعث شده دستگاه در رده ی لپ تاپ های 15 اینچی قابل حمل قرار بگیرد. در سر تا سر درب دستگاه از پلاستیک مات استفاده شده است که باعث شده لپ تاپ ظاهری ساده و اصطلاحا مینیمال به خود بگیرد. با این حال ، متاسفانه استحکام لپ تاپ در مقایسه با سری های لتیتیود یا پرسیژن دل بسیار پایین تر است. جنس بدنه رد اثر انگشت را روی خود نمایان می کند. طراحی تک لولا در این لپ تاپ ، با مهندسی و علم بالایی انجام شده . به گونه ای که این لولا ، نمایشگر را محکم در جای خود نگه می دارد؛ هرچند لازم است برای باز کردن لپ تاپ از هر دو دست کمک بگیرید. دل در قسمت پایین این لپ تاپ ، از پلاستیک سخت و زبر با یک دریچه کوچک برای ورودی هوا و دو دریچه ی کوچکتر برای بلندگو ها به سمت لبه جلو استفاده کرده است.

طراحی لپ تاپ Dell Inspiron 5570


صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ Dell Inspiron 5570 با ابعاد 15.6 اینچی خود مجهز به پنل TN FullHD با رزولوشن 1920x1080 می باشد. تراکم پیکسلی در این پنل حدود 142 می باشد. این صفحه نمایش به دلیل ماهیت تمامی پنل های TN، زوایای دید ضعیف و محدودی را به کاربر ارائه می دهد. حداکثر روشنایی در این نمایشگر حدود 194 cd/m2 ثبت شده که مقداری زیادی نیست! این مقدار در مرکز صفحه اندازه گیری شده و روشنایی میانگین 192 cd/m2 در نظر گرفته می شود که انحراف ناچیز 5 درصدی دارد. این بدین معناست که توزیع روشنایی در سر تا سر صفحه متعادل است. حداکثر انحراف رنگ dE2000 نسبت به مرکز نمایشگر نباید بیشتر از 4.0 باشد و اگر قصد انجام کارهای حساس به رنگ را دارید باید کمتر از 2.0 باشد. اما در این مورد، از آنجایی که لپ تاپ قرار است بیشتر برای کارهای اداری و وبگردی استفاده شود، انحراف 3.6 در گوشه پایین سمت راست مشکلی ایجاد نمی کند. نسبت کنتراست بسیار کم است : 325:1 قبل از انجام کالیبراسیون و 290:1 بعد از انجام کالیبراسیون.

صفحه نمایش لپ تاپ Dell Inspiron 5570


کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ Dell Inspiron 5570 بر خلاف صفحه کلید مدل های لتیتیود که فوق العاده هستند ، بسیار معمولی است. فضای داخلی که کیبورد در آن قرار گرفته برخلاف فضای بیرونی لپ تاپ ، از آلومینیوم برس خورده ساخته شده است. رد اثر انگشت در این بخش دستگاه نیز قابل مشاهده است اما خوشبختانه پایداری و استقامت قابل قبول می باشد. فقط در قسمت بالای کیبورد و در نزدیکی لولا شاهد مقاومت کمتری هستیم که باعث می شود با فشار دادن این نقطه ، شاهد تغییر شکل آن شویم. هم چنین هیچ نور پس زمینه LED در زیر صفحه کلید وجود ندارد.

تاچ پد لپ تاپ Dell Inspiron 5570 تا حدود زیادی حالت مقرون به صرفه دارد. کلید های تاچ پد حالت اسفنجی دارند و سطح تاچ پد برای پیمایش آنطور که باید بهینه نیست ام به طور کلی کیفیت ساخت قابل قبول است. حرکات چندلمسی پشتیبانی می شوند. هم چنین ابعاد تاچ پد همانند ابعاد خودِ لپ تاپ بزرگ و مناسب است.

کیبورد لپ تاپ Dell Inspiron 5570


باتری

باتری لپ تاپ Dell Inspiron 5570 عملکرد میان رده ای دارد. این باتری ظرفیتی 42 وات ساعتی دارد. در ظاهر این ظرفیت برای یک لپ تاپ 15.6 اینچی ممکن است کم به نظر برسد اما پردازنده ی سری U لپ تاپ بسیار بهینه عمل می کند. این باتری در تست WiFi که در آن روشنایی صفحه نمایش روی 120 نیت تنظیم شده و وبگردی با استفاده از اتصال بی سیم به اینترنت را شبیه سازی می کند ، حدود 5 ساعت و نیم دوام آورده است. این زمان ، مقداری متوسط و میان رده در میان رقبای این لپ تاپ می باشد.

باتری لپ تاپ Dell Inspiron 5570

صدا

اسپیکر های لپ تاپ Dell Inspiron 5570 در قسمت زیرین و پشت دستگاه قرار گرفته اند. این جایگذاری بلندگو ها باعث می شود صدا هنگامی که لپ تاپ روی سطحی نرم قرار گرفته است ، بلندی اصلی خود را نشان ندهد. کیفیت صدا علی رغم حجم معمولی آن ، کاملا قابل قبول است و برای استفاده های روزمره و کنفرانس های آنلاین مناسب می باشد.

اسپیکر های لپ تاپ Dell Inspiron 5570


اتصالات

اتصالات لپ تاپ Dell Inspiron 5570 به نسبت بزرگ بودن خودِ دستگاه محدود است! در جلو و پشت لپ تاپ هیچ درگاه یا پورتی وجود ندارد! در سمت چپ لپ تاپ درایو نوری DVD RW ، قفل امنیتی ، یک عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 و کارتخوان SD قرار گرفته اند. در سمت راست نیز شاهد دو عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 دیگر ، جک 3.5 میلی متری ترکیبی صدا ، درگاه اتصال شارژر ، پورت HDMI و پورت LAN هستیم. محدود بودن پورت ها باعث شده که تراکم پورت ها کم باشد و دسترسی به پورت ها به طور همزمان برای کاربران مشکل ساز نباشد.

پورت های لپ تاپ Dell Inspiron 5570

ویژگی های مثبت

  • طراحی زیبا
  • باتری مناسب
  • صدای مطلوب

ویژگی های منفی

  • نمایشگر کم نور
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*