لپ تاپ HP Pro x2 612 G2 ، یک دستگاه لمسی تبلت شو با طراحی زیبا و پرطرفدار از شرکت نام آشنا ی HP است. این لپ تاپ با پردازنده ی نسل هفتمی خود در سال 2017 میلادی تولید و عرضه ی جهانی شده است. این دستگاه را می توان یکی از رقبای سرسخت سری سورفیس پرو مایکروسافت تلقی کرد. در ادامه به بررسی این لپ تاپ می پردازیم.

طراحی

طراحی لپ تاپ HP Pro x2 612 G2 در نگاه اول بسیار زیبا و حرفه ای است. اچ پی در این لپ تاپ از رنگ های تیره تر استفاده کرده که جلوه ی بسیار زیبایی به آن داده است. لوگوی اچ پی در مرکز درب لپ تاپ با حالت آینه ای خود ، نشان از طراحی لوکس این لپ تاپ دارد. وزن لپ تاپ حدودا 1.3 کیلوگرم است که برای حمل و نقل بسیار راحت است و به هیچ وجه دچار مشکل نخواهید شد. اچ پی در طراحی لپ تاپ HP 612 G2 علاوه بر زیبایی به استحکام نیز اهمیت زیادی داده است. پوشش آلومینیومی لپ تاپ باعث شده که شاهد استقامت بسیار بالایی از دستگاه باشیم. این به گونه ای است که با فشار ، دستگاه دستخوش تغییر شکل نخواهد شد. لپ تاپ به علت پایه و لولای مستحکم خود تا زاویه 165 درجه بدون مشکل باز می شود. بدنه ی لپ تاپ با اتصال مگنتی به کیبورد وصل است که می توان به راحتی آن را جدا کرد و به عنوان یک تبلت از آن استفاده نمود.

طراحی لپ تاپ HP Pro x2 612 G2

صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ HP Pro x2 612 G2 با ابعاد 12.5 اینچی خود دارای پنلی FullHD IPS لمسی با رزولوشن 1920x1080 پیکسل می باشد. همانطور که از این لپ تاپ انتظار می رود ، کیفیت صفحه نمایش کاملا معقول و راضی کننده است. پنل لمسی با دقت بسیار بالای خود ، قابلیت چند لمس به صورت همزمان نیز دارد. به طور کلی نمایشگر این لپ تاپ برای طراحی کاملا مناسب است.

صفحه نمایش لپ تاپ HP Pro x2 612 G2

کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ HP Pro x2 612 G2 به صورت جزیره ای دارای کلید های بزرگ با نقطه فشار معقول می باشد. فاصله ی بین دکمه ها ، در عین کوچک بودن لپ تاپ ، به اندازه ی کافی است و به گونه ای است که حتی افراد با انگشتان بزرگ نیز دچار اشتباهات تایپی نمی شوند. همانطور که گفته شد ، کیبورد این لپ تاپ به راحتی از صفحه نمایش جدا می شود.

تاچ پد لپ تاپ HP Pro x2 612 G2 ابعادی نسبتا کوچک دارد. این تاچ پد دقیقا در زیر دکمه ی Space کیبورد قرار گرفته است. حرکات چند لمسی به راحتی و با سرعت بالا اجرا می شوند. این صفحه ی لمسی فاقد دکمه ی فیزیکی است و این نشان از طراحی مدرن آن دارد. سطح تاچ پد به علت جنسی که دارد برای پیمایش انگشتان فوق العاده راحت است و به کاربر حس بسیار مطلوبی القا می کند.

کیبورد لپ تاپ HP Pro x2 612 G2

باتری

باتری لپ تاپ HP Pro x2 612 G2 با ظرفیت 41 وات ساعت ، از جنس لیتیوم یون بوده و 4 سلولی است. این باتری در تست WiFi که در آن روشنایی صفحه نمایش روی 150 نیت تنظیم شده و وبگردی با استفاده از اتصال به اینترنت از طریق وای فای را شبیه سازی می کند ، بیش از 6 ساعت دوام می آورد. این مقدار مناسبی در میان لپ تاپ های همرده ی خود می باشد. البته گفتنی است که سورفیس پرو های مایکروسافت در این بخش عملکرد بهتری را ثبت کرده اند اما باز هم نمی توان منکر باتری خوب این لپ تاپ شد.

باتری لپ تاپ HP Pro x2 612 G2

صدا

اسپیکر های لپ تاپ HP Pro x2 612 G2 در دو سمت چپ و راست بالای صفحه نمایش قرار گرفته اند. این اسپیکر ها در عین کوچکی خود ، صدای نسبتا بلندی را ارائه می دهند. خوشبختانه در صدا های بلند شاهد افت کیفیت صدا نیستیم. صدای تولیدی باس بسیار کمی دارد. هرچند این مورد در اکثر لپ تاپ های صنعتی مشاهده می شود. به طور کلی بلندی صدا به اندازه ی انجام امور روزمره نظیر شرکت در کلاس ها و کنفرانس های آنلاین مناسب است اما پیشنهاد می شود اگر به دنبال صدایی بلندتر و با کیفیت تر هستید ، از بلندگو های خارجی استفاده نمایید.

اسپیکر های لپ تاپ HP Pro x2 612 G2

اتصالات

اتصالات لپ تاپ HP Pro x2 612 G2 نسبت به کوچک و تبلت شو بودن دستگاه مناسب است اما به عنوان یک لپ تاپ صنعتی محدود می باشد. در سمت راست لپ تاپ یک عدد پورت USB Type-C ، درگاه سیم کارت ، یک عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 و جک 3.5 میلی متری ترکیبی صدا قرار گرفته اند. در سمت چپ شاهد درگاه میکرو اس دی خوان ، قفل امنیتی ، دکمه های کم و زیاد صدا و دکمه ی Power یا همان خاموش و روشن شدن دستگاه هستیم. بالای دستگاه هم اسپیکر ها و کارت خوان هوشمند قرار گرفته اند. گفتنی است که این لپ تاپ دارای دو دوربین ، یکی وبکم در بالای صفحه نمایش و دیگری در پشت لپ تاپ می باشد.

پورت های لپ تاپ HP Pro x2 612 G2

ویژگی های مثبت

  • باتری مطلوب
  • طراحی زیبا و حرفه ای
  • صفحه کلید مناسب
  • نمایشگر باکیفیت

ویژگی های منفی

  • اتصالات محدود
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*