لپ تاپ HP ZBook 17 G5 ، پنجمین نسل از سری پرطرفدار و فوق العاده ی زدبوک اچ پی است. این لپ تاپ نسل هشتمی در که در سال 2018 میلادی تولید و عرضه ی جهانی شده ، به علت کیفیت ساخت بسیار بالا و سخت افزار فوق العاده قدرتمند ، برای استفاده های سنگین نظیر رندرینگ ، گیمینگ و طراحی های سه بعدی بسیار مناسب می باشد. با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی این لپ تاپ بپردازیم.

طراحی

طراحی لپ تاپ HP ZBook 17 G5 همانند سایر 17 اینچی های زدبوک ، ابعادی بزرگ و عظیم دارد. لپ تاپ به اندازه ای بزرگ است که ممکن است برای برخی افراد جالب باشد! لبه‌های تهاجمی در گوشه های پشتی لپ تاپ از جنس آلومینیوم و منیزیم هستند که جذابیت بالایی ایجاد کرده است. طراحی ZBook 17 G5 بسیار بهتر و مدرن تر از مدل قبلی خود است. سطوح خاکستری رنگ زیبا واقعا به چشم می آیند. درب این لپ تاپ دارای لوگوی کرومی HP شیک در مرکز و بافت خاکستری خشن روی لبه می باشد. با باز کردن صفحه ، سطوح فلزی صاف بیشتری نشان داده می شود. یک آرم کوچک ZBook در سمت چپ ، دقیقا در کیبورد ، مورب با نام تجاری Bang & Olufsen قرار گرفته است. در بالا نیز یک دکمه روشن و نازک پاور ، اسپیکر های عریض با الگوهای مثلث به هم چسبیده قرار گرفته اند. لپ تاپ HP ZBook 17 G5 بزرگتر از غول های رقیب خود است. این لپ تاپ با ابعاد 16.4 در 11.3 در 1.4 اینچی ، مساحت بیشتری را نسبت به مدل های رقیب خود یعنیLenovo ThinkPad P71 و Dell Precision 7730 دارد. البته گفتنی است که ZBook 17 G5 با وزن 7.7 پوندی خود، از Precision 7730 با 7.5 پوند سنگین تر اما از ThinkPad P71 با وزن 8 پوند سبک تر است.

طراحی لپ تاپ HP ZBook 17 G5


صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ HP ZBook 17 G5 یکی از نقاط قوت این لپ تاپ است. ما با صفحه نمایشی 17 اینچی با پنل فوق العاده با کیفیت 4K روبرو هستیم! البته گفتنی است که پنل های مختلف دیگری نیز برای این لپ تاپ وجود دارد. وضوح صفحه نمایش 3840x2160 پیکسل می باشد. تصاویر پخش شده روی نمایشگر به قدری واضح است که به راحتی می توان کوچک ترین جزئیات را روی آن مشاهده کرد. این صفحه نمایش 171 درصد از طیف رنگی sRGB را پوشش می دهد که به نوبه ی خود فوق العاده است! گفتنی است که این نمایشگر حداکثر روشنایی 342 نیتی را ثبت کرده است که بسیار پرنور است. این مقدار از رقبای خود بسیار بیشتر است. ضمنا به لطف پنل مات نمایشگر و نور زیاد آن ، از لپ تاپ در محیط های باز و پرنور نیز می توان بدون مشکل استفاده نمود.

صفحه نمایش لپ تاپ HP ZBook 17 G5


کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ HP ZBook 17 G5 همانطور که از یک لپ تاپ 17 اینچی انتظار می رود می باشد. یکی از نقاط ضعف این صفحه کلید عمق 1.2 میلی متری بین دکمه ها است که انتظار می رود برای این لپ تاپ با این ابعاد حداقل 1.5 میلی متر باشد. رقبا در این زمینه بهتر بوده اند. مثلا Precision 7730 دارای کلید های با عمق 1.6 میلی متری و ThinkPad P71 دارای کلید های 2.2 میلی متری می باشند. این صفحه کلید دارای نور پس زمینه می باشد. به طور کلی کیبورد این لپ تاپ حتی برای مصارف و تایپ های طولانی مناسب است. هرچند که رقبا در این زمینه عملکرد بهتری داشته اند.

تاچ پد لپ تاپ HP ZBook 17 G5 ابعادی برابر با 4.5 در 2.2 اینچ دارد که مقادیری بسیار مناسب است. هیچ مشکلی در استفاده از این صفحه ی لمسی حتی در هنگام اجرای حرکات چندانگشتی نظیر بزرگنمایی ، کشیدن انگشت با سه انگشت برای جابه جایی برنامه ها یا ضربه زدن با سه انگشت برای باز کردن کورتانا مشاهده نمی شود و به راحتی می توان این تاچ پد را بدون مشکل و عیب تلقی کرد.

کیبورد لپ تاپ HP ZBook 17 G5


باتری

باتری لپ تاپ HP ZBook 17 G5 به علت بزرگ و پرنور بودن صفحه نمایش و هم چنین پردازنده و گرافیک قدرتمند خود ، عمر بالایی ندارد! این باتری در تست WiFi که در آن روشنایی صفحه نمایش روی 150 نیت تنظیم شده و وبگردی از طریق وای فای را شبیه سازی می کند ، حدود 4 ساعت و نیم دوام آورده است. این مقدار از رقیب خود یعنی Dell Precision 7730 با 4 ساعت و 14 دقیقه بیشتر اما از ThinkPad P71 با حدود 6 ساعت کمتر است.

باتری لپ تاپ HP ZBook 17 G5

صدا

اسپیکر های لپ تاپ HP ZBook 17 G5 از دیگر نقاط مثبت این لپ تاپ محسوب می شود. این بلندگو ها به قدری قدرت دارند که بتوانند یک اتاق کنفرانس بزرگ را پوشش بدهند. معمولا در لپ تاپ های صنعتی شاهد ضعف در بلندگو ها هستیم اما خوشبختانه این لپ تاپ بلندگوهای باکیفیتی دارد و معمولا نیازی به اتصال اسپیکر های خارجی به آن نیست!

اسپیکر های لپ تاپ HP ZBook 17 G5

اتصالات

اتصالات لپ تاپ HP ZBook 17 G5 به قدری کامل است که می تواند نیاز های تمامی کاربران در رده های مختلف را برطرف کند. در سمت چپ لپ تاپ یک Smart Card Reader اختیاری ، یک اسلات کارت SD ، سه عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 ، یک ورودی اترنت RJ45 و یک اسلات قفل قرار گرفته اند. در سمت راست لپ تاپ ترکیبی عجیب از پورت های جدید و قدیمی است! دو عدد پورت Thunderbolt 3 در کنار درایو CD/DVD Blu-ray، پورت HDMI، جک 3.5 میلی متری ترکیبی صدا و مینی DisplayPort قرار گرفته اند.

پورت های لپ تاپ HP ZBook 17 G5

ویژگی های مثبت

  • طراحی زیبا و محکم
  • صفحه نمایش باکیفیت
  • صدای مطلوب
  • اتصالات کافی

ویژگی های منفی

  • وزن بالا
  • باتری نه چندان قوی
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*