مایکروسافت در مرورگر Edge ویندوز 11 قابلیت‌های منحصربه‌فردی را برای شما به ارمغان می‌آورد، از جمله امنیت پیشرفته، ابزارهای صرفه‌جویی در هزینه، ویژگی‌های عالی مدیریت برگه‌ها و موارد دیگر.

مرورگر Edge جدید در ویندوز 11 بسیار سریع، سازگار، دلپذیر، خصوصی، امن است،صفحه اصلی قابل تنظیم مفید،  ویژگی مجموعه ها، ابزار اسکرین شات داخلی، برگه های قابل انباشته شدن، و پشتیبانی پیشرفته برنامه وب تنها تعدادی از ویژگی های جذاب این مرورگر هستند.

Edge مرورگر وب پیش‌فرض در ویندوز 11 است و برخی لینک‌های مخصوص مایکروسافت وجود دارد که فقط این مرورگر می‌تواند بارگیری کند. شما می‌توانید بدون دردسر زیاد، پیش‌فرض را تغییر دهید، اما ممکن است پس از کمی استفاده منصرف شوید، وقتی ببینید Edge جدید چه چیزی را ارائه می‌کند. Edge همچنین به عنوان یک نمایشگر وب داخلی برای برنامه هایی که نیاز به دسترسی به اینترنت از طریق WebView2 دارند، عمل می کند. Edge همچنین برای پلتفرم‌های دیگر از جمله اندروید، iOS، لینوکس و macOS و همچنین نسخه‌های قبلی ویندوز در دسترس است. این بدان معناست که می‌توانید تنظیمات و موارد دیگر را بین همه آن پلتفرم‌ها از ویندوز 11 همگام‌سازی کنید. در اینجا چند دلیل وجود دارد که باید از Edge به عنوان مرورگر خود استفاده کنید.

1.ظاهر جدیدی مرورگر Edge ویندوز 11

مرورگر ویندوز11

درست مانند هر برنامه در ویندوز 11، Edge نیز ظاهر جدیدی دارد. برای مثال، منوهای کشویی اکنون دارای مواد اکریلیک و نیمه شفاف هستند .یکی دیگر از مواد طراحی جدید و ظریف تر مورد استفاده توسط مرورگر Mica نام دارد که ظاهر یک عنصر مانند نوار عنوان را بر اساس رنگ پنجره یا دسکتاپ پشت آن تغییر می دهد. همچنین ممکن است متوجه گوشه های گرد پنجره شوید.

2.افزودن افزونه ها را آسان تر می کند

در ویندوز 11، افزونه‌ها مانند تم‌ها دیگر در فروشگاه مایکروسافت ظاهر نمی‌شوند، بلکه در یک گالری صفحه وب ظاهر می‌شوند، همانطور که در اینجا می‌بینید:

مرورگر ویندوز11

همچنان می‌توانید از افزونه‌های فروشگاه وب Chrome نیز استفاده کنید. می‌توانید افزونه‌های خود را در نوار ابزار مرورگر بالای صفحه نمایش پنهان کنید و یا انتخاب کنید زمانی که در پنجره InPrivate هستید فعال باشند یا خیر.

3.گزینه های حریم خصوصی و ذخیره رمز عبور را افزایش می دهد

مرورگر Edge ویندوز 11 گزینه های حریم خصوصی واضحی را ارائه می دهد. مانند بسیاری از انتخاب ها در زندگی، یک معاوضه وجود دارد: هرچه سطح حریم خصوصی ایمن تر و خصوصی تر انتخاب کنید، ویژگی های سایت کمتر و عملکرد کمتری خواهید داشت. جلوگیری از ردیابی دقیق در ویندوزهای InPrivate یکی دیگر از گزینه های خوب است، زیرا احتمالاً نمی خواهید ردیابی بین سایتی در طول جلسات خصوصی تان اتفاق بیفتد.

مرورگر ویندوز11

حالت InPrivate معادل Edge است که برخی مرورگرهای دیگر آن را حالت ناشناس یا صرفاً حالت مرور خصوصی می نامند. در حالت InPrivate، Edge سابقه مرور، جستجوها یا کوکی‌ها را ذخیره نمی‌کند و هویت حساب مایکروسافت شما را با سایت‌هایی که بازدید می‌کنید به اشتراک نمی‌گذارد. برای پنهان کردن کامل فعالیت مرور خود از ISP و وب‌سایت‌های خود، همچنان بهتر است از VPN یا سرویس پروکسی استفاده کنید.

توانایی ذخیره رمزهای عبور می تواند امنیت شما را نیز افزایش دهد، اگرچه همه مرورگرهای اصلی اکنون دارای برخی از عملکردهای مدیریت رمز عبور هستند. Edge می‌تواند به‌طور خودکار ورودها را هنگام وارد کردن آن‌ها در صفحات وب حذف کند و سپس آنها را برای استفاده در دستگاه‌های دیگری که به Edge وارد شده‌اید همگام‌سازی کند.

Edge گزینه‌ای برای ذخیره اطلاعات کارت اعتباری و نقدی دارد و اکنون همچنین تمام جزئیات از جمله CVCها را برای خریدهای آنلاین در هر نمونه از Edge که استفاده می‌کنید ذخیره و همگام‌سازی می‌کند. اطلاعات در حین همگام‌سازی رمزگذاری می‌شوند، اما شخصی که به رایانه شما وارد شده است می‌تواند از اطلاعات کارت استفاده کند.

4.صفحات وب شما را با مجموعه ها سازماندهی می کند

ابزارهای برش وب و برنامه های افزودنی برای سازماندهی تحقیقات وب برای مدت طولانی وجود داشته اند، اما ویژگی مجموعه های داخلی Edge یکی از ساده ترین و مفیدترین ویژگی هایی را ارائه میدهد.

مرورگر ویندوز11

افزودن صفحه فعلی به مجموعه یک کار با یک کلیک است و می‌توانید همه برگه‌های باز را با یک گزینه کلیک راست در نوار برگه اضافه کنید. در صورت نیاز، یادداشت‌هایی را با گزینه‌های سبک متن اضافه کنید. مجموعه‌ها با همه دستگاه‌های شما که به Edge وارد شده‌اند همگام‌سازی می‌شوند. گزینه های export به شما امکان می دهد مجموعه را به Word، Excel، OneNote یا Pinterest ارسال کنید.

5.هنگام خرید به طور خودکار در پول شما صرفه جویی می کند

مرورگر ویندوز11

این روزها مردم زیاد از طریق وب خرید می کنند و مرورگر Edge ویندوز 11 ابزارهایی را ارائه می دهد که به آنها کمک می کند صرفه جویی کنند. مرورگر می‌تواند به‌طور خودکار کدهای کوپن را برای سایت‌های خریدی که بازدید می‌کنید پیدا کند، و آن‌ها را در سراسر وب برای شما شکار کند. برای برخی از سایت‌های خرید، Edge می‌تواند به‌طور خودکار همه کوپن‌های بالقوه قابل اجرا را امتحان کند. حتی لازم نیست کپی و پیست کنید. همانطور که در اسکرین شات مشاهده می کنید برخی از سایت ها از برنامه بازگشت پول نیز بهره می برند. در صورت تمایل می توانید این ویژگی را خاموش کنید.

6.به تب ها ویژگی های جدید فوق العاده می دهد

Edge مدت‌هاست که مزایا و امکاناتی را در برگه‌های خود ارائه می‌دهد، از جمله زبانه‌های عمودی، گروه‌های برگه و قابلیت پین کردن زبانه‌ها. یکی دیگر از اقدامات به ظاهر ساده ، استفاده از Alt-Tab برای جابجایی بین برگه های مرورگر است. این عمل  زمانی که می‌خواهید بین برگه‌های مرورگر جابجا شوید کار شما را بسیار آسان می کند.

مرورگر ویندوز11

گروه‌ بندی برگه ها با کد رنگی یکی دیگر از ویژگی های تب ها هستند. یک نکته جالب این است که ضربه زدن روی دکمه قرمز ضخیم، که در سمت چپ نوار برگه در تصویر بالا نشان داده شده است، گروه را جمع می کند تا به شما اجازه دهد روی برگه های دیگر تمرکز کنید. با زدن مجدد آن کل گروه برگه دوباره باز می شود.

مرورگر ویندوز11

برگه های عمودی کمک بزرگی برای کسانی است که تمایل دارند تعداد زیادی برگه را باز بگذارند. چیدن آن‌ها در امتداد ریل سمت چپ به این معنی است که بر خلاف یکسان بودن تب‌های کوچک در کروم، قابل شناسایی هستند.

7.حواس پرتی را با حالت خواندن همه جانبه کاهش می دهد

مرورگر ویندوز11

یکی از ویژگی‌های بسیار مفید - که من در مرورگرهای دیگر ندیده‌ام - Immersive Reader است. بله، فایرفاکس، اپرا و سافاری دارای نماهایی برای خواندن آسان روی چشم هستند، اما Edge در واقع می تواند متن را با صدای بلند برای شما با صدایی شگفت آور طبیعی بخواند. این ویژگی متن را برجسته می کند و به صورت خودکار پیمایش می کند تا به زبان آموزان یا کسانی که در خواندن مشکل دارند کمک کند.

8.توانایی گرفتن تصاویر تمام صفحه در مرورگر Edge ویندوز 11

مرورگر ویندوز11

اسکرین شات های داخلی یکی دیگر از مزایای ابزار Web Capture هستند. این به شما امکان می‌دهد یک ناحیه از یک صفحه وب را برای یک اسکرین شات انتخاب کنید، اما جالب‌ترین ترفند آن این است که می‌تواند با اسکرول کردن خودکار به پایین، کل صفحه وب را ثبت کند. پس از عکسبرداری، می توانید اسکرین شات را با یک خودکار علامت گذاری کنید یا آن را به مجموعه اضافه کنید .

9.وب سایت ها را به عنوان برنامه راه اندازی می کند

مرورگر ویندوز11

اکنون می توانید PWA ها را در برنامه Microsoft Store سیستم عامل پیدا کنید. وقتی سایتی قابلیت PWA را دارد، راه‌اندازی آن آسان‌تر از همیشه است. یک دکمه در نوار ابزار مرورگر به شما امکان می دهد یک سایت را به عنوان یک برنامه وب بدون هیچ مشکلی راه اندازی کنید. سایت های معروفی که به خوبی به عنوان PWA کار می کنند عبارتند از Gmail، Outlook، Spotify و Twitter.

10.ویژگی های جالب دیگر مرورگر Edge ویندوز 11

مایکروسافت به شما دلایل بسیار بیشتری برای استفاده از مرورگر جدید Edge در ویندوز 11 ارائه می دهد، فراتر از موارد بزرگی که قبلاً ذکر کردم. در اینجا چند مورد دیگر وجود دارد که ممکن است برای شما جذاب باشد.

کمکی که برای دانش‌آموزان جالب خواهد بود، حل‌کننده ریاضی است که به شما امکان می‌دهد معادله روی صفحه را برای حل یا وارد کردن یک معادله با صفحه کلید انتخاب کنید. با توجه به رابط راه‌اندازی آن، می‌تواند هر چیزی از «حساب ساده گرفته تا جبر پیشرفته، مثلثات و موارد دیگر» را حل کند.

مرورگر ویندوز11

دکمه Performance به شما این امکان را می دهد که مرورگر را به حالت کم مصرف تغییر دهید، در صورتی که از لپ تاپ بدون دسترسی به شارژ برق استفاده می کنید و می خواهید در عمر باتری صرفه جویی کنید. همچنین می‌توانید در تنظیمات، زمان راه‌اندازی مرورگر را با اجرای آن در پس‌زمینه در هنگام ورود به ویندوز افزایش دهید .

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*