لپ تاپ Dell Vostro 15 3568 ، از پرطرفدارترین دستگاه های سری Vostro شرکت دل می باشد. این لپ تاپ نسل هفتمی در سال 2017 میلادی تولید و عرضه ی جهانی شده است. اندازه ی بزرگ دستگاه در کنار سخت افزار قابل قبول آن ، باعث شده تا بتوان از این لپ تاپ در مصارف اداری و حسابداری استفاده نمود. با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی این لپ تاپ بپردازیم.

 

طراحی

طراحی لپ تاپ Dell Vostro 15 3568 همانند تمامی سری های ووسترو ی دل ، تمام پلاستیکی است. بدنه ی دستگاه کاملا مشکی رنگ است. از طرف دیگر ، سطح این لپ تاپ اثر انگشت را به خود جذب نمی کند اما اگر با دست ها عرق کرده به آن دست بزنید ، تمیز کردن لپ تاپ مشکل ساز است. به طور کلی طراحی دستگاه ساده محسوب می شود و تنها زیبایی بصری ، لوگوی نقره ای رنگ Dell در پشت دستگاه می باشد. پایه ی لپ تاپ تا حد زیادی در برابر فشار مقاومت می کند. درب دستگاه ضخامت مناسبی دارد. اما با این حال ، با اعمال فشار جزئی به پشت لپ تاپ شاهد ایجاد برخی تغییرات نمایشگر در جلو می شویم. درب 3568 را نمی توان با یک دست باز کرد.در میان لپ تاپ های رقیب ، تنها VivoBookAsus با وزن تنها 1.6 کیلوگرم ، به طور قابل توجهی سبک تر از سه رقیب خود می باشد.

طراحی لپ تاپ Dell Vostro 15 3568

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ Dell Vostro 15 3568 مجهز به پنلی فول اچ دی با رزولوشن 1920x1080 پیکسل می باشد. تراکم پیکسلی در این صفحه نمایش 141 ppi می باشد که به نسبت 15.6 اینچی بودن آن ، مقدار بالایی نیست و کاربران با قدرت بینایی نسبتا بالا می توانند به راحتی متوجه کیفیت نه چندان بالای آن بشوند. با اینکه پنل های IPS هزینه ی نه چندان بالایی برای تولید کنندگان ندارند ، اما متاسفانه در این رده ی لپ تاپ ها هنوز هم شاهد وجود پنل های TN می باشیم. این لپ تاپ نیز دارای پنل TN می باشد. البته گفتنی است که فقط VivoBook S15 از ایسوس دارای پنل IPS است و سایر رقبا همانند Vostro 3568 فاقد این پنل هستند. مقدار روشنایی صفحه نمایش این لپ تاپ فقط 195 نیت می باشد که مقداری کافی برای محیط های داخلی و کم نور است اما برای استفاده در محیط های فضا باز و پرنور قطعا دچار مشکل خواهید شد.

 نمایشگر لپ تاپ Dell Vostro 15 3568

 

 

کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ Dell Vostro 15 3568 در برابر سری لتیتیود دل ضعیف تر است. این امر به معنای ضعف کلی صفحه کلید نیست. در هنگام تایپ کردن دچار هیچگونه مشکلی نمی شوید. دکمه های کیبورد مسطح و دارای سطحی زبر هستند و مقاومت نسبتا خوبی دارند و نقطه فشار آن ها نیز استاندارد و معقول است. فاصله ی بین آن ها کاملا مناسب و منطقی است و دچار اشتباهات تایپی نمی شوید. اندازه ی دکمه های نیز به جز کلید Return کاملا بزرگ و استاندارد هستند.

تاچ پد لپ تاپ Dell Vostro 15 3568 از ابعادی بزرگ برخوردار است که باعث سهولت در استفاده حتی برای افراد با دستان بزرگ می شود.  این تاچ پد فاقد دکمه های فیزیکی است که به آن جلوه ی مدرن تری می دهد. در بیرونی ترین لبه های صفحه ی لمسی ، ممکن است لمس تشخیص داده نشود. اما با صرف نظر از این مورد ، هیچ مشکلی از نظر پاسخگویی و دقت در این تاچ پد وجود ندارد و حتی حرکات بسیار سریع نیز تشخیص داده می شوند. حرکات چند لمسی نظیر بزرگنمایی ها و اسکرول کردن نیز به راحتی و با دقت و سرعت بالا پشتیانی می شوند.

کیبورد لپ تاپ Dell Vostro 15 3568

 

باتری

باتری لپ تاپ Dell Vostro 15 3568 در میان رقبای خود عملکرد بهتری داشته است. این لپ تاپ به لطف کم مصرف بودن قطعات آن ، در عین یکسان بودن ظرفیت باتری ها ، طول عمر بالاتری را ثبت کرده است. باتری Vostro 3568 در آزمایش WLAN که در آن روشنایی صفحه نمایش روی 150 نیت تنظیم شده و وبگردی از طریق اتصال با سیم به اینترنت را شبیه سازی می کند ، حدود 6 ساعت دوام آورده است. در این میان ایسوس رقیب بدترین عملکرد و Lenovo ThinkPad E570 به لطف باتری بزرگتر ، بهترین عملکرد (حدود فقط 13 درصد بهتر از دل) را ثبت کرده اند.

باتری لپ تاپ Dell Vostro 15 3568

 

صدا

اسپیکر های لپ تاپ Dell Vostro 15 3568 در عین کوچک بودن ، برای استفاده در اتاق های متوسط هم مناسب است. این دو اسپیکر کوچک صدا را با زاویه به سمت پایین پرتاب می کنند. صدای تولید شده فاقد باس و بسته به نوع صدا ، به نظر کمی صاف و نازک می رسد. با این حال ، کاربر از هرگونه اعوجاج شدید و نوسانات حجم در امان می باشد. در حجم های پایین تر، وضعیت آرام تر می شود. متاسفانه به غیر از آنچه توسط ویندوز ارائه می شود ، هیچ پیکربندی مجزایی برای این بلندگوها وجود ندارد. به طور کلی ، سیستم صوتی این لپ تاپ به نسبت قیمت آن مناسب و معقول می باشد.

اسپیکر های لپ تاپ Dell Vostro 15 3568

 

 

اتصالات

اتصالات لپ تاپ Dell Vostro 15 3568 برای یک لپ تاپ اداری مقرون به صرفه کاملا مناسب است. در سمت چپ لپ تاپ درگاه اتصال شارژر ، پورت اثرنت RJ45 ، پورت VGA و HDMI و دو عدد یو اس بی نسل سوم USB 3.0 قرار گرفته اند. در سمت راست نیز شاهد کارت خوان SD ، جک 3.5 میلی متری ترکیبی صدا ، یک عدد پورت یو اس بی نسل دوم USB 2.0 ، درایور نوری DVD RW و قفل امنیتی Kensington هستیم.

پورت های لپ تاپ Dell Vostro 15 3568

ویژگی های مثبت

  • باتری مطلوب
  • کیبورد و تاچ پد مناسب
  • اتصالات کافی

ویژگی های منفی

  • نمایشگر کم کیفیت
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*