لپ تاپ HP ProBook 650 G5 ، دستگاهی با پردازنده ی نسل هشتمی از شرکت معتبر ساخت محصولات و قطعات کامپیوتری و لپ تاپ ، HP می باشد. این لپ تاپ پنجمین فرزند از خانواده ی ProBook 650 می باشد که ابعادی 15.6 اینچی دارد. با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی این لپ تاپ پرطرفدار بپردازیم.

طراحی

طراحی لپ تاپ HP ProBook 650 G5 در مقایسه با مدل قبلی خود یعنی ProBook 650 G4 ، دستخوش تغییرات زیادی نشده است. در این مدل هم شاهد طراحی جدید سری EliteBook 800 با قاب کمتر گرد می باشیم. رنگ نقره ای همچنان مانند مدل های قبلی در طراحی غالب می باشد. همچنان دو لولای کوچک تر به جای یک لولای بزرگ وجود دارد و حداکثر زاویه باز شدن لپ تاپ همانند مدل های قبلی حدود 135 درجه است. پایداری و استحکام دستگاه به دلیل بدنه از جنس پلاستیک آنچنان قدرتمند نمی باشد. مثلا ، با فشار نسبتا متوسط دستگاه تاب بر می دارد. پوشش پلاستیکی نمایشگر نیز نسبتاً ضعیف می باشد و تقریباً هر فشاری را مستقیماً به خودِ صفحه نمایش منتقل می کند. با اینکه این دستگاه ، لپ تاپی مقرون به صرفه محسوب می شود اما باز هم از لپ تاپی با این رنج قیمتی انتظار استقامتی بالاتر داریم. در لپ تاپ های نسل جدید ، درایو نوری به ندرت یافت می شود. بسیاری از کاربران دیگر هیچ استفاده ای از آن ندارند اما باز هم در این لپ تاپ ، همانند مدل قبلی ، شاهد وجود درایو نوری هستیم که امیدوار کننده می باشد! این مورد برای پورت سریال RS-232 که در سمت راست لپ تاپ قرار دارد نیز صدق می کند.

طراحی لپ تاپ HP ProBook 650 G5

صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ HP ProBook 650 G5 با ابعاد 15.6 اینچی خود در چند پنل مختلف عرضه می شود. پنل پایه TN با رزولوشن 1366x768 پیکسل و کیفیت HD می باشد. مدل بالاتر با رزولوشن 1920x1080 پیکسل و کیفیت FullHD IPS می باشد. روشنایی این صفحه نمایش 240 cd/m² می باشد. این مقدار حدود 20 نیت از مدل قبلی یعنی 650 G4 بیشتر است. روشنایی از صفحه نمایش لپ تاپ Dell Latitude 5590 بیشتر می باشد. روشنایی بالای لپ تاپ تنها نکته مثبت این نمایشگر است و سایر مقادیر اندازه گیری شده بسیار متوسط هستند. به عنوان مثال، در حالی که مقادیر کنتراست در 782:1 کاملاً خوب است ، پوشش فضای رنگی تنها در sRGB حدود 66 درصد می باشد که مقدار متوسط رو به پایینی محسوب می شود. لپ تاپ HP ProBook 650 G5 به علت مجهز بودن به پنل مات و روشنایی بالا ، برای استفاده در فضاهای باز کاملاً مناسب می باشد. هم چنین به لطف فناوری IPS ، زاویه دید لپ تاپ هم مطلوب است.

صفحه نمایش لپ تاپ HP ProBook 650 G5

کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ HP ProBook 650 G5 شباهت زیادی با کیبورد لپ تاپ های 15.6 اینچی سری EliteBook (مثل HP EliteBook 850 G5) دارد. این صفحه کلید با طرح چیکلتی خود شش ردیف کلید به علاوه یک صفحه کلید اعداد اختصاصی را به همراه دارد. با اینکه برخی کلید ها کوچک به نظر می رسند ، اما هنگام استفاده از آنها متوجه این امر نمی شوید. همچنین یک تفاوت مهم صفحه کلید این لپ تاپ با لپ تاپ های سری EliteBook عدم وجود نور پس زمینه می باشد.

تاچ پد لپ تاپ HP ProBook 650 G5 همانند مدل قبلی خود ، دارای طراحی مدرن و زیبا است. به عنوان مثال ، این تاچ پد فاقد دکمه های فیزیکی می باشد که جلوه ی بسیار زیبایی به داخل لپ تاپ می دهد. این تاچ پد دارای یک سطح پلاستیکی با طول 11.5 سانتی متر و عرض 6.3 سانتی متر ، دقیقا مشابه با G4 است. ویژگی های لغزشی سطح تاچ پد خوب است و به اندازه کافی صاف است که از گیر کردن انگشتان جلوگیری کند. علاوه بر این موارد ، مکانیک کلیک بسیار عالی است و صدای زیادی تولید نمی شود. همانند مدل قبلی ، این مدل نیز فاقد موس وسط که در مرکز صفحه کلید قرار میگیرد می باشد.

کیبورد لپ تاپ HP ProBook 650 G5


باتری

باتری لپ تاپ HP ProBook 650 G5 همانند مدل قبلی ظرفیتی برابر با 48 وات ساعت دارد. پیشرفتی که این مدل نسبت به مدل قبلی خود داشته است ، بهینه تر بودن قطعات مصرفی آن است که منجر به طول عمر باتری بالاتری شده است. ظرفیت 48 وات ساعتی در بسیاری از لپ تاپ ها مثل ThinkPad L580 رقیب و حتی مدل قبلی این لپ تاپ یعنی HP ProBook 650 G4 استفاده می شود. این باتری در تست WiFi که در آن نور صفحه نمایش روی 150 نیت تنظیم شده و وبگردی با اتصال بی سیم وای فای را شبیه سازی میکند ، حدود 7 ساعت و نیم دوام آورده است. این در حالی است که لپ تاپ رقیب یعنی ThinkPad L580 بیش از 9 ساعت را برای این تست ثبت کرده است. گفتنی است که حدودا 2 ساعت زمان لازم است تا این باتری به طور کامل شارژ شود.

باتری لپ تاپ HP ProBook 650 G5


صدا

اسپیکر های لپ تاپ HP ProBook 650 G5 دقیقا مانند مدل قبلی در پشت یک توری پهن بالای کیبورد قرار گرفته اند و در نتیجه موقعیت خیلی خوبی به سمت بالا دارند. صدای تولید شده از این بلندگو ها به طور کلی بسیار ضعیف و نازک می باشد و همانطور که در اغلب لپ تاپ های صنعتی مشاهده می شود ، باس نیز کاملاً کم و قابل احساس می باشد. در آخر نیز پیشنهاد می شود از بلندگو های خارجی برای تجربه ی صدای بلندتر و باکیفیت تر استفاده نمایید.

اسپیکر های لپ تاپ HP ProBook 650 G5


اتصالات

اتصالات لپ تاپ HP ProBook 650 G5 همانطور که در تمامی سری های 650 مشاهده کردیم ، خوب و کافی است. در سمت راست لپ تاپ درایو نوری DVD RW ، کارت خوان هوشمند و قفل امنیتی قرار گرفته اند. سایر پورت ها نیز نظیر جک 3.5 میلی متری صدا ، پورت یو اس بی تایپ سی USB Type-C ، دو عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.1 ، پورت HDMI ، پورت اثرنت یا همان LAN ، پورت VGA ، Docking Port و کارت خوان میکرو اس دی microSD و درگاه شارژر در سمت چپ لپ تاپ واقع شده اند. متاسفانه سمت چپ لپ تاپ تراکم بسیار بالایی دارد.

پورت های لپ تاپ HP ProBook 650 G5

ویژگی های مثبت

  • نمایشگر مطلوب
  • کیبورد و تاچپد مناسب
  • اتصالات عالی

ویژگی های منفی

  • صدای نسبتا ضعیف
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*