لپ تاپ Dell G3 15 3590 ، یک دستگاه پرقدرت گیمینگ از شرکت نام آشنای دل می باشد. این لپ تاپ 15 اینچی با سخت افزار فوق العاده قدرتمند خود ، قادر است تمامی بازی های روز دنیا را با کیفیت مطلوب اجرا کند. طراحی زیبا ، از دیگر نکات مثبت این لپ تاپ تلقی می شود. با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی این لپ تاپ بپردازیم.

طراحی

طراحی لپ تاپ Dell G3 15 3590 همانند بسیاری دیگر از لپ تاپ های گیمینگ ، معمولا از جنس پلاستیک با لبه ها و گوشه های گرد تشکیل شده است. این لپ تاپ با استراحتگاه از جنس پلاستیکی صاف ، درب بیرونی پلاستیکی مات زبر و نوار های آبی رنگ روشن در اطراف جلوه ی بسیار زیبا و مجذوب کننده ای دارد. این طراحی جدید ، نسبت به مدل قبلی یعنی G3 3579 که شبیه به HP Pavilion 15 بود ، حس گیمینگ بودن لپ تاپ را بیشتر منتقل می کند. گوشه‌های عقب نمایشگر بسیار شبیه به جدیدترین لپ تاپ های Omen شرکت اچ پی می باشند.

وزن این مدل در مقایسه با مدل قبلی تقریبا یکسان است و هردو وزنی حدودا 2.5 کیلوگرمی دارند. این وزن در مقابل لپ تاپ های رقیب نظیر HP Pavilion 15 Gaming ، Aorus 15 و Lenovo Legion Y540 مقداری بالاتر است. لولای لپ تاپ به طور یکنواخت در سرتاسر جای خود محکم قرار گرفته است و می تواند درب لپ تاپ را تا حدود 145 درجه باز کند.

طراحی لپ تاپ Dell G3 15 3590

صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ Dell G3 15 3590 با اندازه ی 15.6 اینچی خود مجهز به پنلی FullHD IPS با رزولوشن 1920x1080 پیکسل می باشد. این پنل را می توان یک پنل نسبتا اقتصادی در نظر گرفت که برای سری ارزان قیمت G3 مناسب است. در این صفحه نمایش رنگ ها به دلیل وسعت نسبتا محدود ، تا حدودی کم عمق به نظر می رسند. از طرف دیگر، شدت عمق رنگ مشکی برای نسبت کنتراست بالا در حدود 1100:1 بسیار عالی است و نمایشگر نسبت به G3 3579 ، حدود 33 درصد روشنایی بیشتری دارد. این صفحه نمایش فضای ها رنگی sRGB و AdobeRGB را به ترتیب 59 و 38 درصد پوشش می دهد. این مقادیر برای استفاده ی معمولی مناسب هستند اما برای طراحان گرافیکی دیجیتالی ، ممکن است مناسب نباشند.

مقیاس خاکستری و دمای رنگ ها به خصوص برای یک پنل نسبتا ارزان قیمت که مقادیر متوسط DeltaE نیز در آن معمولاً بسیار بالا است ، بسیار عالی هستند. دید در فضاهای باز و پرنور ، به علت حداکثر روشنایی 276 نیتی ، نسبتا ضعیف است . ضمنا حداکثر روشنایی از 276 نیت به 171 نیت در هنگام کار با باتری کاهش می یابد. علاوه بر این ، همانطور که از یک پنل IPS انتظار می رود ، زوایای دید بسیار عالی هستند و کاربران می توانند بدون مشکل با زاویه ی غیر مستقیم نیز به صفحه نمایش نگاه کنند.

صفحه نمایش لپ تاپ Dell G3 15 3590

کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ Dell G3 15 3590 بر خلاف سایر قسمت های لپ تاپ که نسبت به مدل قبلی دستخوش تغییرات شده ، تغییر خاصی نداشته است.به طور کلی می توان بازخورد خوبی از این صفحه کلید داشت. البته گفتنی است که سایر لپ تاپ های گرانقیمت تر نظیر سری MSI GT ، سری HP Spectre و یا حتی سری G7 خودِ دل دارای کلیدهایی محکم تر هستند. نور پس زمینه ی آبی رنگ جلوه ی بسیار زیبایی به لپ تاپ می دهد. دکمه های NumPad و Arrow کوچک تر از کلیدهای اصلی QWERTY هستند و بنابراین اسفنجی تر و فشرده تر هستند.

تاچ پد لپ تاپ Dell G3 15 3590 با ابعاد 10.5 در 8 سانتی متری خود ، دقیقا هم اندازه ی تاچ پد مدل قبلی یعنی لپ تاپ Dell G3 15 3579 می باشد. این صفحه لمسی با فعال سازی دقیق برای کنترل مکان نما بسیار عالی و مطلوب است اما کلیدهای یکپارچه ماوس تا حدودی اسفنجی هستند. خوشبختانه سرعت و دقت این تاچ پد ، همانطور که انتظار می رود ، بسیار بالا و عالی است و کاربر در حین استفاده از آن دچار مشکل نخواهد شد.

کیبورد لپ تاپ Dell G3 15 3590


باتری

باتری لپ تاپ Dell G3 15 3590 از جنس لیتیوم یون بوده و 51 وات ساعت ظرفیت دارد. مدل قبلی با ظرفیت 56 وات ساعتی خود ، 5 وات ساعت ظرفیت بیشتری نسبت به این مدل داشته است. اما این کاهش ظرفیت ، باعث کاهش طول استفاده نشده و هردو سری در تست WLAN که در آن روشنایی صفحه نمایش روی 150 نیت تنظیم شده و وبگردی با استفاده از اتصال با سیم به اینترنت شبیه سازی می شود ، حدودا 6 ساعت و نیم دوام می آورند. این مقدار برای یک لپ تاپ گیمینگ فراتر از حد انتظار است. ضمنا گفتنی است که شارژ از ظرفیت خالی (0 درصد) به ظرفیت کامل (100 درصد) حدودا 2 ساعت با آداپتور AC ارائه شده طول می کشد.

باتری لپ تاپ Dell G3 15 3590


صدا

اسپیکر های لپ تاپ Dell G3 15 3590 با حداکثر صدای 84 دسی بلی خود ، عملکرد متوسطی را ارائه می دهند. صدا را می توان تا حدودی فاقد باس توصیف کرد. صدا ها کیفیت نسبتا مناسبی دارند و برای استفاده های روزمره کاملا مناسب هستند. در آخر نیز پیشنهاد می شود اگر به دنبال صدایی با کیفیت بالاتر هستید ، از اسپیکر ها یا هدفون های خارجی استفاده نمایید.

اسپیکر های لپ تاپ Dell G3 15 3590

اتصالات

اتصالات لپ تاپ Dell G3 15 3590 به عنوان یک لپ تاپ مخصوص بازی نسبتا متوسط است. در پشت و جلوی لپ تاپ هیچ گونه پورت یا اتصالاتی وجود ندارند. در سمت راست لپ تاپ شاهد درگاه کارت خوان ، دو عدد پورت یو اس بی نسل دوم USB 2.0 و قفل امنیتی Noble هستیم. در سمت چپ لپ تاپ نیز درگاه AC شارژر ، یک عدد پورت یو اس بی تایپ سی USB Type-C ، پورت دیسپلی DisPlayPort ، پورت HDMI 2.0 ، یک عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.1 ، پورت LAN و جک 3.5 میلی متری ترکیبی صدا قرار گرفته اند.

پورت های لپ تاپ Dell G3 15 3590

ویژگی های مثبت

  • نمایشگر IPS
  • کیبورد و تاچ پد مناسب
  • طراحی زیبا
  • باتری قوی

ویژگی های منفی

  • نمایشگر کم نور

  • علی
    (1400-12-04)

    بسیار مقاله جالبی بود کاش در مورد CPU و گرافیک بیشتر توضیح بدین

    کِی لپ

    سلام

    ممنون

    حتما

  • محمد حسین
    (1400-12-04)

    بررسی جالبی بود ممنون بابت توضیحات کامل

    کِی لپ

    با تشکر

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*