در گذشته لپ‌تاپ‌های بیشتری باتری‌های قابل جابجایی داشتند که بدون ابزار خاصی قابل تعویض بودند. فقط تعداد کمی از لپ‌تاپ‌ها هنوز این امکان را دارند، اما تعویض باتری لپ تاپ با این وجود امکان‌پذیر است و می‌تواند عمر مفید لپ‌تاپ شما را افزایش دهد.

باتری‌های نوت‌بوک معمولاً فقط چند صد بار قبل از اینکه فرسوده شوند ، قابلیت شارژ دارند. اگر پس از استفاده از نکات ما برای افزایش عمر باتری، باتری شما مانند همیشه شارژ نمی شود، ممکن است زمان تعویض باتری فرا رسیده باشد. اگر لپ تاپ شما هنگام اتصال به برق شارژ نمی شود و یا اگر باتری شروع به متورم شدن کرده است، باید به فکر چاره ای باشید.

تعویض باتری

شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا یک باتری اورجینال از سازنده لپ تاپ خود تهیه کنید. باتری‌های شخص ثالث ممکن است با استانداردهای یکسانی طراحی نشده باشند و ظرفیت یا قدرتی مشابه بسته‌های برق کارخانه نداشته باشند. پرداخت کمی پول اضافی برای یک باتری اصل واقعا حیاتی است.

نحوه تعویض باتری لپ تاپ

در مورد فرآیند تعویض، باتری‌های اکثر لپ‌تاپ‌های امروزی در داخل شاسی مهر و موم شده‌اند، به این معنی که برای رسیدن به آن‌ها ، نیاز به برداشتن پنل دسترسی پایینی است. باتری باید به راحتی پیدا شود.

به دقت توجه کنید که باتری چگونه به مادربرد متصل می شود، معمولاً از طریق یک کانکتور همانطور که در عکس اینجا می بینید. (به تصویر در مورد نحوه جدا کردن کابل توجه کنید. این می تواند از لپ تاپ به لپ تاپ متفاوت باشد، اما باید ایده کلی را به شما ارائه دهد.)

تعویض باتری

قبل از اینکه بتوانید باتری را جدا کنید، علاوه بر جدا کردن کانکتور، باید هر پیچی را که باتری را محکم می کند باز کنید. (به یاد داشته باشید اگر پیچ ها از نظر طول یا دور متفاوت هستند، آنها را به طرحی از داخل لپ تاپ بچسبانید.) سیم های دیگری نیز ممکن است در اطراف باتری قرار بگیرند. مراقب باشید که آنها را نکشید. آنها باید به همان شکلی که بودند برگردند. گرفتن عکس قبل و بعد از فضای داخلی با گوشی ایده خوبی است.

نصب باتری جایگزین معکوس فرآیند حذف است. هر سیم را در اطراف باتری قرار دهید، سپس باتری جدید را در جای خود قرار دهید، آن را پیچ کنید و کانکتور را وصل کنید. همانطور که گفته شد هیچ چیزی را به زور جا نزنید.

پس از تعویض پنل پایین و وصل کردن لپ تاپ، نشانگر شارژ آن باید روشن شود. می توانید بلافاصله استفاده از لپ تاپ را شروع کنید. برای تست باتری، اجازه دهید کاملا شارژ شود، سپس لپ تاپ را روی باتری استفاده کنید تا زمانی که به شما اخطار کم بودن باتری بدهد. دوباره آن را شارژ کنید و بررسی کنید که به ظرفیت کامل رسیده است.

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*