لپ تاپ HP EliteBook 850 G4 چهارمین مدل از سری EliteBook 850 است که با پردازنده ی نسل هفتمی خود در سال 2017 میلادی توسط کمپانی مطرح و پرطرفدار اچ پی تولید و عرضه ی جهانی شده است. با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی این لپ تاپ 15 اینچی بپردازیم.

طراحی

طراحی لپ تاپ HP EliteBook 850 G4 شباهت بسیار زیادی با مدل های پیشین خود دارد. تفاوت ها بسیار جزئی هستند و حتی می توان این لپ تاپ را مشابه 850 G1 نیز تلقی کرد. بدنه هیچ گونه تغییری نکرده است. این بدان معناست که همچنان شاهد گوشه های گرد و کناره‌های هموار و رنگ‌های مشکی و نقره ای هستیم. رنگ نقره ای مشخصه EliteBook های اچ پی است. تکیه گاه کف دست و درب نمایشگر هر دو به رنگ نقره ای می باشند در حالی که پایین ، صفحه کلید و قاب های نمایشگر مشکی رنگ هستند.

با وجود قاب نسبتا نازک ، لپ تاپ بسیار مستحکم به نظر می رسد؛ این استقامت را می توان با وجود آلیاژ های آلومینیومی توجیه نمود. تکیه گاه کف دست و درب نمایشگر نیز از آلومینیوم ساخته شده اند؛ قسمت پایینی لپ تاپ دارای منیزیم می باشد. تنها قطعات ساخته شده از پلاستیک در این لپ تاپ ، قاب های نمایشگر هستند. در کل ، این لپ تاپ بسیار مطلوب و مقاوم به نظر می رسد. با این حال ، می توان چند نقص جزئی از آن گرفت: به عنوان مثال کیبورد تحت فشار متوسط ، مقداری خم می شود. درب باریک نیز تا حدودی خم می شود و نمایشگر با فشار وارد شده به پشت آن ، دچار موج می شود. به لطف کلاهک های پلاستیکی کشویی مشکی رنگ ، لولا ها بسیار محکم هستند و نرمی آنها نیز اجازه ی باز شدن درب با یک دست نیز می دهد. زاویه باز شدن درب لپ تاپ حدودا 140 درجه می باشد.

طراحی لپ تاپ HP EliteBook 850 G4


صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ HP EliteBook 850 G4 با ابعاد 15.6 اینچی خود ، در 4 پنل مختلف توسط اچ پی عرضه شده است. مدل پایه با رزولوشن 1366x768 پیکسل و کیفیت HD است. خرید این پنل به کاربران توصیه نمی شود. پنل های دیگر نیز رزولوشن بالاتری دارند. پنل پرفروش از این لپ تاپ ، رزولوشنی برابر با 1920x1080 و کیفیت FullHD را دارا است. میانگین روشنایی این صفحه نمایش 341 نیت می باشد که مقدار بسیار خوبی است. لپ تاپ EliteBook 850 G4 در این زمینه رقبای خود را به راحتی پشت سر گذاشته است و فقط پنل IPS Full HD Acer TravelMate P658 مقداری ب آن نزدیک است. نقطه ضعف این پنل TN با نگاه کردن به نسبت کنتراست بیشتر قابل توجه است: سطح سیاه تنها 0.81 می باشد که منجر به نسبت کنتراست ناچیز 417:1 می شود. تنها پنل HD TN Dell Latitude E5570 از این پنل بدتر است و سایر رقبا به لطف پنل های IPS خود نسبت کنتراست و سطح مشکی بسیار بهتری را ارائه می دهند. خوشبختانه می توان گفت که این صفحه نمایش دچار خونریزی نور پس زمینه نیست؛ مشکلی که پنل های IPS بسیار بیشتر از پنل های TN دچار آن هستند.

خوشبختانه این صفحه نمایش می تواند حدود 84 درصد از فضای رنگی sRGB را پوشش بدهد که مقدار بسیار مناسبی است. به طور پیش فرض ، نمایشگر رنگ آبی زیاد و انحراف‌های رنگی نسبتا زیادی را نشان می دهد که خوشبختانه می توان آن را از طریق کالیبراسیون برطرف نمود. این نمایشگر به علت روشنایی قابل توجه و سطح مات در فضای های باز و پرنور نیز به خوبی کار می کند و کاربر را دچار مشکل نمی کند. حتی زمانی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرد، باز هم قابل خواندن و مشاهده می باشد و بنابراین بهتر از نمایشگرهای رقبای خود عمل می کند. به علت TN بودن پنل ، زاویه دید چنگی به دل نمی زند و بهتر است که فقط مستقیم به صفحه نمایش نگاه کنید.

صفحه نمایش لپ تاپ HP EliteBook 850 G4


کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ HP EliteBook 850 G4 نسبت به مدل قبلی خود یعنی EliteBook 850 G3 بدون تغییر باقی مانده است. این صفحه کلید هنوز یک صفحه کلید شش ردیفه ضد پاشش آب می باشد که شامل صفحه کلید عددی در سمت راست نیز می باشد. همانطور که در اکثر کیبورد های اچ پی قابل مشاهده است ، اکثر کلیدها اندازه استاندارد دارند. اما برخی استثنائات نیز وجود دارد. به عنوان مثال ، کلید Return نسبتاً کوچک است ، که می تواند باعث اشتباه تایپی غیر ضروری در طول دوره تنظیم شود. به علاوه دکمه های جهت بالا و پایین نیز بسیار کوچک هستند.

سطح کلید ها صاف و در عین حال کمی زبر هستند که حس بسیار دلپذیری را به کاربر منتقل می کنند. به گفته HP ، این صفحه کلید مجهز به قابلیت DuraKeys است. این قابلیت باعث می شود حتی کلید های پراستفاده نیز پس از استفاده ی طولانی مدت در برابر چربی مقاوم باشند. کلید های مسطح غیر مقعر فاصله ی مناسبی دارند و نقطه فشار مطلوبی ارائه می دهند. برای این صفحه کلید نور پس زمینه در دو شدت نیز وجود دارد که می توان آن را با FN+F5 فعال و تنظیم کرد. به طور کلی این صفحه کلید برای تایپیست ها و نویسندگان نیز مناسب است.

تاچ پد لپ تاپ HP EliteBook 850 G4 با حالت شیشه ای خود ، دارای یک لایه سطحی با ترکیبات خاص می باشد تا لغزش بهینه را با لمس و احساسی خوشایند ترکیب کند. فرمان های چند لمسی با سرعت و دقت بالا اجرا می شوند. مجموعه ی تاچپد به جز دکمه های فیزیکی را می توان بدون عیب تلقی کرد. متاسفانه دکمه های فیزیکی در عین این که کیفیت بالاتری نسبت به دکمه‌های Lifebook U757 دارند ، اما همچنان به طور قابل توجهی تکان می‌خورند و نقطه فعال آن‌ها نسبتاً چسبنده و نادرست است.

کیبورد لپ تاپ HP EliteBook 850 G4


باتری

باتری لپ تاپ HP EliteBook 850 G4 در مقایسه با مدل قبلی خود ، دچار افزایش 10 درصدی ظرفیت شده است. این یعنی باتری از 46 وات ساعت به 51 وات ساعت ارتقا یافته است. به لطف مصرف انرژی کم ، این باتری در تست های مختلف امتیازات بسیار مناسبی کسب کرده است و می توان روی آن برای یک روز کاری بدون برق حساب کرد! گفتنی است که این لپ تاپ دارای قابلیت شارژ سریع یا Fast Charge نیز می باشد که باعث می شود در کمتر از 90 دقیقه به طور کامل شارژ شود.

باتری لپ تاپ HP EliteBook 850 G4


صدا

بلندگو های لپ تاپ HP EliteBook 850 G4 از نوع استریو بوده و در بین کیبورد و لولا ها قرار گرفته اند. این اسپیکر ها همانند بسیاری دیگر از لپ تاپ ها کیفیت بسیار متوسطی را ارائه می دهند. این اسپیکر های Bang & Olufsen هیچ باس قابل توجهی ارائه نمی دهند و پخش صدا به طور کلی نسبتاً واضح است. ضمنا صدای تولیدی از این اسپیکر ها به اندازه ای بلند هستند که یک اتاق کنفرانس کوچک را پر کنند. در آخر نیز مانند سایر لپ تاپ های پیشنهاد می شود اگر به دنبال صدایی بلندتر و با کیفیت تر هستید از اسپیکر ها و هدفون های خارجی استفاده نمایید.

اسپیکر لپ تاپ HP EliteBook 850 G4


اتصالات

اتصالات لپ تاپ HP EliteBook 850 G4 از نقاط قوت آن است. در این لپ تاپ شاهد پورت ها و اتصالات متعددی هستیم. در سمت راست لپ تاپ شاهد یک عدد پورت یو اس بی تایپ سی USB Type-C فاقد پشتیبانی ThunderBolt ، پورت دیسپلی DisplayPort ، اسلات کارت SD ، جک 3.5 میلی متری ترکیبی صدا ، یک عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 ، پورت LAN یا همان Ethernet ، Docking Port ، درگاه سیم کارت و درگاه اتصال شارژر هستیم. در سمت چپ نیز قفل امنیتی Kensington ، پورت VGA ، یک عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 دیگر و کارت خوان هوشمند قرار دارند. نبود پورت HDMI از مهم ترین ضعف های اتصالات این لپ تاپ محسوب می شود.

پورت های لپ تاپ HP EliteBook 850 G4

ویژگی های مثبت

  • نمایشگر پرنور
  • کیبورد مطلوب
  • طراحی زیبا و محکم
  • باتری قدرتمند

ویژگی های منفی

  • نمایشگر با زاویه دید ضعیف
  • نداشتن HDMI
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*