اگر به دنبال یک گزینه تبلت ویندوزی با سرعت و امکانات خوب باشید، در بین لپ تاپ های موجود در فروشگاه کِی لپ، احتمالا به گزینه Dell Venue 11 Pro 7130 برخورده اید! یک تبلت حرفه ای و انعطاف پذیر برای حمل و نقل و استفاده در دانشگاه، ویزیت مشتریان و تماشای فیلم و ویدئو است. صفحه نمایش 10.8 اینچی با کیفیت فول اچ دی در کنار قابلیت های کاربردی، این تجربه هیجان انگیز را برای شما به وجود می آورد.

Dell Venue 11 Pro

صفحه نمایش

Venue 11 Pro مجهز به صفحه نمایش IPS دارای کنتراست با شدت بالا و با زاویه دید پایدار است. اندازه گیری های ثبت شده ما برای دو پنل کمی متفاوت میباشند ، اما این امری طبیعی است چون دو صفحه نمایش با ساختار یکسان ، هرگز 100٪ نتایج مشابه را ثبت نمی کنند.

پردازشگر

این تبلت بر روی یک پردازنده دو هسته ای Core i5-4300Y (Haswell) کار می کند. "Y" در انتها نشان می دهد که این یک CPU بسیار کارآمد در 11.5 وات، TDP حتی کمتر از یک پردازنده معمولی ULV (15 وات) است. نرخ پایه CPU 1.6 گیگاهرتز است که با استفاده از توربو، می تواند تا 2.3 گیگاهرتز افزایش یابد. با این حال، پردازنده هرگز از ظرفیت عملکرد کامل خود استفاده نمی کند. CPU تست تک نویسی معیار Cinebench را از 1.4 تا 2.3 GHz تکمیل کرد، در حالی که سرعت آن معمولا حدود 2 گیگاهرتز بود. این پردازنده چندین تست را در 1.3 تا 1.4 گیگاهرتز انجام داد که رفتار CPU در هر دو حالت AC و حالت باتری یکسان بود.

نتایج پردازنده در معیارهای مختلف ما ناامید کننده بود. از آنجا که Core i5 از توربو در آزمایش های چند موضوع استفاده نکرده و حتی زیر فرکانس پایه خود پایین می آید، نتایج پردازنده پایین تر از مدل دیگر (با Core i3-4020Y است). با این حال، عملکرد تک نفوذ دستگاه تست ما به مراتب بهتر از Core i3-4020Y محل برگزاری بود که این پردازنده می تواند توربو خود را برای برنامه های یکپارچه استفاده کند.

پشت تبلت Venue Pro 11 پنل قابل باز شدن مقاوم در برابر اثر انگشت را مشاهده می‌کنید که در اطراف آن حاشیه پلاستیکی با رنگ خاکستری مات قرار گرفته و ظاهری کاملا تجاری به تبلت می‌دهد. در حاشیه بالایی تبلت هم دوربین 8 مگاپیکسلی آن جا خوش کرده است. در جلوی این تبلت نیز، صفحه نمایشی 10.8 اینچی با حاشیه 2.5 سانتی متری مشکی براق وجود دارد. یک دوربین 2 مگاپیکسلی در مرکز حاشیه بالا قرار دارد و آرم ویندوز در مرکز حاشیه پایین. وزن این تبلت حتی به 1 کیلوگرم هم نمیرسد؛ فقط 726 گرم! در صورتی که کیبورد را به تبلت متصل کنید، وزن دستگاه به 1.5 کیلوگرم می رسد و ممکن است احساس سنگینی کنید !

دکمه پاور، پورت میکرو HDMI، درگاه کارت خوان microSDدر سمت راستVenue 11 Pro  قرار دارد. در سمت چپ پورت USB 3، جک مشترک هدفون و میکروفون و تنظیم حجم صدا جای گرفته‌اند. 4 دریچه برای تبادل هوا بالای تبلت و پورت‌های اتصال به صفحه کلید در پایین آن قرار دارد.

پردازنده این تبلت یک پردازنده دو هسته‌ای Core i5-4300Y هست. حرف Y در انتهای مدل به این معنی است که این پردازنده بسیار کم مصرف است. و اینکه تست پردازنده نشان داده که عملکرد آن در حال اتصال به برق و حالت استفاده از باتری یکسان است. خبر خوب دیگر این است که سی پی یو این تبلت توانسته در تست عملکرد در مقایسه با هم رقیبان رده‌ اش عالی ظاهر شود. رقیبانی چون ElitePad های hp و حتی غول هایی چون سرفیس مایکروسافت (Pro 2 و Pro3)! خودتان نتایج تست را ببینید: (مقادیر کمتر، نشان دهنده عملکرد بهتر هستند.)

ونیو 11 پرو، به یک فن مجهز شده که در حالت آماده به کار معمولاً بی حرکت باقی می‌ماند، یعنی کل دستگاه سر و صدای زیادی تولید نمی‌کند. البته وقتی چندین برنامه باز باشد، فن شروع به کار می‌کند اما صدای آن به نسبت زیاد نیست.Venue 11 Pro یک صفحه نمایش عالی Full HD دارد. این صفحه نمایش 10.8 اینچی، رنگ‌های روشن قوی و جزئیات دقیق تصویر را در اختیار شما می‌گذارد. و کارت گرافیکی اینتلGT2 به راحتی از پس کارهای گرافیکی ساده و انجام بازی‌های معمولی برمی‌آید.عکس‌های که دوربین 2 مگاپیکسلی جلو می‌گیرد کمی تاریک‌ می‌شوند اما با استفاده از وبکم HD این دستگاه می‌توانید برای تماس‌های تصویری با خانواده و دوستان استفاده کنید و با استفاده از دوربین 8 مگاپیکسلی عقب تبلت، عکس‌های با کیفیت‌تری بگیرید.

در حالت استفاده مداوم روزانه، مثل اتصال به اینترنت، اگر هر 40 ثانیه یک بار یک صفحه جدید باز کنید و حالت ذخیره انرژی یا Energy Saving  را فعال کرده باشید، باتری تبلت حدود 4 ساعت و نیم دوام می‌آورد. اما اگر درحالتی که از باتری استفاده می‌کنید، کمی هم به تبلتتان استراحت دهید، این زمان بیشتر می‌شود.هرچند که متاسفانه در این مورد کمی از رقابایش عقب مانده و عمر باتری قابل توجهی نسبت به آن‌ها ندارد. مقایسه‌ای که بین طول عمر باتری‌ تبلت‌های مختلف انجام شده را ببینید.

حاصل همراهی پردازنده Core i5 و هارد حالت جامد چیزی جز سیستمی سریع و پایدار نیست. برای بالا آمدن ویندوز لازم نیست مدت زیادی منتظر بمانید و می‌توانید کارهای روزانه، مرور وب و بازی‌هایتان را بدون نگرانی انجام دهید. می توانید در تصویر پایین مقایسه Venue Pro 11 و سایر تبلت‌های این رده را درمورد کارایی اجرای برنامه های روزمره مانند باز کردن عکس، دیدن فیلم، مرور وب و… ببینید.

Dell Venue 11

می بینید که عملکرد Venue Pro 11 که با رنگ سیاه مشخص شده، در سطح متوسط و با اختلاف کمی از سایر تبلت‌های هم رده‌اش قرار دارد.Dell Venue پرو 11 را به راحتی می توانید با استفاده از کیبرد آن به یک لپ تاپ قدرتمند (البته با صفحه نمایشی نه چندان بزرگ) تبدیل کنید. این کیبرد به راحتی قابل اتصال و جدا شدن بوده و براحتی می توانید صفحه نمایش آن را با زاویه دلخواه تنظیم کنید، چیزی که در آیپد اپل نیست!!

عملکرد سیستم

پردازنده Core i5 و درایو حالت جامد سریع برای یک سیستم سریع و پایدار ایجاد می کنند. هنگام شروع به کار ویندوز امتیاز PCMark 7 رایانه لوحی به لطف SSD خوب و سریع بود ، اما نتیجه PCMark 8 ناامید کننده است - حتی با یک پردازنده ضعیف، مدل دیگری ، نمره بالاتر را به دست آورد. سرعت CPU و GPU قلب موضوع را نشان می دهد: همانطور که CPU و GPU به طور همزمان تحت بار هستند، سرعت آنها به طور قابل توجهی کاهش می یابد. در بخش بازی معیار PCMark 8 Home، CPU در 600 مگاهرتز و هسته گرافیکی در 400 مگاهرتز کار می کند.

انتشار و انرژی

Venue 11 Pro مجهز به یک فن بوده که کل دستگاه به صورت خاموش اجرا میشود که نسبت به مدل های دیگر سطح فشار صدا نسبتا کم است.

Venue 11 Pro تست استرس (Prime95 و Furmark را همزمان به مدت حداقل یک ساعت انجام داد) به همان شیوه را در هر دو حالت AC و حالت باتری تکمیل کرد. در حالی که پردازنده در حدود 600 تا 800 مگاهرتز اجرا می شد، هسته گرافیکی در مورد آن کار در 300 تا 400 مگاهرتز بود . ما در طی آزمون استرس، دماي بیش از 40 درجه سانتی گراد (104 درجه فارنهایت) را در چهار نقطه اندازه گرفتیم که مدل دیگر Venue کمی سردتر باقی ماند.

عمر باتری

در تست WLAN، ما برای شبیه سازی عملیاتو استفاده روزمره یک اسکریپت را اجرا می کنیم که به طور خودکار صفحه وب جدیدی را هر 40 ثانیه بارگذاری می کند. پروفایل صرفه جویی در انرژی فعال بوده و روشنایی صفحه نمایش به حدود 150 cd / m² تنظیم شده است. Venue 11 Pro ساعت 4:40 باتری اجرا شد که به طور مستقیم در مقایسه با مدل دیگرش (6:42 ق.ظ.) نتیجه خوبی نیست. ما آزمایش WLAN را چندین بار با دستگاه بررسی فعلی تکرار کردیم و هر بار نتیجه مشابهی را به دست آوردیم. پردازنده Core i5 قویتر در حالت خاموش نیاز به انرژی کمی بیشتر از پردازنده Core i3 مدل دیگر دارد.

نتیجه گیری

Dell Venue 11 Pro عملکرد کافی برای انجام کارهای روزانه ارائه می دهد. متاسفانه، پردازنده Core i5 قادر به استفاده از ظرفیت عملکرد کامل خود نیست. در نتیجه، دستگاه جدید تنها در عملکرد (در بهترین حالت) مقایسه با نسخه Core i3 تبلت، حداقل افزایش را پیدا میکند. نمایشگر IPS دارای کنتراست با زاویه دید ثابت و پایدار است. درایو حالت جامد سریع با ظرفیت 128 گیگابایتی نیز در اینجا قرار دارد که به راحتی می توانید درایو را عوض کنید، زیرا بدون استفاده از ابزار، می توان از طرف مقابل تبلت برداشت.

Venue 11 Pro یک تبلت لپ تاپ شوی قدرتمند و حتی کارایی یک کامپیوتر دسکتاپ را با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد. سی پی یو دو هسته‌ای Core i5، کارت گرافیکی اینتل GT2 و حافظه رم 4 گیگابایتی به راحتی از پس کارهای روزانه، مرور وب و بازی های معمولی شما برآمده و از نظر سرعت و پایداری شما را راضی نگه می‌دارد.
صفحه نمایش فول اچ دی با زاویه گسترده و حجم صدای مناسب صدا، برای دیدن فیلم در جمع دوستان و خانواده کاملا مناسب است. از دیگرنقاط قوت  Venue 11 Proوزن کم آن است و می‌تواند همیشه همراه مناسبی برای شما باشد. هارد درایو 128 گیگابایتی SSD هم برای خانواده تبلت‌ها فضای زیاد است برای جای دادن ده‌ها فیلم با کیفیت و تعداد زیادی موسیقی و فایل صوتی کافی به نظر می‌رسد.

گردآوری و ترجمه : اختصاصی کِی لپ

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*