HP ProBook 430 G1 از محصولات سری پروبوک شرکت HP با مشخصات سخت افزاری، طراحی جذاب و وزن مناسب است. این لپ تاپ محصول سال 2014 میلادی و مجهز به نسل چهارم پردازنده های اینتل است. در اولین برخورد و لمس 430، استیل زیبا و وزن خوب آن، حس خوب یک الترابوک حرفه ای به شما وارد خواهد شد. عدم وجود دی وی دی رایتر  نیز در این موضوع بی تاثیر نبوده است. نگاهی به مشخصات کلی این لپ تاپ می پردازیم :

مشخصات کلی لپ تاپ HP ProBook 430 G1

پردازندهIntel Core i7-4500U
فرکانس پردازنده1.6 گیگاهرتز
مقدار حافظه رم4 گیگابایت
حافظه داخلی500 گیگابایت
پردازنده گرافیکیIntel HD Graphics 4400
اندازه صفحه نمایش13.3 اینچ
رزولوشن صفحه1366x768 (HD)
وزن1.5 کیلوگرم

طراحی ظاهری

HP طراحی شیک و کاربر پسندی در HP ProBook 430 به کار برده و پوشش صفحه نمایش لاستیکی با آرم براق HP زیبایی چشمگیری به این لپ تاپ داده است. اما این گزینه مثبت با دست زدن به نشانه های چسبنده پشت نوت بوک نابود می شود ! پشت دستگاه بسیار مستعد جذب اثر انگشت است. قسمت استراحت دست با فلزی خاکستری رنگ پوشانده شده است که از جذب گردوغبار و چربی جلوگیری می کند. این امر تاثیر به سزایی در نگهداری لپ تاپ دارد.

ارتفاع لپ تاپ تنها 23 میلیمتر بوده و باریکی آن کاملا در نگاه اول به چشم می آید. وزن حدودا 1.5 کیلوگرمی، به لطف این ویژگی ها، سبک و در حمل و نقل به هیچ وجه شما را اذیت نمی کند !

430 G1

proBook 430

اتصالات

در این لپتاپ دو پورت USB 3.0 وجود دارد و HDMI هم در کنار آن قرار داده شده است. این سه پورت به اندازه ای بهم نزدیک هستند که اتصال استفاده همزمان از هر سه آن ها ممکن باعث ایجاد مشکل در اتصال شود. البته این موضوع بیشتر به ابعاد و ضخامت usb و پورت های شما مربوط می شود. همچنین در سمت چپ برای نمایشگرهای خارجی پورت VGA، تعبیه شده است. پریز برق، اسپیکرهای صوتی و پورت USB 2.0 (برای اجرای درایوهای نوری خارجی) در سمت راست هستند. جلوی اسلات نیز کارت های حافظه SD و MS Pro ذخیره می شوند.

430 G1

ارتباطات

پورت HP Gibecard-LAN، بلوتوث 4.0 ، WLAN و اتصال به اینترنت با استفاده از HSPA + در این ProBook امکان امکان پذیر است. متاسفانه کارآیی WLAN خیلی مطلوب نیست. اکثر نوت بوک هایی که تا به امروز مورد آزمایش قرار گرفته اند (مانند Schenker Xirios B502 با اینتل Centrino Advanced-N 6235) نیز این مشکل را داشتند. کارت WLAN از استانداردهای b / g / n با حداکثر 150 MB / s پشتیبانی می کند که قابلیت فرکانس 5 گیگاهرتزی را ندارد. کارت پهنای باند با نام واقعی Huawei MU 736 با توجه به تولید کننده، نرخ انتقال حداکثر 5.76 MB / s در هنگام آپلود و 21 MB / s در حال دانلود نامیده می شود.( امکان نگهداری اسلات سیمکارت در زیر فلاپ وجود دارد)

نمایشگر

HP از نمایشگر LED مات ال جی در ProBook 430 استفاده کرده است که البته، وضوح 1366x768 پیکسل برای نوت بوک های 13 اینچی معمولی است. با توجه به محدود بودن دسترسی ، زیرنویس ها قابل خواندن بوده و نیازی به زوم کردن ندارند. روشنایی این نوت بوک در سطح پایین(راست.بالا) 164 سی دی / متر مربع و 228 سی سی / متر مربع در وسط است که فقط 72% روشنایی دارد.

پردازشگر

پردازنده Intel Core i7-4500U از نسل Haswell با IGP و چیپ ست ساخته شده است. البته در مدل هایی که با پردازنده i5 عرضه می شوند، معمولا از مدل 4200U استفاده شده و با توجه به مصرف بهینه این سری از پردازنده های اینتل، استفاده از آن ها در الترابوک ها کاملا منطقی به نظر می رسد.

اینتل HD Graphics 4400 IGP به عنوان یک پردازنده گرافیکی برای لپ تاپ استفاده می شود که عملکردی بهتر از Intel HD Graphics 4000 ارائه می دهد، اما برای بازی مناسب نیست. در 3DMark06 (نرم افزاری برای تست عملکرد کارت گرافیک)، سیستم دارای 4،449 امتیاز و در انتهای لیست معیار قرار دارد . ما گزینه ای را برای اختصاص حافظه بیشتر به تراشه گرافیکی در BIOS پیدا کردیم. اگر حافظه از 128 به 512 مگابایت افزایش پیدا کند، امتیاز نوت بوک به 5،097 و عملکرد CPU در همان سطح باقی می ماند.

HP ProBook 430 G1

جمع بندی نهایی

پروبوک 430 با کانفیگی مناسب، طراحی زیبا و وزن مناسب، گزینه بسیار خوب و مقرون به صرفه ای در بین الترابوک های نسل چهارمی اچ پی محسوب می شود. نسخه های i5 و i7 این لپ تاپ چیزی در حدود 200 تا 350 هزارتومان اختلاف قیمت دارند.

گردآوری و ترجمه : اختصاصی کِی لپ

  • Farhad Haghighi
    (1396-11-10)

    الان ۱۳۳۵۰۰۰ بود یهو صد تومن گرون شد

    کِی لپ

    قیمت های سایت ما خیلی تغییر نکرده مقایسه کنید متوجه میشید، با این حال برخی مدل ها این هفته تغییر قیمت دارن

    موفق باشید

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*