یکی از دیگر از لپ تاپ های 14 اینچی سری T لنوو، T430 نام دارد. عموما مدل های سری T برای کسب و کار و بیزینس ها مورد استفاده قرار می گیرد. زبان طراحی ساده و مشترک خانواده T از مدل T400 تا T480 حفظ شده و هر ساله شاهد تغییراتی در سخت افزار و البته بدنه هستیم ! پس از عرضه لپ تاپ نسل دومی T420، سومین عضو این سری را نیز به بازار عرضه کرد. این مدل نیز در رنگ مشکی و بدنه دستگاه از جنس فیبر کربن ساخته شده و دارای مقاوت بسیار بالایی است.

مشخصات کلی لپ تاپ Lenovo ThinkPad T430

پردازندهIntel Core i5-3210M
فرکانس پردازنده2.5 گیگاهرتز
مقدار حافظه رم4 گیگابایت از نوع DDR3
حافظه داخلی320 گیگابایت
پردازنده گرافیکیIntel HD Graphics 4600
اندازه صفحه نمایش14.1 اینچ
رزولوشن صفحه1366x768
وزن2.16 کیلوگرم

طراحی

قوی و قابل اعتماد بودن از مهمترین ویژگی های ThinkPad ها است که در طول سالها تغییر نکرده چون طراحی دارای اهمیت اساسی میباشد. لپ تاپ Lenovo ThinkPad T430 و مدل مشابهش از لحاظ G-Class لبه غیر قابل خراب شدن هستند. سطح بالایی مات سیاه که از فیبر کربن، فایبرگلاس و پلاستیک تقویت شده تشکیل شده ، به طور قابل توجهی از دستگاه های مصرف کننده براق جدا می شود.

ابعاد 341 x 232 x 29.9 میلی متر و وزن 2.33 کیلوگرمی و باتری به طور قابل توجهی نسبت به سلف خود تغییر کرده است. حتی باتری کوچکتر 6 سلولی - 9 سلولی ما تقریبا 2 سانتی متر (0.78 اینچ) است که نوت بوک را خاص نشان نمی دهد.

مواردی که از قبل بررسی شده و شناخته شده اند ، این مورد بسیار ثابت، با برخی جزئیات بهبود یافته است. بالای درایو دی وی دی یا صفحه کلید، شاسی می تواند تحت بار قوی و بدون رسیدن به سطح بحرانی خم شود. همچنین ماشینکاری کاملی ندارد زیرا می تواند در انتقال های مواد مختلف دیده شود. با این حال ما به وضوح تأکید می کنیم: این موارد فقط کمبودهای اپتیکی هستند که ناشی از بازرسی بسیار بحرانی بوده و در بخش هایی از رقبا حضور دارند.

اتصالات

چیزهای خوب برای کسانی که انتظار دارند: لپ تاپ ThinkPad T430 در نهایت با پورت USB 3.0 مجهز خواهد شد. Lenovo حتی شامل دو پورت جدید است که اتصال سریع درایوهای فلش را بدون هیچ گونه آسیبی با سرعت انجام می دهد . هر دو پورت ها کمی به سمت چپ انداخته می شوند که در بسیاری موارد منجر به کمبود فضا می شود. Corsair Flash Voyager با شاسی برخورد کرده و بنابراین باید به یکی از دو پورت USB 2.0 متصل شود. یکی از این ویژگی های USB Powered را قادر می سازد که دستگاه های USB را در حالی که نوت بوک خاموش است، شارژ کند.

به طور مستقیم در کنار دو درگاه USB 3.0 خروجی صفحه نمایش ThinkPad می توانید Mini DisplayPort را پیدا کنید. خروجی HDMI مورد علاقه تجاری یکپارچه نیست ، بنابراین خروجی آنالوگ VGA تنها جایگزین برای اتصال به یک مانیتور قدیمی یا پروژکتور ال سی دی است (به غیر از آداپتورها). یکی دیگر از ویژگی های اسلات ExpressCard / 34 میباشد که به ندرت مورد استفاده قرار گرفته و به نسل قبلی متصل است.

شکاف اتصال T430 کمی تغییر کرده است، اما هنوز هم می تواند مورد انتقاد قرار گیرد. علاوه بر پورت های USB 3.0 به شدت خمیده، کارت خوان 4 در 1 (SD، SDHC، SDXC، MMC) به طور مطلوب قرار نمی گیرد. بهتر است که خروجی صفحه نمایش و قفل Kensington را در کنار GBit-LAN​​ پشتی و اتصالات متداول را در نزدیکی کاربر قرار دهید.

ارتباطات

صحبت کردن در مورد پشتیبانی استانداردهای بی سیم T430 از اهمیت بسیاری برخوردار است. با استفاده از آداپتور WLAN انتخابی Centrino Advanced N-6205 اینتل با IEEE 802.11a / b / g / n به شبکه های 2.4 GHz باند پهن و همچنین پهنای باند 5 گیگاهرتزی متصل می شود. با توجه به دو آنتن و تکنولوژی Multistream 2x2، امکان دستیابی داده های ناخالص به میزان 300 مگابایت بر ثانیه وجود دارد، در حالی که مدل های ارزان قیمت اغلب نیمی از آن را به دست می آورند. در این مدل بلوتوث 4.0 و یک ماژول سریع WWAN شامل GPS Ericsson H5321gw هم یکپارچه شده اند. با اتصال به یک شبکه تلفن همراه UMTS / HSPA + مدرن، کاربر می تواند از میزان دانلود تا 21 MBit / s (بارگیری بزرگ 5.76 MBit / s) لذت ببرد اما متاسفانه LTE آن را پشتیبانی نمی کند.

صفحه کلید

بعضی از کاربران انتظار دارند که لپ تاپ Lenovo ThinkPad T430 با از دست دادن کیفیت پیشینیان خود رنج می برد. اما این نگرانی ها بی اساس هستند. از حالا به بعد کلیدهای پلاستیکی سیاه و سفید به دلیل درهم و برهمی بودن بسیار متقاعد کننده بوده و هیچ اشاره ای به اسفنج و یا نقایص دیگر در آنها وجود ندارد. تمام کلیدهای حرفی از ارگونومیک تشکیل شده و برای بالا بردن دقت، کمی مقعر هستند. در تاریکی کاربر ThinkLight به طور متناوب، نور پس زمینه صفحه کلید را میتواند فعال و تنظیم کند.

صفحه نمایش

اگر چه سازنده یک صفحه نمایش دیگر را در مقایسه با ThinkPad T420 Lenovo LP140WD2-TLD2 یکپارچه کرده است، اما تقریبا همان پانل TN ارزان را دارد. بخش تصاویر تاریک با سطح ناامید کننده سیاه 1.47 cd / m² و فقدان عمق فلوتاسیون به دلیل نسبت کنتراست نسبتا بهبود یافته 178: 1 است. با این حال، ThinkPad تنها نبوده و رقبایی مثل HP و Dell صفحه نمایشی به همان اندازه بد دارند.

حتی اگر نوت بوک هایی مانند T430 برای مشتریان تجاری استفاده می شود، برای هر شاخه کاری توصیه نمی شود. عکاسان حرفه ای یا طراحان باید مدل های دیگر را با توجه به طبق رنگی مورد استفاده، انتخاب کنند. برای پوشش AdobeRGB و sRGB به طور کامل ، WCG ویژه یا نور پس زمینه RGD مورد نیاز است. با این حال بعید به نظر می رسد که کاربران خصوصی تحت تاثیر این محدودیت قرار گیرند، به خصوص اینکه فقط چند نوت بوک این الزامات را برآورده می کند.

کارایی

خریداران بالقوه ThinkPad T430 می توانند از سه پردازنده متفاوت مدل Ivy Bridge استفاده کنند. در حالی که نوع ارزانتر Core i5-3210M یا 3320M است، دستگاه تست ما توسط سریعترین پردازنده دو هسته ای موجود در بازار، Core i7-3520M اجرا می شود. تمام پردازنده های ذکر شده دارای TDP 35 وات هستند، در حالی که i7-3612QM چهار هسته ای مشخص شده توسط Lenovo ارائه نشده است. حتی تنها دو هسته Core i7-3520M با سرعت 2.9 گیگاهرتز، یک بافر عملکرد قابل توجهی را نشان می دهد که می تواند به لطف Turbo Boost به 3.6 گیگاهرتز افزایش یابد. مدل های Core i5 کوچکتر و همچنین 3520M از تکنولوژی Hyperthreading پشتیبانی می کنند که امکان پردازش موازی 2 نخ را در هر هسته فراهم می کند که به عنوان جبران کمی برای قیمت قابل توجه بالاتر Core i7 نمرات با یک Layer Cache بزرگتر (4 MB به جای 3 MB) استفاده می شود.

صفحه نمایش ویدئویی با استفاده از HD Graphics 4000 یا NVIDIA VS 5400M بسته به مدل مورد استفاده قرار می گیرد. تمام نوتبوک هایی که دارای گرافیک اختصاصی NVIDIA هستند(همانند دستگاه تست ) ، می توانند تکنولوژی Optimus را برای تغییر دینامیکی بین هر دو GPU به دست بیاورند.

ویژگی های مثبت

  • طراحی زیبا و مقاوم از جنس کربن
  • پردازنده نسل سومی با عملکرد مناسب
  • طیف وسیع ورودی و خروجی‌ها

ویژگی های منفی

  • وزن بالا
  • صفحه نمایش ضعیف با رزولوشن پایین و زاویه دید محدود
  • عدم وجود پورت HDMI (استفاده از مبدل DisplayPort)

گردآوری و انتشار: کِی لپ

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*