یکی از بهترین و متداول ترین روش های کنترل و کاهش دمای لپ تاپ، خنک کردن توسط فن ها به شمار می رود. لپ تاپ ها به همگی دارای فن داخلی هستند و باز بازکردن دستگاه، به راحتی مشاهده می شوند. این قطعه، گرمای حاصل از کارکرد پردازنده و یا کارت گرافیک را خنک می کرده و از آسیب دیدن سخت افزار جلوگیری می کند.

کول پد چیست ؟

گاهی کارکرد لپ تاپ شما آنچنان بالا می رود که هنگام اجرای بازی و نرم افزار های سنگین، صدای بسیار زیادی از فن تولید شده و گرمای آن نیز به شدت افزایش پیدا می کند. عملکرد فن ها کاملا خودکار است اما در شرایطی امکان دارد پاسخگوی سیستم نبوده و شما را متحمل خسارت کنند. باتری یکی از آسیب پذیرترین بخش هایی است که در اثر کارکرد ضعیف فن، دچار کاهش طول عمر و خرابی می شود. در چنین مواقعی استفاده از فن کمکی یا همان کول پد امری ضروری محسوب می شود. این وسیله کاربردی که در طرح یک میز کوچک و قابل حمل تولید می شود، با قرار گرفتن در زیر لپ تاپ شما، به کمک فن ها جریان هوا را تقویت کرده و به کمک فن داخلی شما می رسد !

کول پد گیمینگ

 

مضرات استفاده از کول پد

همانطور که در مورد کاربرد این وسیله و تاثیر مستقیم آن در افزایش طول عمر لپ تاپ آگاهی پیدا کردید، بهتر است یک نکته مهم در مورد کول پدها را بخاطر داشته باشید.

در صورتی که لپ تاپ شما نیازی به خنک کردن نداشته و حرارت سیستم در حد معمول است، از کول پد استفاده بیهوده نکنید چرا که به علت مصرف برق، باتری شما را زودتر از قبل خالی می شود.

همچنین برخی مدل های کول پد ها که از دو فن استفاده می کنند و برخی چراغ های تزئینی بر روی آن ها تعبیه گردیده، مصرف باتری را تحت تاثیر می گذارند. راه حل ما استفاده از رابط هایی به صورت usb است که با باتری های قلمی کار می کنند و به این ترتیب دیگر برق کول پد از لپ تاپ تامین نمی شود. این ها موارد جزئی در مورد این وسیله کاربردی بود که رعایت آن، می تواند برای شما کاربردی باشد.

در صورتی که از لپ تاپ استوک استفاده می کنید، به دلیل اینکه فن این دستگاه ها قبلا نیز کارکرده است، پیشنهاد می کنیم حتما دستگاه خود را سرویس کرده و از کول پد مناسب استفاده کنید.

 کول پد گیمینگ

خرید کول پد مناسب برای من

اکثر مدل های موجود در بازار، برای لپ تاپ هایی تا اندازه حداکثر 15 اینچی ساخته شده اند و در صورتی که یک لپ تاپ گیمینگ و یا ورک استیشن 17 اینچی دارید، پیشنهاد میکنیم به صورت حضوری برای خرید مراجعه کنید تا از قرار گیری صحیح بر روی میز مطمئن شوید.

کول پدها به وسیله پورت USB برق مورد نیاز خود را از سیستم دریافت می کنند. اگر نیاز به یک خنک کننده حرفه ای دارید، مدل هایی با دو فن که دارای پورت های مختلف برای اتصال به گجت های دیگر هستند را تهیه کنید. کول پدهای گران قیمت و حرفه ای تر، معمولا در ساخت آن ها از فلزات به خصوص آلومینیوم استفاده می شود، در حالی که مدل های معمولی از جنس پلاستیک ساخته می شوند. به این موضوع هم دقت کنید که امکان سر خوردن لپ تاپ در میزهای پلاستیکی بسیار زیاد است.

 

کول پد گیمینگ

کول پد گیمینگ

دارندگان لپ تاپ های گیمینگ و گیم پرستان، از طرفداران پر و پا قرص کول پدها هستند. تصور کنید، لپ تاپ گران قیمت شما ناگهان بر اثر فشار و دمای زیاد دچار سوختگی مادربرد یا سی پی یو شود ! پس اولین کاری که قبل از استارت کار خود باید بزنید، خرید کول پد است. البته این موضوع قابل انکار نیست که لپ تاپ های جدید به خنک کننده های پیشرفته اختصاصی مجهز هستند، اما هنوز هم در سال 2018 کول پدها یک وسیله مهم به شمار می روند.

در صورتی که به دنبال بهترین کول پد برای لپ تاپ گیمینگ در بازار می گردید، پیشنهاد میکنیم عواملی چون قیمت، جنس بدنه، تعداد فن ها و نوع پورت را معیار خرید خود قرار داده و برندهای مطرح از جمله دیپ کول، تسکو و کول کلد را برای خرید کول پد گیمینگ انتخاب کنید.


تهیه شده توسط کی لپ

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*