در یکی دیگر از نقد و بررسی های کی لپ، به لپ تاپ استوک HP EliteBook Revolve 810 G3 که مدل ارتقا یافته نسل پنجمی Revolve های اچ پی است، می پردازیم. تنها مزیت این دستگاه نسب به مدل های HP Revolve 810 G2 و HP Revolve 810 G1 صرفا بروزرسانی به نسل پنجم پردازنده های اینتل بوده است. با این حال، پردازنده به تنهایی برای بهبود ارتقا کافی نیست، افزایش قدرت و بهبود نگهداشتن باتری به طور قابل ملاحظه، از مواردی است که در این مدل ارائه شده ‌است. این دستگاه در دو مدل پردازنده i5 و i7 به بازار عرضه شده است.

مزایا

  • صفحه نمایش عالی
  • عمر باتری خوب
  • وزن سبک
  • پشتیبانی از سیمکارت 4G LTE

معایب

  • عدم تغییرات ظاهری جدید

HP EliteBook Revolve 810 یک لپ تاپ حرفه ای 11.6 اینچی است اما این مدل به صورت تبلت جداشونده نیست، بلکه دارای یک صفحه نمایش چرخشی است. این لپ تاپ از سری نسل سوم Broadwell است. HP در این مدل تغییرات ظاهری اعمال نکرده است و تمامی تغییرات درونی هستند و شما همچنان همان ظاهر قدیمی و دوست داشتنی را پیش روی خود دارید.

لپ تاپ استوک HP 810 G3
لپ تاپ استوک HP 810 G3

از رقبای شناخته شده سری الایت بوک اچ پی می‌توان لپ‌ تاپ‌ هایی مانند Toshiba Portégé Z20t-B، Fujitsu Lifebook T935 یا Lenovo ThinkPad Helix و مایکروسافت Surface Pro 3 را نام برد.

از آنجاییکه تمام مدل های 810، یکسان ساخته می شوند، پیشنهاد میکنیم جزئیات کامل در مورد اتصال، دستگاه های ورودی و بلندگو ها و غیره را در بررسی EliteBook Revolve 810 G1 مطالعه کنید.

مشخصات لپ تاپ 

پردازندهIntel Core i5 5300u
فرکانس پردازنده2.3 گیگاهرتز
مقدار حافظه رم4 گیگابایت از نوع DDR3 
حافظه داخلی128 گیگابایت از نوع SSD
پردازنده گرافیکیIntel HD Graphics 5500
اندازه صفحه نمایش11.6 اینچ
رزولوشن صفحه1366x768
وزن1.4 کیلوگرم

اتصالات

این دستگاه مجهز به یک مودم LTE، برای استفاده از دیتای سیمکارت و اتصال به اینترنت است. از این سیم کارت می‌توان در داخل کشور و در سطح بین‌المللی استفاده کرد.

لپ تاپ استوک HP Revolve 810 G3

صفحه نمایش

EliteBook دارای صفحه نمایش لمسی در فرمت 11.6 اینچی است و رزولوشن 1366x768 پیکسلی دارد. متاسفانه، اچ پی از صفحه نمایشی با وضوح بالا در این سری از لپ تاپ ها استفاده نکرده است. دلیل این موضوع این است این شرکت می‌خواهد اطمینان حاصل شود که نرم افزار شرکت‌های قدیمی تر به درستی نمایش داده می شود و احتیاجی به صفحه نمایش با وضوح و کیفیت بالاتر نیست. با این وجود، نمی توانیم دلیلی قانع کننده ای پیدا کنیم که چرا هیچ نمایشگر Full HD برای این دستگاه وجود ندارد. با این حال، صفحه نمایش کنونی ناامیدکننده نیست و یک وضوح خوب 312.4 cd/m2 را ارائه می دهد. هرچند، نمایشگر دو مدل قبلی دارای شفافیت و وضوح بالاتری است.

لپ تاپ استوک اچ پی 810

الایت بوک های اچ پی مجهز به صفحه نمایش IPS ثابت هستند. بنابر این صفحه براق HP 810 G3 را می توان از هر زاویه و موقعیت مشاهده کرد و همینطور قابل استفاده در فضاهای باز است. ولی عمدتا برای محیط های سایه و آسمان های ابری بهتر است زیرا زمانی که، آفتاب به سطح صیقلی صفحه نمایش می‌تابد، مانع از دیدن چیزی می‌شود.

همچنین بخوانید
تفاوت صفحه نمایش مات و براق در لپ تاپ

عملکرد اجرایی

EliteBook Revolve 810 G3 یک ترانزیت حرفه‌ ای 11.6 اینچی در خط تولید خود دارد. پردازنده آن میزان بیشتری از پردازشی که برای استفاده روزمره لازم است را برای شما فراهم می‌کند. یک TPM، یک پورت اتصال و یک مودم LTE در کنار، هم ویژگی‌های این دستگاه را تکمیل می‌کنند.

پردازنده

همانطور که گفتیم این مدل با پیکربندی i5 و i7 قابل خرید است که ما نسخه i7 این دستگاه را مورد بررسی قرار دادیم. این مدل دارای یکی از قوی ترین پردازنده های ULV است که اینتل تا به حال ارائه داده ‌است (پردازنده دو هسته Core i7-5600U. CPU) و جزئی از Intel Broadwell محسوب می‌شود. پردازشگر با سرعت پایه 2.6 گیگاهرتز کار می کند با ارتقا توربو می‌توان سرعت پردازش را تا 3.1 گیگاهرتز (دو هسته ای) و 3.2 گیگاهرتز (تک هسته) افزایش داد. هرچند این قابلیت فقط در حالت ذخیره باتری فعال می‌شود. روی مدل تک رشته‌ای پردازش از 3.1 تا 3.2 گیگاهرتز و بر روی مدل چند رشته‌ای از 2.7 تا 2.8 گیگاهرتز آزمایش انجام شده‌ است. بدین ترتیب، می‌توان عملکرد چند وجهی را تا حدودی به پردازشگر اعمال کرد. در حالت ذخیره باتری CPU با سرعت پایه ثابت 2.6 گیگاهرتز اجرا می شود. غیر فعال کردن توربو در حالت ذخیره باتری توسط HP به طور عمدی بوده است ولی اگر مایل به استفاده از توربو در هر دو حالت هستید باید گزینه "Enable Turbo Boost on DC" را در تنظیمات BIOS فعال کنید.

پردازنده نسل پنجم

پردازنده Core i7-5600U جانشین پردازنده Core i7-4600U است. مدل دوم از سرعت پایه پایین تر (2.1 گیگاهرتز) و سرعت حداکثر (3.3 گیگاهرتز) استفاده می کند. با توجه به پیشرفت معماری Broadwell و لفزایش سطح اولین توربو (3.1 گیگاهرتز در مقابل 2.9 گیگاهرتز)، پردازنده های نسل پنجمی حدود 5 تا 20 درصد بهتر از نسل قبلی خود عمل می کند.

همچنین بخوانید
مهمترین تفاوت پردازنده های اینتلی i7 ،i5 ،i3 با Core i9 چیست ؟

عملکرد سیستمی

تجهیزات سخت افزاری EliteBook در حال حاضر عملکرد سیستم کامپیوتری را نشان می دهد که در عمل ثابت شده است. عملکرد این سیستم سریع و روان است. ما هیچ مشکلی را ندیدیم علاوه بر این نتایج بسیار خوبی با توجه به معیارهای PCMark به دست آمده است. کاربر نمی تواند عملکرد سیستم را بهبود بخشد، زیرا سیستم از پیش به وسیله‌ی یک حافظه قوی و مستحکم ارتقا یافته و حافظه اصلی در حالت دو کاناله اجرا می شود.

هارد دیسک

یک درایو با کیفیت و مستحکم از برند سامسونگ مسئول ذخیره سازی اطلاعات EliteBook است. این مدل M.2 (اندازه کامل) با ظرفیت کلی 128 گیگابایت و تا 256 گیگابایت قابل ارتقا است. حدود 100 گیگابایت در اختیار ارتقای سیستم قرار می گیرد، در حالی که حافظه باقی مانده با نصب ویندوز و پارتیشن بازیابی پر شده است. سرعت انتقال خوب داده، هیچ دلیلی برای شکایت از SSD برای ما باقی نمی‌گذارد.

لپ تاپ استوک HP Revolve 810 G3

کارت گرافیک

اینتل HD Graphics 5500 به عنوان موتور گرافیکی برای این لپ تاپ ایفای نقش می کند. GPU از DirectX 11.2 پشتیبانی می کند و با سرعتی تا 950 مگاهرتز اجرا می شود. بنابراین کارت گرافیک دارای سرعت بالاتر از 50 مگاهرتز نسبت به مدل های GPU است که برای پردازنده های Broadwell Core-i5 استفاده می شود. از این رو EliteBook با لمس بهتر در معیارهای 3DMark روبرو می شود. علاوه بر این، EliteBook از حافظه اصلی خود در حالت دو کاناله سود می برد. این قابلیت اجازه استفاده بهتر از GPU را می دهد و نتایج بهتر را ارائه می دهد.

عملکرد اجرای بازی

حتی حافظه اصلی دو کاناله و هسته گرافیکی سریع نمیتوانند از EliteBook یک لپ تاپ برای گیم و بازی تولید کنند. سخت افزار کامپیوتر می تواند چند بازی را به طور مساوی با تنظیمات کم وضوح کم و گرافیک متوسط ​​نمایش دهد. بازی های کنونی با گرافیک بالا مانند GTA V هرگز امکان پلی شدن در این لپ تاپ را نخواهند داشت اما بازی هایی همچون PES 17 به خوبی اجرا می شوند.

خروجی‌های سیستم

یک دستگاه حرفه ای مانند EliteBook باید، در صورت امکان، همیشه بی سر و صدا و یا حتی با میزان صدای خیلی پایین باشد. این جریان برای HPارتقا یافته، حداقل در حالتی که از سیستم استفاده نمی‌شود، وجود دارد. در این حالت معمولا فن هنوز روشن باقی می ماند. جای تعجب نیست که زمانی که تحت فشار است، سرعت می گیرد. از همه اینها گذشته، لازم است یک پردازنده قدرتمند مثل Core-i7 خنک نگه داشته شود. در طول زمانی که این دستگاه مورد تست و بررسی قرار گرفته بود، یک سطح فشار صدا را 37.2 دسی بل اندازه به دستگاه اعمال شد، و در نتیجه این آزمایش، صدای فن با صوتی بسیار پایین در پس زمینه به گوش می‌رسید و شدت آن بسیار کم بود که این میزان صدا برای همه لپ تاپ‌ها قابل قبول است.

میزان دما

هر دو پردازنده (2.5 گیگاهرتز) و  (جی پی یو 900 مگاهرتز) فقط برای چند ثانیه اول با سرعت بالا اجرا می شوند. پس از آن، ولت 15 وات تراشه Broadwell فعال می شود. در نتیجه پردازنده 1.2 تا 1.3 گیگاهرتز و هسته گرافیکی در 600 تا 650 مگاهرتز اجرا می شود. این رفتار را می توان برای حالت های ذخیره انرژی مشاهده کرد. این رفتار پیچیده نیز پیشینیان EliteBook را مجبور کرد سرعت خود را محدود کنند. به طور واضح، نمونه آزمایشی ما به طور قابل توجهی گرم نمی شود. فقط دمای سه نقطه از آن نزدیک 40 درجه سانتیگراد می رسد.

مصرف برق

در طول حالتی که از دستگاه استفاده نمی‌شود EliteBook ثابت می کند بسیار با صرفه است. حداکثر توان مصرفی‌ای که برای این لپ تاپ ثبت شده است 5.4 وات است. همه اینها باعث می‌شود تا این لپ تاپ خود را از مدل‌های Haswell جلوتر قرار دهد. مدل قبلی Ivy Bridge تقریبا دو برابر انرژی نیاز داشت، اما Broadwell EliteBook به حداکثر 41.5 وات انرژی برق احتیاج دارد. بنابراین منبع تغذیه (به مقدار 45 وات) تقریبا به حد مجاز رسانده شده است. با این حال، این مقدار تنها برای چند ثانیه مشاهده می شود و پس از آن سیستم شروع به تنظیم مجدد می‌کند و در ادامه چیزی حدود 28 وات انرژی مصرف می‌کند.

HP EliteBook Revolve 810
HP EliteBook Revolve 810

مصرف باتری

EliteBook درحالت بیکار به مدت زمان 18 ساعت و 23 دقیقه روشن می‌ماند. رقبا مانند Toshiba Portégé Z20t-B (به مدت 26 ساعت و 56 دقیقه) به طور چشمگیری می‌توانند مدت زمان طولانی تر روشن بمانند. حالت بیکار با تست Battery Eater Reader تست شده است: به این صورت صفحه به کمترین میزان روشنایی تنظیم شده، نمایه صرفه جویی در انرژی فعال و تمام ماژول های رادیویی غیرفعال است. در این شرایطی که لپ تاپ EliteBook در بالاترین میزان مصرفی باتری 1 ساعت و 53 دقیقه خاموش می شود.این روش یک روش تست قدیمی و کلاسیک برای تست میزان مصرفی شارژ لپ تاپ هست: صفحه نمایش به حداکثر روشنایی تنظیم شده و عملکرد سیستم را به بالاترین حد ممکن رسانده و همچنین تمام ماژول های رادیویی فعال می‌شوند.

باتری لپ تاپ HP revolve 810 G3

نتیجه‌گیری کلی

همانطور که متوجه شدید، از اعمال تغییرات ظاهری در نسل سوم لپ تاپ های Revolve خودداری شده است. با خرید این لپ تاپ شما از یک سیستم ارتقا یافته‌ی مقرون به صرفه که از فلز ساخته شده است، بهره‌مند خواهید شد. صفحه کلید یک دیگر از مواردی است که برای ما بسیار جذاب است. تغییرات درونی این دستگاه که به پردازنده های پنجمی مجهز شده اند را می‌توانید کاملا متوجه بشوید. آنها نه تنها اجازه می دهد که محاسبات و قدرت گرافیکی بیشتری داشته باشید، بلکه به طور قابل توجهی طول عمر باتری نیز افزایش داده‌اند. یک حافظه SSD بسیار سریع در فرمت M.2 یک سیستم سریع و پرقدرت را برای شما تضمین می کند. مدل های نسل اول سری الایت بوک از mSATA-SSD ها را استفاده می کنند. معمولا این مدل ارتقا یافته، بی سر و صدا با حداقل تولید حرارت است. با توجه به نصب مودم LTE، این دستگاه امکان دسترسی تلفن همراه به اینترنت یا شبکه شرکتی را فراهم می کند. HP یک صفحه نمایش IPS روشن ارائه داده است که جای هیچ حرفی را باقی نمی‌گذارد. در صورتی که به دنبال یک لپ تاپ سریع و حرفه ای و البته سبک می گردید، پیشنهاد ما به شما این لپ تاپ است.


گردآوری و انتشار : کی لپ

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*