مانیتورهای 4k هنوز بازار فروش گرم و خوبی دارند، اما این موضوع باعث توقف عرضه توسط تولیدکنندگان آن شده و این شرکت ها با تولید مانیتورهای 5k و 8k سعی در اقوای مشتریان خود دارند. اما قبل از آن که بر روی این مانیتور با رزولوشن فوق العاده متمرکز شویم، میخواهیم مطمئن شویم که لپ تاپ شما کشش آن را دارد یا نه ! گذشته از همه ی این ها، مانیتورهای 5k نزدیک به دوبرابر صفحه نمایش های 4k پیکسل دارند.

همچنین بخوانید
تفاوت صفحه نمایش مات و براق در لپ تاپ

یکی از سوالات مهمی که ممکن است ذهن شما را نیز درگیر خود کرده باشد این است که، چه لپ تاپی میتواند مانیتورهای 5K با 60 فریم در ثانیه را پشتیبانی کند ؟

مانیتورهای جدید 5K، مانند UltraSharp U4919DW با رزولوشن 5120x1440، به یک لپ تاپ با پورت USB-C یا Thunderbolt 3 ، HDMI 2.0 یا  DisplayPort 1.3 (یا ورژن جدیدتر) نیاز پیدا می کنند، بنابر این وجود هر یک از این پورت ها در لپ تاپ های مدرن و سطح بالا، ضروری محسوب می شود.

همچنین بخوانید
کاربرد پورت تاندربولت در لپ تاپ

Dell XPS 15

Dell XPS 15

اولین پیشنهاد ما به شما، Dell XPS 15 است. یک اسباب بازی کم حجم، جمع و جور با نمایشگر زرق و برق دار، باتری با طول عمر بالا و طراحی جذاب که یک خرید کاملا آینده نگرانه برای مانیتورهای جدید محسوب می شود. برای خرید XPS 15 با یک پردازنده Core i7-8750H، حافظه رم 16 گیگابایتی، 512 گیگابایت SSD و یک پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce GTX 1050Ti چیزی در حدود 22 میلیون تومان (1650 دلار) هزینه کنید.

Lenovo ThinkPad X1 Extreme

Lenovo ThinkPad X1 Extreme

Lenovo ThinkPad X1 Extreme یکی دیگر از جایگزین های عالی است که به لطف صفحه کلید راحت، طراحی پیشرفته و صفحه نمایش 4k یک لپ تاپ فوق العاده برای طراحی محسوب می شود. شما همچنین می توانید مک بوک پرو 15 اینچی را خریداری کنید که به شما این امکان را می دهد که از مانیتور UltraFine 5K شرکت ال جی به راحتی استفاده کنید. این مدل از معدود مانیتورهای 5k در بازار است. نکته ی مهم در مورد این دستگاه ها این است که دارای پورت Thunderbolt 3 و HDMI هستند.

همچنین بخوانید
راهنمای خرید، کدام مک بوک اپل را بخریم ؟

یک خبر ناراحت کننده برای شما داریم و آن هم این است که، برای بازی در مانیتورهای 5k با سرعت 60 فریم در ثانیه نیاز به یک تن اسب بخار دارد !! یکی از نمایندگان شرکت Nvidia اعلام کرد که در حال حاضر هیچ پردازنده ی گرافیکی قادر به انجام چنین کاری نیست. اگر نمایش محتوا در 60Hz هدف است، پس آخرین GPU های GeForce GTX یا RTX این کارها را انجام خواهد داد. با این حال، اگر بخواهید با مانتیور 5k با 60 فریم در ثانیه بازی کنید، بعید می دانیم به این زودی ها این کار شدنی باشد.


منبع : لپ تاپ استوک

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*