الین ویر ام 17 را اولین بار در CES 2019 دیدیم. لپ تاپی جذابی با ویژگی های عالی ! این لپ تاپ برای علاقه مندان به بازی‌های کامپیوتری و کسانی که خواهان لپ تاپی هستند که در عین باریک و سبک وزن بودن، بتواند مدت زمان زیادی را شارژ نگه دارد طراحی شده است. این دستگاه به پردازنده اینتل Core i9 اورکلاک شده، پردازنده گرافیکی Nvidia RTX، هارد SSD سریع و نمایشگر خیره کننده 4K مجهز شده است. این ها تنها برخی از دلایلی است که Alienware m17 را در رده بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ قرار می دهد.

مزایا

  • طراحی باریک و خیره کننده
  • گرافیک و عملکرد قوی
  • صفحه نمایش با کیفیت 4K
  • بلندگوهای حرفه ای

معایب

  • عمر کوتاه باتری
  • داغ شدن دستگاه هنگام بازی

Alienware-m17

طراحی

بدنه مات قرمز رنگ هنگام لمس مانند ابریشم لطیف است. اما متأسفانه، چربی دست باعث برجای ماندن اثر انگشت روی بدنه آن می‌شود. بقیه قسمت‌های بدنه‌ی این لپ تاپ، از فلز آلومینیوم مات ساخته شده است، از جمله قسمت‌های عقب و جلوی سوپاپهایی که موتور لپ تاپ در آنجا قرار دارد.
الین ور ام 17 با وزن 2.9 کیلوگرمی، و ضخامت 22 میلی متری در حدی سبک و باریک است که رقبایی همچون MSI GS75 Stealth و Aorus X9 را پشت سر خود می بیند. این لپ تاپ به راحت در کوله پشتی شما جا خوش می کند.

پورت‌ها و اتصالات

تا به امروز لپ تاپ های Alienware هرگز کمبودی در پورتها نداشته اند و مسلما m17 نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما دو پورت USB 3.0 در سمت راست و یکی دیگر در سمت چپ، همراه با پورت اترنت قابل ارتقا و جک هدست را در اختیار خواهید داشت. در بخش عقب، یک پورت Thunderbolt 3، HDMI 2.0 و یک مینی DisplayPort وجود دارد. در صورت نیاز به قدرت بیشتر، پورت اختصاصی برای محوطه کارت گرافیک خارجی Alienware، که تقویت کننده گرافیکی است را نیز در اختیار دارید.

همچنین بخوانید
کاربرد پورت تاندربولت در لپ تاپ

Alienware-m17-2019
صفحه نمایش

باور نکردی است که صفحه نمایش این لپ تاپ، OLED نیست. وضوح رنگی به شدت نفس گیر است، و اینکه شما در حال بازی یا تماشای یک فیلم در پانل 17.3 اینچ، با ابعاد 3840xx2160 در صفحه نمایش m17 با کیفیت 4K IPS هستید، خیلی شگفت انگیز است.
کیفیت تصویر m17 برای یک لپ تاپ بسیار قابل ستایش است به طوری که مقدار 195 درصد از gamut sRGB، را تولید می‌کند. این در حالی است که در مقدار میانگین در مابقی لپ تاپ‌ها به 140 درصد می‌رسد. در هنگام اندازه گیری میزان روشنایی m17 توانست به 310 نیت برسید که مقدار میانگین 281 نیت است.

همچنین بخوانید
تفاوت صفحه نمایش مات و براق در لپ تاپ


Alienware m17 2019

سیستم صوتی

فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه ! این ضرب المثل معروف را برای اسپیکرهای ام 17 باید بزنیم. بلندگوهای کوچک، اما با صدای بلند، به طوری که وقتی بلندی صدا در حالت حداکثر خود باشد، فضای یک اتاق کاملا پر می شود.
Alienware پنج نوع تنظیمات صوتی برای لپ تاپ ارائه می‌دهد که عبارتند از : Com, Movie, Music, Strategy, Racing, Shooter, Role Play and Alienware. که از میان تمامی این‌ها تنظیمات Alienware default نسبت به بقیه بهتر است، زیرا به صدایی که پخش می‌شود عمق می‌دهد و باعث می‌شود شما در فضای بازی یا فیلم فرو بروید.
این لپ تاپ دارای ویژگی Audio Recon است که یک پوشش صوتی را برای شما هنگام بازی اضافه می‌کند که سر و صدای اطراف را با توجه به موقعیت شما نشان می‌دهد. این مزیت فوق العاده ای در برابر بازی‌هایی است که شخص اول هستند، است.

Alienware m17


کیبورد و تاچ پد

کلیدهای این لپ تاپ فقط 1.1 میلی‌ متر ضخامت دارند، در صورتی که میانگین  این مقدار باید 1.5 میلی متر باشد. هم چنین نیروی اعمال برای فشردن کلید 70 گرم است در صورتی که مقدار میانگین 60 گرم است. در نتیجه شما تمایل زیادی برای تایپ کردن با این لپ تاپ در طول روز نخواهید داشت، زیرا این حس را به شما القا می‌کند که کلیدها فشرده نمی‌شوند و یا ممکن است آسیب ببینند. در تست تایپ ده انگشتی که برای کیبورد این لپ تاپ انجام شده، تایپ 70 کلمه در 1 دقیقه انجام شده است.
نورپردازی LED بسیار پر زرق و برق دار و با شکوه است و یک جزء اصلی از نام تجاری Alienware به شمار می‌آید که در هیچ کیبورد دیگری قابل مشاهده نیست. شما می‌توانید به 16.8 میلیون رنگ با شش افکت مختلف دسترسی داشته باشید و از رنگ‌های جذاب در کیبورد خود لذت ببرید. اما از آنجایی که بازار رقابت در این عرصه بسیار تنگ است به نظر می‌رسد Alienware باید گوش به زنگ بوده و به فکر طراحی‌های نوین باشد.
جالب است که Alienware برای این لپ تاپ، یک تاچ پد ساده مشکی طراحی کرده که در عین حال بسیار سریع و پاسخگو در برابر لمس است. با این پد لمسی 4.1 اینچ در 2.5 اینچی، به راحتی میتوانید سه عمل، اسکرول دو انگشتی، ضربه زدن با سه انگشت و کشیدن را انجام دهید.

Alienware m17


بازی، گرافیک و VR

این نوت بوپ قادر به نمایش انیمیشن های واقع گرایانه از جمله بازتاب ها، با کارت گرافیک جدید RTX Nvidia است که برای بهتر نمایش دادن جلوه ها طراحی شده است. Alienware m17 دارای دومین GPU قدرتمند موبایل تحت پوشش خودش، پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 2080 Max-Q با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی است. این دستگاه همچنین یک پردازنده گرافیکی اینتل HD 630 دارد که در حالت  انجام کارهای سبک مثل تماشای فیلم، ادیت عکس و... فعال می‌شود.
همچنین شما می توانید از M17 با هدست VR استفاده کنید. این نوت بوک در آزمون SteamVR Performance، به میزان 11 رسید که مطابق با X9 و Stealth، توانست مقدار میانگین 10.7 را پشت سر بگذارد.

Alienware
Alienware m17


عملکرد

چه پردازنده ای بهتر از Core i7 است؟ جواب مسلما Core i9 ! این لپ تاپ مجهز به پردازنده Intel Core i9-8950HK با پردازنده 2.9 گیگاهرتز با 16 گیگابایت رم است. m17 بدون هیچ مشکلی، 25 صفحه در گوگل کروم را اجرا کرد که برخی از آنها Twitch را اجرا می کردند و مابقی در حال اجرای Tweetdeck، YouTube و چند GDocs بودند. m17 در تست عملکرد کلی Geekbench 4.3 مقدار سرعت 23,404 را به دست آورده. این لپ تاپ توانسته از مقدار میانگین که 22,093 است پیشی بگیرد.

همچنین بخوانید
مهمترین تفاوت پردازنده های اینتلی i7 ،i5 ،i3 با Core i9 چیست ؟


طول عمر باتری

لپ تاپ‌های Alienware دارای باتری‌های سخت و مقاوم هستند اما m17 این قاعده را برهم زده است و در زمان تست، تنها توانسته 2 ساعت و 50 دقیقه باتری نگه دارد. این در صورتی است که مقدار میانگین که یک لپ تاپ می‌تواند شارژ نگه دارد 3:13 دقیقه است.


میزان دما

پس 15 دقیقه اجرای بازی ''Witcher 3"، قسمت‌های مختلف دستگاه مثل قسمت تاچ پد، قسمت میانی کیبورد و زیر لپ تاپ اندازه گیری شد. صفحه لمسی به 93 درجه فارنهایت رسید. با این حال، قسمت میانی کیبورد و زیر دستگاه به ترتیب در 123F و 131F درجه بسیار گرم تر بود. بعد از خنک شدن دستگاه این آزمایش دوباره انجام شد و قسمت های تاچ پد، وسط و زیر لپ تاپ به ترتیب به 83، 93 و 92 درجه رسیده بود.


وبکم

دوربین به وضوح تصویر شما را با کیفیت 1080p نمایش می‌دهد و هم چنین بسیار مناسب برای ایجاد تماس تصویری و کنفرانس ویدیویی است.


سخن پایانی

با Alienware m17، این شرکت توانست جنبشی عظیم برای ایجاد لپ تاپ های گیمینگ سبک و باریک ایجاد کند. اما در مقایسه با سایر لپ تاپ های بازی در این ژانر، این لپ تاپ شانس زیادی برای فتح قله های موفقیت را ندارد.
با 3999 دلار (قیمت این لپ تاپ با بالاترین مشخصات ممکن)، شما یک سیستم نیمه قابل حمل را با پردازنده گرافیکی قدرتمند RTX GPU و یک پردازنده اورکلاک Intel Core i9 می گیرید. اما امکانات ALIENWARE در همین جا متوقف نمی شود؛ همچنین یک صفحه نمایش 4K فوق العاده، یک جفت SSD بسیار سریع و یک صفحه کلید شگفت آور و راحت را در یک شاسی به شما می‌دهد.

اما علاقه مندان به بازی، با صرفه جویی در پول می تواند MSI GS75 STEALTH را با 1000 دلار کمتر دریافت کنند و همچنان یک دستگاه سبک تر، با صفحه نمایش روشن تر و SSD سریع تر دریافت کنند. اما در این صورت، باید با گزینه های پردازنده قوی تر و صفحه نمایش باکیفیت تر خداحافظی کنید. در نهایت، ALIENWARE M17 یک انتخاب عالی برای علاقه مندان به بازی است که قدرت بالایی در یک بدنه نسبتا باریک دارد.


گردآوری و انتشار : کی لپ

  • casho
    (1401-03-19)

    ممنون از اطلاعات عالی
    آرزومه این لبتاب رو بخرم، ان شا الله میخرم

    کِی لپ

    انشالله میخرید.

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*